{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.565 visninger | Oprettet:

Indstilling af Gilera Stalker! {{forumTopicSubject}}

Hej SG!
Så sidder jeg her med en knallert der kører af H til!
Vil starte med en kort forklaring af problemet, og derefter spørge jer, om jeg har fået det korrekte svar og så kan jeg skrive, hvordan den er generelt:

1. Den oser meget!
Vi har skiftet kabler på et tidspunkt. Både øverste og nederste kabler. Kan det være fordi at vi har sat oliepumpen ud af spil? den ÆDER olie til sig, nemmerlig.

2. Den er meget langsom.
Vi har pillet skiverne/ringene ind i varioen, og det burde få den til at køre 65, men det gør den IKKE. Bestemt ikke!
Den kører omkring 30 på den indstilling(vil jeg tro).
Jeg har 6 g. ruller på, hvor jeg har delt dem med 8 og 4 g. Dvs. at jeg har sat 3 af 4 g. på, og 2 af 8 g. på.
Er det skidt?
I starten når jeg kører, og den er kold, er det som om at den hoster lidt. Den bliver ved med at gå op og ned i fart. Skal der dysses op?

Så har jeg læst mig til, at jeg skal indstille kablet i kaburatoren ordentligt, for den har jeg jo haft ude(altså kablet). Gashåndtaget kan kun tages omkring halvdelen i bund!
Er det for stramt?
Er der nogen der kan skrive en meget detaljeret guide til, hvordan man indstiller kablet i kaburatoren godt? Den var meget stram at sætte på, grundet fjederen!

Lige nu kører den 35-45 km/t. Og det er dødsygt, når alle ens venner kører 60-65! smiley
Skal jeg smide lettere ruller i, og så dysse op? vil den så få meget bedre optræk, og stadig køre hurtigt?

Indstillinger er det her:

Udstødning: Gianelli Go.
Dysse: 53 mm.
Kaburator: std.
Skiver er pillet.
Ruller: 6 g. blandet mellem 4 og 8 g.!
Forresten har den gået 11.000 km. uden at få skiftet noget omkring cylinder og kaburator. Den har kørt omkring 70 km/t, da min bror havde den! smiley

Håber i kan hjælpe. Min knallert kører af H til, og jeg sælger den, hvis den ikke kører bedre!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af Gilera Stalker!
  • #1   23. sep 2011 Hvorfor og hvordan har du sat oliepumpen ud af drift ?

• #2   23. sep 2011 Det har jeg læst nogle gange, at det kan være derfor.
    Det er absolut ikke med vilje!
    Men den sluger olie ind, og derfor siges det, at det kan være fordi slusen er åben.

Og det skulle gerne være fordi jeg har skiftet kablerne, og ikke indstillet dem ordentligt smiley

Forresten, tak for hurtigt svar!

• #3   23. sep 2011 du skal ikke indstille din vario sådan kun ens gram i ellers kan den vride krumtappen skæv

og siger du at den kun lukker halvt op når du vrider gassen ?

• #4   23. sep 2011 Okay, så gør jeg det meget snart! Skal der 6 g. i, eller kan det godt være mindre, uden at påvirke topfarten?

Ja, jeg har hørt at olien skulle fise igennem, når det nederste kabel i varioen ikke er indstillet korrekt.
    Det er det kabel, du kan indstille, når du kigger på dækslet nede i venstre hjørne, ikke? Den med den lille prop.

• #5   23. sep 2011 Blander du selv 2% olie i benzinen, når du har droppet oliepumpen ?
    Svar venligst på det der bliver spurgt om !

• #6   23. sep 2011 Nej, jeg blander ikke selv 2% olie i.
    Jeg hælder bare olie i tanken, og så skulle jeg gerne kunne køre på det.
    Men olien i tanken siver næsten lige igennem. Har allerede fyldt olie på 2 gange, på .. MAKS! 2-3 måneder smiley

• #7   23. sep 2011 Hvis olien løber lige igennem, skal der jo være en oliepøl under motoren.?
    Skrue kickstarter- skjoldet af og se på oliepumpen, der er 2 streger som skal passe over for hinanden, når gashåndtaget er på nul gas.
    Når du drejer på gashåndtaget, skal den der hvor kablet sidder på, dreje med.

• #8   23. sep 2011 Mener, at når jeg kører, sluger den virkelig meget olie smiley
    Okay, det vil jeg prøve, og så vender jeg tilbage på et tidspunkt!

• #9   23. sep 2011 Du har ikke monteret de 2 kabler rigtigt inde i fordeleren som sidder under fodskjoldet.

• #10   23. sep 2011 Det prøver jeg også!
    Er der en rækkefølge du vil anbefale?
    Eks:
    Først gashåndtag, så kaburator, og til sidst oliepumpe?

• #11   23. sep 2011 Jeg har kun prøvet det en gang.
    Du skal pille kablet af i karburatoren og du skal pille kablet af på oliepumpen.
    så monterer du kablet fra gashåndtag til fordeler.
    Så skal du samle de 2 kabler til henholdsvis karburator og oliepumpe i fordeleren, ( det er lidt svært og at forklare)

• #12   24. sep 2011 Okay, mange tak! smiley
    Vender tilbage, når jeg har prøvet det.
    Tak for detajleret svar!

Kommentér på:
Indstilling af Gilera Stalker!

Annonce