{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

ombygning af 45 til 30 {{forumTopicSubject}}

hejsa sg.
Ville spørge hvor stor er chancen for at blive taget for ombygget 45 knallert:b
Med det mener jeg har set en billig typhoon men det er en 45 så har jeg set du billigt stel 30. Vis jeg byggede 45 over på 30 stellet om det er noget der til blive opdaget vis jeg blev stoppet:b og ville der ske noget vis jeg malede blokken så blok nummeret ikke kunne ses :b eller slev det helt ned:b

Håber i svare hurtigt:b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ombygning af 45 til 30
  • #1   2. feb 2011 eller vis jeg byttede 45 blokken ud med en 30 blok:b og tog alle 45 motor delene og satte dem over i 30 blokken:b

• #2   2. feb 2011 Jeg forstår ikke helt. DU vil købe ne billig 45 typhoon og så et 30'er stel. så vil du smide motor og elektronik fra 45'eren over på 30'er stellet?

Tjae jeg tror ikke det er så ofte at de tjekker om blok nummeret passer til stelnummeret, så det tror jeg ikke du skal tænke på. De er nok mest interesseret i om den kører for hurtigt.

Chancen for at de knalder dig for at fusket med stellene er meget lille. De knalder dig nok bare for at køre for hurtigt:)

Men det lyder også meget omstædnigt at skulle til at flytte alt fra 45'eren til 30'er stellet. Hvor meget sparer du overhovedet? Er det pengene hver når man tænker på de timer skal der lægges i det og chancen for fejl? smiley

• #3   2. feb 2011 nu har jeg gjordt det du par gange før og vis men alligevel stener i weekenderne så kan man jo ligeså godt bruge tiden på noget konstrutiv :b men ja jeg vil flytte alt fra 45 over på 30'ern:b

• #4   3. feb 2011 OKay det kan du selvfølgelig have ret i, men er det ikke nemmere bare at pille begrænsingerne på en 30'er Typhoon? Sparer du virkelig så meget at det er det værd?

• #5   3. feb 2011 Det sker der intet ved.. De kan jo ikke se på resten af dine dele, plastik ledningsnet, fælge, forgaffel osv at det er 45 ting... Det er stellet og motorblokken som afgør om det er en 30 eller 45'er.. Så jeg ville roligt gøre det..

• #6   3. feb 2011 Ja visse mærker og modeller er vildt dyre i 30 udgaven, og i 45 udgaven får du dem kastet i nakken.. Og f.eks typhoon dem får du fra 500kr i 45 udgaven, og minimum 3000 for en 30 udgave, i ca. samme stand..

• #7   3. feb 2011 Det er selvfølglelig rigtig nok, men 500kr for en 45'er i god stand er altså også meget billigt.

Og selvfølgelig er der ikke nogen forskel på nogen del bortset fra motor og stel. Resten er der ingen forskel på.

• #8   3. feb 2011 de tjekker stel nr og er det ok tjekker de ikke mere... medmindre du kører så hurtigt at de vælger at tage den med ind, så kan du risikerer at de tjekker...

men det kan du roligt gøre, sker der sku ikke noget ved...

• #9   3. feb 2011 jeg har derimod overvejet at få min Aerox synet som en MC, så kan de ikke tage mit tun eller noget men kun give mig en bøde for at køre MC uden kort smiley

• #10   3. feb 2011 Jacbok J. Kan den overhovedet synes som MC sådan umidlbart? Desuden så er bøden for at køre på MC uden kort jo ikke just billig og kørekortet bliver evt udsat...

• #11   3. feb 2011 scootere kan godt indregistreres som MC (Aprillia SR125, Aprillia Leonardo og PGO T-Rex 110 f.eks)... men hva krav der er til bremser, lys osv ved jeg ikke, men det ville jeg jo finde ud af ved at smide den til syn smiley

og den bøde er sku bedre end at miste sit tun og anden gang hele maskinen, og det med kørerkortet bekymrer mig sku ikke da jeg i forvejen ikke kan få det før 2029...

• #12   3. feb 2011 Jacob J: Hvorfor kan du ikke få det før 2029??

Og jeg vil nu sige at Prillia RS125 intet har med scootere eller knallertere at gøre, En RS125 er ikke en knallert med mC motor, men RS50 er derimod en MC med knallertmotor. Og de andre er jo også bygget til at være MC'er.

Jeg tænkte mere på at reglerne i Danmark er meget skrappe. Jeg husker min gamle daddy fotælle om at han engang havde en gammel Harley Davidson, som havde helt elendige bremser. Så dårlige at han ikke kunne køre på den inde i større byer. Det var vildt uforsvarligt og han ville gerne sætte nogle bedre på.
    Men det er desværre ulovligt i dk medmindre du har rigtig mange penge til at få den synet om som et helt andet køretøj og den ville derfor på papiret ikke længere være ne harley davidson, men en custom MC og de koster kassen at få synet og indregistreret.

Så jeg tænker bare på at det nok ikke er skide nemt at få en "cykel med hjælpemotor" indregistreret som MC.

Men ja hvorfor må du først få kørekort i 2029?

• #13   3. feb 2011 jeg skriver SR125 ikke RS 125 smiley

og det kan jeg ikke pga for mange udsættelser... det koster mig 10 år hvergan jeg bliver stoppet... det hedde 3, 5, 10, 10 osv jo og har fået det udsat MANGE gange efterhånden... med en del biltyverier osv i min fortid er det jo det man kalder en erhvervs-skade :P... nej har truffet nogle dumme valg i mine unge dage i albertslund og det må jeg jo så bøde for nu...

• #14   3. feb 2011 spild af tid at skulle skillle det hele af..

hvorfor flytter du ikke bare stelnummer?

• #15   3. feb 2011 Jacob J. Ja de modeller kan men nu har danmark den her ting der hedder typegodkendelse. Og får at få noget registreret som køretøj til vej herhjemme skal der ligge en typegodkendelse. Og i den står der noget om motorstørrelser, bremser osv. Aerox kan ganske rigtigt godt fåes som en 100cc motor i EU og derfor findes der også en typegodkendelse til den herhjemme, eller det kan ihvertfald fremstilles ud fra den fra udlandet. MEN! så skal du forbi en synshal med den for at vise at din aerox er i samme stand som typegodkendelsen siger, og så opstår problemerne. Aerox 100 er nemlig AC! og din er jo så 70 cc LC. IKKE typegodkendt. Ingen plader. Masser af bøvl.

• #17   3. feb 2011 Udstødningen, kan man jo lade ligge derhjemme og smide std på, når den skal til syn.

• #18   3. feb 2011 alt det er jo det jeg vil finde ud af ved at smide den til syn... planen er ikke at der skal plader på, skal bare være sådan at når de slår stel nr op står der motorcykel istedet for knallert 45, så de ikke kan røre nogle af mine dele...

• #19   3. feb 2011 Ydermere så tvivler jeg så faktisk på at de rent faktisk flytter den i registeret over stelnumre. Du ender ihvertfald i en helvedes masse bøvl for noget jeg er 100% sikker på ikke kommer til at ske. Så skal du ihvertfald have hentet en 100cc ac motor fra udlandet hjem og monteret på inden syn.

• #20   3. feb 2011 Og skal du have den godkendt som mc så skal du have pladerne på den i første omgang for at få den indregisteret som mc. Så kan du derefter melde pladerne af igen. Og så skal du jo også have betalt afgift af skidtet ud fra en vurdering af hvor meget skidtet er værd.

• #21   3. feb 2011 er jeg godt klar over smiley men vil også være det værd hvis jeg kan få lov at køre på den på gaden uden at skulle bekymre mig om at få den taget...

• #22   3. feb 2011 Så du har det oki med at hive 20k op af lommen for at køre på din ulovlige maskine? Var det ikke nemmere at bruge de extra 10k på et mc pap oveni og kører helt lovligt og spare en evt bøde når du så bliver stoppet.

• #23   4. feb 2011 ikke når jeg ikke må erhverve kørekort til et motordrevet køretøj før 2029 (den dag jeg bliver 47)...

Kommentér på:
ombygning af 45 til 30

Annonce