{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Reminder om ny lov {{forumTopicSubject}}

Hvis man er imod den nuværende "knallert" lovgivnig
Hvor man ikke må sidde 2 på et køretøj, som er beregnet til det.
Hvor man ikke må køre 45 scooter før man er 18, og har taget et bilkørekort, eller et motorcykelkørekort.

Ja så bør man melde sig ind i www.scootergalleri.dk/grupper/nylov
-formålet er, ved demonstrationer til sommer, at skabe politisk grundlag for at følge EUs kørekort direktiv (lov) nummer 3.

Det vil betyde at man:
1: Kan tage et kørekort som er mindre end 34 HK motorcykel kort
2: kan tage et kørekort til 45 kmt scooter som 16 årig
3: kan tage kørekort til 25 kmt som 15 årig
4: kan tage kørekort til 125cc 80 kmt som 18 årig
5: automatisk får opgraderet sit kørekort, som vi kender det fra Motorcykel kategorierne
6: Må have en passager på bagsædet, hvis personen bærer hjelm.
7: Må køre på ubegrænsede scootere mindre 15 HK, og mindre end 125cc som 21 årig, hvis man har haft et af de ovenfor nævnte kørekort i over 2 år.

www.scootergalleri.dk/grupper/nylov

Når gruppen når et højere medlemstal, vil der blive oprettet en Facebook-gruppe, hvor alle bedes melde sig ind også.
Derfra begynder arbejdet med at organisere Demonstrationer og udarbejde vores forslag, til en Dansk Scooterlov UDEN jord i hovedet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reminder om ny lov
  • #1   22. mar 2011 Super godt initiativ ;b

  • #2   22. mar 2011 Den bliver ikke ændret, så det er spild af tid.

  • #3   22. mar 2011 Det er slet ikke umuligt, at ændre loven.
    google "ft l137" L137 er navnet på det lovforslag, som Venstre har fremsat.
    Det eneste det indebærer, er at ændre knallert "beviset" til et kørekort, så man kan straffe folk ENDNU hårdere, fordi de tænker med hjernen, og så give folk lov til at køre 25 kmt som 15 årige.

    Og nej, det er ikke fordi folk skider på loven, at den ikke kan ændres.

    I Egypten skider ALLE på mubarak...
    Hvis man sku bruge den samme logik, skulle det være umuligt at vælte en diktator...
    Folk skal bare blive ved med at skide på DKs meningsløse knallertlov.
    Så skal den nok blive ændret af sig selv.


    Men nu er det kraftedeme på tide, at der kommer noget fornuft ind i debatten om scooterloven.


  • #4   22. mar 2011 I folketinget bruger de ikke logik! hellere have en dårlig og forældet lov, end at have en ny, bedre og mere tidsvarende lov. Hvis loven bliver ændret, bliver det sikkert til at man får udsat bilkørekort osv. ved at køre ulovligt og hastighedsgrænsen bliver sikkert sat ned til 25... 30 km/t er jo aaaalt for farligt!

  • #5   22. mar 2011 det skulle være en strammere lov ikke det pis du prøver at fremvise!
    Men du for det aldrig igennem!
    Folk fatter jo ikke i forvejen at overholde loven på jeres scootere! I er 112% selv skyld i de regler som er.


  • #6   22. mar 2011 Rasmus R: jeg gør smiley jeg køre lovligt smiley

  • #7   22. mar 2011 "Alder: 22 år"
    Kan du ikke være ligeglad..?


  • #8   22. mar 2011 Rasmus R

    Loven skulle være strammere?
    VI HAR DEN STRAMMESTE LOV I HELE VERDEN!!!!
    fuck nej den skal ikke være strammere. -det vil den stort set ikke kunne blive.

    Der er over 225000 scootere i Danmark.

    Knallertrazziaer har vist at op mod 80% af dem ikke lever op til de danske krav.

    Hvis man gider gå ind og se debatten i folketinget´(som jeg gjorde), vil man se at der ikke ER nogen grund til at loven er som den er..

    Andet end politikerne hele tiden skal vinde deres interne populær konkurrencer, hvor det gælder om at være så "hård" som muligt.


  • #9   22. mar 2011 Nej, jeg kan ikke være ligeglad.

    Hvis jeg vil have lov til at køre min 100cc scooter, skal jeg tage et MOTORCYKEL kørekort.

    Det er en scooter, ikke en motorcykel.
    Hvis loven bliver gennemført, slipper jeg for at betale 10000 for et kørekort, jeg alligevel ikke har tænkt mig at bruge


  • #10   22. mar 2011 Og Ramus R

    Du har 2 scootere oprettet, hvoraf begge 2 er ulovlige i DK

    Du er 100% ulovlig.
    Så det er 112% DIN skyld, at loven er som den er smiley


Kommentér på:
Reminder om ny lov

Annonce