Suzuki DM50 vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har 2 Sulli DM50'ere.
Den ene virker upåklageligt, den anden driller mig dog lidt.
Den kan (for det meste) starte i første hug. men når den så er startet står den meget høje omdrejninger (lige meget hvad jeg gør med tomgangsskruen)
jeg kan så få lov at køre i små 5 minutter før den pludselig mister fart og til sidst staller (tror som regel dette sker i forbindelse med at jeg skifter ned i gear men også nogen gange af sig selv).
Derefter vil den ikke starte i en små 20 minutter.
Den larmer også frygteligt, og der kommer røg fra udstødningen. men larmen er vidst bare fordi udstødningen er lort.
Jeg har som udgangspunkt prøvet følgende:
1, justeret karburator (luftskrue, tomgangsskrue, kørt med og uden choker, justeret nålen) uden synlig succes
2, skiftet karburatoren ud med den fra min anden som virker upåklageligt. uden synlig succes
3, Skiftet topstykket ud med den fra den som virker, uden synlig succes
4, skiftet stempelringene. uden synlig succes
5, skiftet tændrøret. dette var lidt desperat
6, forsøgt ændret blandingsforhold i benzinen (3% i stedet for 2%) . uden nogen synlig succes
Ting der er værd at nævne:
A, jeg har ikke helt styr på hvilken 2-t olie jeg har brugt. kan det være dens skyld?
B, jeg har ikke noget strøm på batteriet, ikke at dette skulle have noget med noget at gøre.
C, jeg har for nyligt skiftet koblingspladerne, og er ikke sikker på spændingsmomentet er rigtigt. Dog havde den problemet før dette blev skiftet.
Så jeg er selv kommet from til følgende mulige grunde til den driller:
1 - Falsk luft = pakningen mellem cylinder og gearkasse/motorblok er vidst ikke så god, så den for muligvis falsk luft derfra. eller fra et andet sted. MEN - har falsk luft disse symptomer som følge? (Høje omdrejninger, pludselig stall, død motor i 20 min)
2 - Benzin tilførslen = men så skulle det være fra benzin tank til karburator, siden karburator er forsøgt skiftet. Dog kommer der jo benzin, så skulle det være fordi det løber ekstra ordinert langsomt.
3 - Koblingen = se denne er mig lidt mystisk, for hvis jeg starter den, og den står der i sine meget vilde omdrejninger, og jeg så holder koblingen inde uden at give gas, så dør den. Dette er vidst ikke normalt?
Nogen der har råd eller gode ideer?. evt til hvad jeg kan have overset? måske til hvor der ellers kunne komme falsk luft, og hvordan jeg tester dette?.
Dette blev en halv roman, tak fordi du/i læste det hele/meste
Mvh.
Jesper
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 4 Emner: 14 Svar: 95
jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Jeg ved ikke hvilken olie det er lige nu (de står ikke hvor jeg er, så jeg kan ikke lige tjekke) men det er den, som den rare mand hos T-hansen sagde jeg sku købe.
det vil jo så sige, at jeg har kørt uden olie de første 4 gange den drillede, så har jeg efterfølgende hældt olie i. men problemet er der stadig. kunne jeg ha ødelagt noget, siden jeg kørte uden olie?.
@Nick hvad har gas kablet med det at gøre? (jeg spørger ikke for at være flabet, jeg spørger fordi jeg er håbløst uvidende :p)
tak for jeres svar
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Hvad siger Emil til rådet ang. udskiftning af gaskabel?
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Andre der har nogen bud? og nogen der evt. ved hvor jeg kan købe en ny tank til et sådan monstrum?
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Suzuki DM50 vil ikke starte