{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man godt?
  • #1   19. jan 2011 som sådan kan du.
    men da chokeren bruger en hel den strøm vil det hurtigt være slut med batteriet.

    måske du skal overveje manuel choker smiley


  • #2   19. jan 2011 Well, hvorfor ikke bare slutte dit 12v knallert batteri til?

    Og som sagt burde du i teorien godt kunne, hvis de 9v er nok, og batteriet kan levere nok ampere:-)


  • #3   20. jan 2011 NEJ det kan du ikke.
    Chokeren vil aldrig slå fra med et 9Volt batteri.

    Du lærer du lige hvordan en choker virker....
    Den virker lidt omvendt af en termostat på en LC motor, men dog stadig på samme måde.
    Der sidder et varmelegme inde i chokeren som bliver varmt når motoren drejer rundt og laver lys.
    Derfor brænder du både pærer og choker af, hvis din spændingsregulator får en fejl.
    Hvis din scooter står slukket f.eks. i en time, så vil chokeren være slået til.
    Når motoren kører, så slår chokeren selv fra.

    Sagt med andre ord, hvis du klipper ledningen, hvis ledningen knækker, får en løs forbindelse eller du tager stikket fra, så kører du med konstant choker.


  • #4   20. jan 2011 Tommy: Ja, men hvis han i stedet sætter den til et batteri, vil han jo ikke køre med choker når det er slået til..

  • #5   20. jan 2011 Kristian, problemet er jo bare at sådan et 9V ikke levere mange amp timer. Og så er spændingen på det ovenikøbet lavere.

  • #6   20. jan 2011 Dette er et fiktivt tal.
    Vi antager at chokeren bruger 12watt ved 12 volt.
    derfor bruger den 1 ampere.

    hvis spændingen falder til 9volt, så falder amperen til 0,75 ampere.
    0,75A x 9V = 6,75watt...

    så med et 9 volt batteri, der vil den kører med choker i laaaaaang tid, da varmelegmet er meeeegeet lang tid om at varme op, hvis den nogensinde er i stand til at varme nok op til at chokeren slår fra.


  • #7   20. jan 2011 ps. jeg er uddannet elektriker.....

  • #8   20. jan 2011 Og når den så er varm og bat render tør for strøm så er det bare slut med at køre med chokeren slået fra.

  • #9   20. jan 2011 Lalle: Det afhænger jo af hvilket 9v batteri det er..

    Tommy: Jeg siger ikke at det nødvendigvis vil virke, men jeg siger at det muligvis gør. Det er også derfor jeg spørger hvorfor han ikke bare sæter den til et 12v knallertbatteri.


  • #10   20. jan 2011 Jeg hader automatchokere på køretøjer uden elektronisk indsprøjtning.
    Manuel, så VED du at den er slået fra, hvis du altså har testet den grundigt på karburatoren inden du monterede karburatoren.


  • #11   20. jan 2011 Jeg plejede at være meget glad for autochoker, på min sportstunede hverdagsknallert. Det virkede det bare som det skulle.

    Så forsøgte jeg mig med det på en baneracer jeg byggede, og der begyndte jeg godt nok også at hade det noget kun:-)


  • #12   20. jan 2011 jeg stiller lige et spørgsmål... på min stalker har jeg rykket stikket ud til chokeren da der var lidt problem med at den ikke lavede nok strøm til at trække lys. kører min stalker så med konstant choker fordi jeg har trækket stikket ud til den? smiley

  • #13   20. jan 2011 Bøllemis. Jep konstant slået til.

    kristian K. De normale 9V batterier har ikke mange amp timer i sig i forhold til et scooter batteri. Skal du op i de store 9V batterier man kan få er de mange gange væsentligt dyrere end et syre batteri til 12v.


  • #14   20. jan 2011 ja så forstår jeg sgu bedere den ter sig lidt mærkeligt sommetider smiley havde jeg sgu ikk lige tænkt på

  • #15   20. jan 2011 Det er helt galt med din stalker.
    Den laver masser af strøm sådan en stator.
    Den er på over 80watt, så hvis din choker trækker for meget, så skal du se dit ledningsnet efter for fejl eller se om du har alt for kraftige pærer i forlygten.


Kommentér på:
kan man godt?

Annonce