{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Indregistrering af Tysk Puch monza 3g {{forumTopicSubject}}

Hey SG, jeg har fornyeligt anskaffet mig en Puch Monza 3g. Jeg har så opdaget at stel-pladen viser den er tysk.. Vil denne Monza kunne indregistreres som knallert eller evt kun motorcykel?

Hvis det er håbløst, kan jeg så bare skaffe et dansk "stel" og sætte alle mine dele over på? (:

Hvis i ikke er sikker på hvad i skriver så lad venligst værd (;

På forhånd tak (;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indregistrering af Tysk Puch monza 3g
  • #2   5. jun 2011 kan ikke se hvad problemet skulle være i at det er et tysk-stel?
    - hvis der var sådan et problem, så var der ingen der havde kørt maxi'er i sin tid, fordi den havde en stel-plade fra østrig; )

• #3   5. jun 2011 du kan ikke få den tyske til at blive dansk uden at "trylle" dvs. bruge løsningen oven for

• #4   5. jun 2011 Har hørt noget om at den skal leve op til nogle bestemte krav som er i DK, men kan ikke se hvorfor den ikke skulle klare dem efter som stel'ene er ens ? Der er vel ikke forskel på det danske og det tysker stel er der ??? udover at stel-pladen er skrevet på forskellige sprog (;

• #5   5. jun 2011 Hvis man ku importere scootere , tror du så ik der var flere der havde gjort det? smiley

• #6   5. jun 2011 næ... hvorfor skulle man importere scootere? de er vel ikke en dyt billigere at købe i udlandet... med mindre det er noget huhaløj L-O-R-T...

Men hold dig til emnet.. Dét et useriøst svar og det svare heller ikke på NOGEN af de nævnte spørgsmål (;

• #7   5. jun 2011 Det svarer da pænt. jo det meget billigere i udlandet.
    Nej du kan ik indregistrere en udenlandsk scooter i danmark.. så havde der været mange 30'er aeroxer..

Køb dig et nyt stel der dansk. færdig bum.

• #8   5. jun 2011 stelnummeret/typegodkendelsen på en tysker vil ikke være godkendt som lille knallert i dk , så eneste mulighed er reg som MC

• #9   5. jun 2011 JOK3R: Lad venligst værd med at skrive, når du ikke kan begrunde dit svar... Vil hellere høre på folk der har erfaring..

* Luske * Tak for dit svar, det gav stof til eftertanke (;

Forstår bare stadigvæk ikke hvorfor den ikke skulle blive godkendt når stel'ene er ens... det er bare stelnummeret og stel pladen der ikke er identisk.. Det giver ingen mening!

• #10   5. jun 2011 Du da idiot.. Jeg svarer jo på dit spørgsmål..
    Jeg kan da godt begrunde det..
    Du kan ikke importerer en scooter itl danmark, fordi det står i reglementet.. du kan indregistrere den som motorcykel. men ikke når den kun går 30.

Easy as that.

Ja du kan godt smide alle dine dele over på et andet stel, nej det ikke lovligt, og nej det ikke lovligt at bygge sin egen scooter, det skal gøres af en mekaniker ligesom på en bil osv osv.
    Så glad?

• #11   5. jun 2011 ' det skal gøres af en mekaniker ligesom på en bil osv osv.' -Hvad snakker du om?

• #12   5. jun 2011 Nice nok karl smart, måske du skulle bruge noget af din ustyrlige børne vræde på at "Rage Quit" mit indlæg.

Så går jeg udfra at smide en tysk monza tank, over på et dansk stel er ulovligt. fedt nok seje..
    Det svare jo til at man ikke må købe dele fra udlandet.. Ajjj hovsa, der er jo næsten ingen scootere der bliver produceret i Danmark og delene ligeså! Du skal nok se de dele fra thansen du fylder dine knallerter op med er lavet i udlandet og også bliver impoteret. Så er det jo også ulovligt at bruge!

Intet af det du siger giver mening lol..

• #13   5. jun 2011 Dz at det faktisk ikke er lovligt at lave sin egen scooter, skal gøres af en autoriseret mekaniker.

Det ikke lovligt du selv laver det.
    Oooog hvor er det helt præcist jeg har skrevet det ulovligt fordi delene kom fra udlandet?
    Hvis du er så klog, hvorfor spørg du så?

Og jeg fostår ikke dine wow ord.. og du skal ik forklare dem, for det rager mig.

• #14   5. jun 2011 Jeg har aldrig sagt jeg ville lave den selv???

Det skrev du lige efter du havde forklaret, at du lider af svær overvægt og det derfor du fik en plastik china scooter af staten. For at kunne flytte rundt på dit svulmende korpus..

Aj jeg beklager mange gange! For engelsk er jo svært..

• #15   5. jun 2011 Vi enige om lol er en forkortelse ikke? godt så.

Jeg syntes det sjovt, jeg prøver at hjælpe dig , du bitcher.. jeg sætter dig på plads, så spiller du smart, så gør jeg det en gang til også prøver du bare at finde på noget? du er da seriøst sørgelig. fordi jeg har penge til en ordentlig scooter og du misundelig er ikke min skyld.. eller er det sikkert, who gives a fuck.. jeg gider ikke engang sige held og lykke med det, for jeg håber det ikke for dig trunte barn. smid lortet i vandet og køb et løbehjul.

• #16   5. jun 2011 Og forkortelser høre kun hjemme i computerspil? hahaha

Hjulpet mig? haha, du har sku mere spildt min tid "kære ven"

Sætte mig på plads? Med hvad? Ved at omskrive andres ord og kopire noget hurtig fix fra google. Lige efter at have kommet med en dybt useriøs kommentar til et meget seriøst emne... ?

Tag dig sammen.

• #17   5. jun 2011 Det helt mine egne ord, tror mere det dig der har brug for google, jeg ved hva jeg snakker om i forhold til dig.

Ja det var sådan set også et seriøst svar, og du har fået svar på det du spurgte om hvis du stadig ikke kan se det er du dybt retaderet, og jeg ville foreslå du tog skolegangen helt om igen.
    Hvis du er så f... smart og sej og alt det der, hvorfor laver du så et forum hvis du er bruce den almægtige og kender til alt? den er da helt gal oppe i kasketten på dig så.

• #18   5. jun 2011 Jeg har måske fået mine svar, men det var sku ikke af dig! haha

Du kan jo ikke begrunde en skid! smiley "Jeg ved hva jeg snakker om i forhold til dig." Det kan min hund fand'me sige bedre (;

Og du bliver ved... "ja det var sådan set også et seriøst svar"

"Hvis man ku importere scootere , tror du så ik der var flere der havde gjort det?"
    Hvad **** skulle jeg få ud af den kommentar??

"Hvis i ikke er sikker på hvad i skriver så lad venligst værd (;" Det råber jo næsten ud, at jeg ikke er interesseret i smarte kommentare! Har du nu også svært ved Dansk ???..

• #19   5. jun 2011 Du har ikke brug for smarte kommentarer??
    Men alligevel fyrer du dem på stribe? er du gal.. du da komplet idiot, det var da helt vildt..
    Jeg har begrundet mine svar, du skal bare ha noget at sige så du ikke føler dig helt så dum som du faktisk er, uden at ane det.
    Hva du sku få ud af den kommentar, TÆNK KNÆGT TÆNK!!!
    Jeg orker ikke at spilde mere tid på ignorante små selvoptagede lorte popunger der ikke forstår en fucking hentydning eller noget som helst andet.. hvis du mener din hund er så klog SÅ SNAK MED DEN! den er åbenbart din eneste ven.. Btw.. Opgiv alt med en motor, du kommer aldrig til at lære det.. ens iq skal være over 30.. Hav en fornøjelig aften. Hej.

• #20   5. jun 2011 Få din fede Københavner røv til nordjylland, så skal jeg satme "vise" dig hvordan verden hænger sammen.

Måske du skulle få din hjemmehjælper til at tage computeren fra dig, den kan du jo heller ikke styre.

• #21   5. jun 2011 uden at der står de magiske bokstaver WOE så kan det ikke lade sig gøre.

Bestemmelse af alder på en knallert kan gøres meget enkelt, ved at se på det sidste bogstav i stelnummeret. Herunder et eksempel på stelnummeret fra en Puch knallert fra 1977. De første bogstaver i nummeret angiver fabrikant eller importør. På eksemplet herunder kan man se, at det er en importeret knallert p.g.a "W"et. "OE" står for importør; O.E. Andersen.

der har du det på dansk

• #22   5. jun 2011 Okay, tak skal du have (;

• #23   5. jun 2011 Oh nu truer du mig? hahahahhahaha!!! du morsom!
    Desværre jeg slår ik på drenge der klær sig ud som piger smiley

Kommentér på:
Indregistrering af Tysk Puch monza 3g

Annonce