{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.192 visninger | Oprettet:

Jesper P
Jesper P
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Suzuki DM50 vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har 2 Sulli DM50'ere.

Den ene virker upåklageligt, den anden driller mig dog lidt.

Den kan (for det meste) starte i første hug. men når den så er startet står den meget høje omdrejninger (lige meget hvad jeg gør med tomgangsskruen)

jeg kan så få lov at køre i små 5 minutter før den pludselig mister fart og til sidst staller (tror som regel dette sker i forbindelse med at jeg skifter ned i gear men også nogen gange af sig selv).

Derefter vil den ikke starte i en små 20 minutter.

Den larmer også frygteligt, og der kommer røg fra udstødningen. men larmen er vidst bare fordi udstødningen er lort.

Jeg har som udgangspunkt prøvet følgende:

1, justeret karburator (luftskrue, tomgangsskrue, kørt med og uden choker, justeret nålen) uden synlig succes

2, skiftet karburatoren ud med den fra min anden som virker upåklageligt. uden synlig succes

3, Skiftet topstykket ud med den fra den som virker, uden synlig succes

4, skiftet stempelringene. uden synlig succes

5, skiftet tændrøret. dette var lidt desperat smiley

6, forsøgt ændret blandingsforhold i benzinen (3% i stedet for 2%) . uden nogen synlig succes

Ting der er værd at nævne:

A, jeg har ikke helt styr på hvilken 2-t olie jeg har brugt. kan det være dens skyld?

B, jeg har ikke noget strøm på batteriet, ikke at dette skulle have noget med noget at gøre.

C, jeg har for nyligt skiftet koblingspladerne, og er ikke sikker på spændingsmomentet er rigtigt. Dog havde den problemet før dette blev skiftet.

Så jeg er selv kommet from til følgende mulige grunde til den driller:

1 - Falsk luft = pakningen mellem cylinder og gearkasse/motorblok er vidst ikke så god, så den for muligvis falsk luft derfra. eller fra et andet sted. MEN - har falsk luft disse symptomer som følge? (Høje omdrejninger, pludselig stall, død motor i 20 min)

2 - Benzin tilførslen = men så skulle det være fra benzin tank til karburator, siden karburator er forsøgt skiftet. Dog kommer der jo benzin, så skulle det være fordi det løber ekstra ordinert langsomt.

3 - Koblingen = se denne er mig lidt mystisk, for hvis jeg starter den, og den står der i sine meget vilde omdrejninger, og jeg så holder koblingen inde uden at give gas, så dør den. Dette er vidst ikke normalt?

Nogen der har råd eller gode ideer?. evt til hvad jeg kan have overset? måske til hvor der ellers kunne komme falsk luft, og hvordan jeg tester dette?.

Dette blev en halv roman, tak fordi du/i læste det hele/meste smiley

Mvh.

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki DM50 vil ikke starte
Kommentér på:
Suzuki DM50 vil ikke starte

Annonce