483 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
16. maj 2009 Følger: 54 Følgere: 53 Scootere: 2 Emner: 337 Svar: 1.172
forbedring af luftkøling {{forumTopicSubject}}
hey sg . findes der ikke nogle smarte ting osv . som kan give bedre køling når det er ac
har grisetryne på indtil videre.
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 59 Scootere: 15 Emner: 365 Svar: 6.137
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 53 Scootere: 2 Emner: 337 Svar: 1.172
mar 2007
Følger: 110 Følgere: 116 Scootere: 7 Emner: 114 Svar: 3.668
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Ellers gælder det bare om få mest mulig luft rundt om cycylle, så bliver den koldere.linderen. Så kan på en eller anden måde lede mere luft hen over
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 38 Scootere: 4 Emner: 64 Svar: 2.068
Og så:
Grisetryne
Oversize blæserhjul
Perfekt dyse
Kan sige at oversize blæserhjul VIRKELIG giver meget.. Har det selv og kan da love for at det sørger for storm rundt om cyllen
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 53 Scootere: 2 Emner: 337 Svar: 1.172
jun 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 104
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 53 Scootere: 2 Emner: 337 Svar: 1.172
så i tror med den rigtige dyse, rigtig olie blanding, og grisetryne og oversize blæserhjul , så skal den nok holde sig en Ok temperatur
jun 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 104
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 38 Scootere: 4 Emner: 64 Svar: 2.068
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men har man super god køling, så er det selvfølgelig muligt at dyse lidt ned.
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Eneste tidspunkt jeg har set en motore der kørte gå højere end det var en ac motor på rullefelt der fik et skud nos. Lå omkring 90 stabilt mens den blev rullet dykkede til omkring 60 da nossen blev skudt ind i motoren og efter 10-20 sekunder lå den omkring 140 og så blokkede baghjulet.
Hvis ens tændrør er cocio farvet (urystet vel og mærke) så ligger man stadig på den sikre side af hvad motoren kan klare rent inddysningsmæssigt og skal ikke spekulere mere i det.
Og du kan ikke køle dig ud af hvordan motoren kører optimalt. Der skal være et blandingsforhold i cylinderen af benzin og luft 1:14.5 mener jeg det er. Og det er der der er optimal forbrænding. Om du så sætter en orkan til at blæse mere væk kan sænke temp men ikke forhindre en varmesætning hvis du kører for magert. En 1:18 blanding exempelvis.
forbedring af luftkøling