{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Hjælp til ubegrænset Gilera Runner fra 07 søges {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt en rigtig fin Gilera runner sp fra 07, det er en real ældre mand i 50erne der har haft den fra ny, og han har aldrig rodet med den. 2 gange service af forhandler. Altid stået inde, og kun kørt 6*** km. ALLE papire og service bog fik jeg ogse med. Forhandler har fjernet alle begrænsningerne ved køb altså skiver i vario, tragt i karburator, tragt i luftfilter og så er der blevet skåret ydeligere i filterkassen for god luft gennemgang. De har også skiftet dysen, med hvad ved jeg ikke men std. dysen ligger ihvertfald i posen med alle de andre begrænsninger. En ganelli go er også monteret af forhandler ved køb.
Så langt så godt. Da jeg prøvekørte den før jeg købte den, larmede den en del og trak først ved 6-7000 rpm. Sådan har den altid gjort sagde han. Tænkte det bare var en ny udst. pakning og nogen tungere ruller der skulle til.

Kom hjem med den og fandt ud af der ikke kan sidde nogen pakning ved udst. og cylinder, men prøvede aligevel med en universal pakning selv om det er konisk. Og det hjalp, larmer mindre end uden, selvom det er godt spænd til. Larmer dog stadig for meget ved høje omdrejninger efter min smag.

Derefter fik jeg variomatikken af, og så på min vægt std. rullevægt er 6,4 g. Så jeg smækkede et sæt 7 g. i. Prøvekørte den dagen efter så låsevasken var tør, og det havde hjulpet lidt men ikke meget så. Samme procedure nu med 8 g. og nu tager den fat ved 5-6000 rpm istedet for 6-7000 rpm. Så det har hjulpet men ikke nok. Jeg vil gerne have den trækker ligeså snart jeg giver gas i stedet for at den gå helt op til 5000 rpm. og så river afsted.

Den står forøvrigt i tomgang med ca. 2700 rpm i stedet for de anbefalede 1900 men jeg kan ikke komme ind til tomgangskruen lige nu.

Håber virkelig der er nogen derude der kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ubegrænset Gilera Runner fra 07 søges
Kommentér på:
Hjælp til ubegrænset Gilera Runner fra 07 søges

Annonce