Indstilling af Gilera Stalker! {{forumTopicSubject}}
Hej SG!
Så sidder jeg her med en knallert der kører af H til!
Vil starte med en kort forklaring af problemet, og derefter spørge jer, om jeg har fået det korrekte svar og så kan jeg skrive, hvordan den er generelt:
1. Den oser meget!
Vi har skiftet kabler på et tidspunkt. Både øverste og nederste kabler. Kan det være fordi at vi har sat oliepumpen ud af spil? den ÆDER olie til sig, nemmerlig.
2. Den er meget langsom.
Vi har pillet skiverne/ringene ind i varioen, og det burde få den til at køre 65, men det gør den IKKE. Bestemt ikke!
Den kører omkring 30 på den indstilling(vil jeg tro).
Jeg har 6 g. ruller på, hvor jeg har delt dem med 8 og 4 g. Dvs. at jeg har sat 3 af 4 g. på, og 2 af 8 g. på.
Er det skidt?
I starten når jeg kører, og den er kold, er det som om at den hoster lidt. Den bliver ved med at gå op og ned i fart. Skal der dysses op?
Så har jeg læst mig til, at jeg skal indstille kablet i kaburatoren ordentligt, for den har jeg jo haft ude(altså kablet). Gashåndtaget kan kun tages omkring halvdelen i bund!
Er det for stramt?
Er der nogen der kan skrive en meget detaljeret guide til, hvordan man indstiller kablet i kaburatoren godt? Den var meget stram at sætte på, grundet fjederen!
Lige nu kører den 35-45 km/t. Og det er dødsygt, når alle ens venner kører 60-65!
Skal jeg smide lettere ruller i, og så dysse op? vil den så få meget bedre optræk, og stadig køre hurtigt?
Indstillinger er det her:
Udstødning: Gianelli Go.
Dysse: 53 mm.
Kaburator: std.
Skiver er pillet.
Ruller: 6 g. blandet mellem 4 og 8 g.!
Forresten har den gået 11.000 km. uden at få skiftet noget omkring cylinder og kaburator. Den har kørt omkring 70 km/t, da min bror havde den!
Håber i kan hjælpe. Min knallert kører af H til, og jeg sælger den, hvis den ikke kører bedre!
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 4.890
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
Det er absolut ikke med vilje!
Men den sluger olie ind, og derfor siges det, at det kan være fordi slusen er åben.
Og det skulle gerne være fordi jeg har skiftet kablerne, og ikke indstillet dem ordentligt
Forresten, tak for hurtigt svar!
apr 2008
Følger: 62 Følgere: 65 Scootere: 5 Emner: 362 Svar: 2.074
og siger du at den kun lukker halvt op når du vrider gassen ?
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
Ja, jeg har hørt at olien skulle fise igennem, når det nederste kabel i varioen ikke er indstillet korrekt.
Det er det kabel, du kan indstille, når du kigger på dækslet nede i venstre hjørne, ikke? Den med den lille prop.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 4.890
Svar venligst på det der bliver spurgt om !
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
Jeg hælder bare olie i tanken, og så skulle jeg gerne kunne køre på det.
Men olien i tanken siver næsten lige igennem. Har allerede fyldt olie på 2 gange, på .. MAKS! 2-3 måneder
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 4.890
Skrue kickstarter- skjoldet af og se på oliepumpen, der er 2 streger som skal passe over for hinanden, når gashåndtaget er på nul gas.
Når du drejer på gashåndtaget, skal den der hvor kablet sidder på, dreje med.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
Okay, det vil jeg prøve, og så vender jeg tilbage på et tidspunkt!
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 4.890
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
Er der en rækkefølge du vil anbefale?
Eks:
Først gashåndtag, så kaburator, og til sidst oliepumpe?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 4.890
Du skal pille kablet af i karburatoren og du skal pille kablet af på oliepumpen.
så monterer du kablet fra gashåndtag til fordeler.
Så skal du samle de 2 kabler til henholdsvis karburator og oliepumpe i fordeleren, ( det er lidt svært og at forklare)
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
Vender tilbage, når jeg har prøvet det.
Tak for detajleret svar!
Indstilling af Gilera Stalker!