{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motornummer politi eller andre
  • #1   18. jan 2011 Tror ikke folk melder deres motor stjålen smiley

• #2   18. jan 2011 Nej men f.eks hvis de melder deres scooter/knallert stjålet, det er jo tilkoblet med motornummeret og derfor kan det være motoren er stjålet, så bare om de kun kan se det hvis de har stellet eller om de på en måde godt kan slå det op?

• #3   18. jan 2011 plejer stel og motornummer ikke og være det samme?

er det da på de fleste af mine

• #4   18. jan 2011 Nej et motornummer er ikke nødvendigvis det samme og så er det bundet sammen med et stel nummer.

• #5   18. jan 2011 altså du behøver ikke kigge på motor nummert hvis du er bange for politiet tjekker det, de tjekker aldrig motor nr da de ved motorne fra forskellige knallerter blir byttet rundt på dem 200 gange i en scooters levetid de tjekker kun stel nr, og nej motor nr og stel nr ved motorkontoret ikke en skid om de kan kun se det hvis det har været en 45'er knallert smiley

• #6   18. jan 2011 det er nemlig til en 45 og det er derfor det betyder så meget, eller var jeg sgu også ligeglad :b

• #7   18. jan 2011 altså det er sådan set pisse ligegyldig evt bare slet nret på blokken det gør ikke noget, det er ikke ulovligt i danmark at køre uden motor nr.

og i de fleste tilfælde er det bare begrænsningerne der skilder dem af fra 30'er og 45'er

- C Nørgaard

• #8   18. jan 2011 Men hvis jeg skal have den indregistreret til en 45 så skal jeg da have motornummer?

• #9   18. jan 2011 arrh okay men altså er stellet 30'er du skal ha den 45'er motor på men ja menere de samme regler gælder tvivler på du skal bruge motor nr er 95% på du ikke skal smiley

• #10   18. jan 2011 du skal ikke bruge motornummeret for at indregistrere den, det fremgår ingen steder på reg attesten hvad motornummeret er

• #11   18. jan 2011 Nå det har jeg ellers oplevet, så motornummer er ikke et krav?

• #12   18. jan 2011 et krav? det er slet ikke noget de skal have oplysninger om, og det ved jeg med 100% sikkerhed da jeg har haft en del 45 scootere, både nye og brugte....

• #13   18. jan 2011 de tjækker det altsår belv en gang taget på en jog hvor der sad sonic blok på den to de. købte en rmx og blev taget på den og der to de motorén pga den var nakket. så de tjækker det altsår..

• #14   18. jan 2011 men har du nogensinde skulle sende 45 til en indregistrering?
    Og hvis motornummeret var ligegyldigt, hvorfor skulle det så overhovedet være der.

• #15   18. jan 2011 nu er det her ikke et gætte konkurrence.

jeg har har to helt nye aeroxer, de er begge blevet indregistreret, så har jeg en bws, en jog as, og de begge er 45 scootere, og de er også indregistreret, og de blev omregistreret da jeg købte dem. Så har jeg haft en aprilia area, peugeot speedfight, og en Jog R som også er 45, Motornummeret står ikke på reg attetsten, og de skal de ikke have oplysninger om.

og det gør det jo heller ikke på en en 30 scooter, dem har jeg haft rigtig mange af.

De skal jo heller ikke have oplysninger om motornummeret på min Bmw e30, og min Supra ? det står ingen steder.

Du har lov til at skifte motoren. Ingen problemer der,.

mvh jesper

• #16   18. jan 2011 hvis du skal skift motor skal den komme fra samme model knallet du må ikke smide jog motor på sonic eller omvent.

• #17   18. jan 2011 Havde jeg heller ikke tænkt mig men ville bare lige forhøre mig inden smiley

• #18   18. jan 2011 jog og sonic motor er jo det samme fuldstændig det har jo ikke noget med motor nret og gøre som brinkland ovenover siger

• #19   18. jan 2011 Jeg har købt en helt ny tom blok hos speedline og sat på min Jog as, og det er en helt ny aprilia blok, og så købt alle motordelene til den og samlet den. Det er der ikke noget ulovligt i.

• #20   18. jan 2011 men som 30 eller 45? men mener bare de godt vil have motornummer på en 45, men kan sagtens være jeg tager fejl, men en blok hos speedline er der da ikke nummer på.

• #21   18. jan 2011 der er nummer på alle motore og stel, uanset om du køber det løst eller samlet på en scooter.
    og når man køber en ny blok så køber man det ikke som "30" eller "45" blokken er den samme.

jeg har skrevet til dig 100 gange nu told og skat skal IKKE have motornummeret, så det må være svar nok, det behøver du ikke bekymre dig om. smiley

• #22   18. jan 2011 okay tak smiley

• #23   18. jan 2011 Brinkland hvis du bliver stoppet på den så tar de den hvis der er aprilla nr i den for du må ikke tar en motor fra en anden og smide på.
    og nej ved sku godt ikke er forskel på jog og sonic blok men der er forskel på nr.

• #24   18. jan 2011 der sker ingenting ved det, selvfølgelig må jeg købe en ny blok, om den hedder aprilia, yamaha osv er total lige meget

• #25   18. jan 2011 haha okay så siger vi det. håber du bliver stoppet og finder det rigitg svar.. der er jo en grund til der er nr i dem det er for de skal kunne finde ud af hvor en evt motor kommer fra. som du sel siger bruger man ikke det nr faktisk kun til de kan finde ud af hvor motoren kommer fra..men hel og lykke med det:)

• #26   18. jan 2011 tak skal du have.

ingen problemer smiley

• #27   18. jan 2011 Selvfølgelig bruger du dit motornummer.
    Du bruger det til at dokumentere ejerskabet.
    Hvis et motornummer er slebet væk, så er motoren 98% sikkert stjålet.
    De sidste 2% går til dem der fjerner 3KJ mærket for at man ikke kan se at der sidder en Jog motor på en Sonic, f.eks.

Brinkland.
    Det passer ikke helt at de ikke tjekker motornummer på biler og på MC.
    Min Golf 3 fik tjekket motornummer og det gjorde min Alto også, da de var til syn.
    Der blev også tjekket nummer på min Yamaha TDR 125 og på min Suzuki GSX-R 250.
    På min vens GSX-F 600 der blev der også tjekket motornummer og det viste sig at motoren var stjålet 1,5år før han købte den, så han var heldigvis fri for straf, da han havde købt i god tro og ingen jo ringet til panserne og tjekker motornummer ved en handel.

Det største problem kan opstå på en 30er.
    Tag en Sonic og fjern nummeret eller sæt en 3KJ motor på.
    Gør den lovlig med de dele der hører sig til en Sonic.
    Kør en person ned og lav "svie og smerte plus tabt arbejdsfortjeneste" osv for rigtig mange penge og se om forsikringsselvskabet vil snige sig uden om erstatningen ved at tjekke om din motor er byttet ud og du på den måde ugyldiggør din forsikring.

• #28   19. jan 2011 Tommy.

Nu snakker vi ikke om de tjekker motornummer til syn, men når den skal indregistreres, der skal de ikke bruge det til noget.

Og en blok gør ikke at scooteren er ulovlig, du må godt skifte blokken ud.

• #29   19. jan 2011 Du må IKKE skifte blokken til en anden blok end den originale.
    Når du skifter motoren, så er det ikke længere den motor som hører til den model og så kan forsikringen undlade at betale erstatning hvis du laver en skade og så hænger DU selv på den.
    Hvis du ser på loven omkring tuning af køretøjer, så kan du godt argumentere for at blokken er identisk med den originale, men det kræver at resten af motoren er std.
    Hvis den ikke er det og hvis du har tunet den, så kan de konfiskere hele motoren, da motoren ikke er den godkendte og dermed svarer til at du sætter en motor på fra et ukendt fabrikat.

Men det er rigtigt at du IKKE skal oplyse motornummer til forsikringen/motorkontoret.

• #30   19. jan 2011 Jeg kan godt se hvor du vil hen. Men kan ikke se problemet i det. På nogle punkter kan jeg følge dig, men kommer nok helt an på hvordan situationen er. For i mit tilfælde vil jeg bare have en sprit ny blok på min Jog as 45. Og så rykker jeg alle delene over i, så den kører den tilladte hastighed, udelukkende fordi nogle af gevindne i blokken ikke virker, derfor skifter jeg den. Så tvivler på der vil ske noget.

Men nu når vi snakker forsikring, så er det jo en helt anden historie. Det med forsikringen ikke dækker, det har jo egentligt ikke så at gøre med om man ikke må skifte motor. Og nu når vi siger motor. det er jo kun blokken, selve scooteren yde stadigvæk samme effekt, og fremstår som original andet end blokken er skiftet, og det har jeg papire på.

For bare du skifter din udstødning, fjerner skiven, eller skifter en lille dims, så vil forsikringsselvskabet jo altid sige at personen har lavet en konskruktiv ændring.

• #31   19. jan 2011 Du kan til hver en tid sætte hvilken som helst udstødning på.
    Bare den ikke yder mere end std og heller ikke kan gøres så den yder mere, ved f.eks. at fjerne en løst siddende plumbe i forrøret.

Jeg tror endda at du vil vinde en retsag, hvis du køber en ny identisk blok, for at få nye gevind osv og resten ellers er std og den stadig holder sig under 60kmt

• #32   23. nov 2011 Skal der være motor nummer på en Hot 50? Det er et 30´er stel.

Fx. En Jog R/Neos motor er født uden motor nummer.

Kommentér på:
Motornummer politi eller andre

Annonce