{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

T-hansen scooter! Brugbar eller Lort?! {{forumTopicSubject}}

hey sg. har nogle spørgsmål. hvorfor er det lige at t-hansen scooter som cpi, giantco og alt det andet såkaldte "kina lort" er så dårligt? og er der noget af det der kan betale sig at bruge? generelt til hverdags kørsel og sådan?

SMID JERES MENING OG BEGRUND DEN TAK!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  T-hansen scooter! Brugbar eller Lort?!
  • #1   26. dec 2010 der er RIGITG Mange der siger det er lort.. GTI'en er fed at køre på, vejer en del, men ligger godt på vejen, og der er ikke så mange problemer med den.. Super Motard/cross er det eneste der er træls, er gearkassen.. smiley

• #3   26. dec 2010 CPI er rimelig, men Gianto har jeg selv haft i en måned - så raslede det fra hinanden!!!

• #4   26. dec 2010 okay... det er mest fordi at jeg snart kommer til at have 14 km til skole, men tar toget de 13 af kilometerne, så dvs. at den kommer til at stå i et åbent men aflåst læskur, derfor overvejer jeg noget lign. cpi da de ikke er så forfærdeligt dyre. smiley ku sagtens købe en stalker eller lign.... men så sku jeg køre de 14 hverdag og de 14 med 30 i timen tværs igennem kbh..... det tar tid, og gider ik tun medmindre det er under 4 km.

• #5   26. dec 2010 giantco er noget der er sat sammen under et vædeløb i en tørretrumbler

cpi er ganske fin til hverdag smiley nogle cpier er enda som små kampvogne smiley har selv haft en popper der virkelig ikke kunne dø smiley

• #6   26. dec 2010 lyder da fedt nok.... havde tænkt at den bare ska ha pillet skive, men kan den holde til at stå ude eller er det håbløst? at den overlever det???

• #7   26. dec 2010 en af mine venner har en "G-BUDDY" og det er noget lort!, den har været i stykker 4 gange hvor han skulle have den til repation og han har haft den ca. 2½ måned

• #8   26. dec 2010 hmm. træls smiley

• #9   27. dec 2010 Jeg har en Giantco G10' og jeg er godt tilfreds med
    Den. Den starter hver morgen trods vinter og kulde,
    Og jeg kan ikke lige genkende det med at den skulle
    Være ved at rasle fra hinanden.
    Jeg kan godt anbefale den smiley

/Michael

• #10   27. dec 2010 Du køber simpelthen en knallert fordi du ikke gider cykle en kilometer?

• #11   27. dec 2010 Giantco er helt fint. motoren er udemærket men man resten at scooteren er jo i den billige ende. så hvis ikke man behandler det med respekt så holder det ikke så længe. skjoldene er tynde og ellet er fint nok. lygter og pære holder også udemærket. man kan jo godt mærke forskel på kvalitet også giantco men den er udemærket. men tænker du over det kan du købe 3 giantco g buddy for 1 f.eks Hot 50's pris. min bror har en giantco gbuddy der lige har rundet 12.000 km og den spinder som en mis starter altid osv. har aldrig været noget med den. dog har han har han haft 3 voldsomme styrt på den og kun plastikket holdt ikke men resten fungere og det var kun plastikket der ikke holdte. men længere oppe så jeg en der skrev sådan her: Skrevet: 26-12-2010 23:51:28

en af mine venner har en "G-BUDDY" og det er noget lort!, den har været i stykker 4 gange hvor han skulle have den til repation og han har haft den ca. 2½ måned

og det er sku da klart hvis i bare har kørt som nogle brækkede armet. kørt i mudder, lort og grusgrave. så er det da klart den ikke holder. behandler man den med respekt holder den længe tag min brors som eksempel....

• #12   27. dec 2010 Giantco er helt fint. motoren er udemærket men man resten at scooteren er jo i den billige ende. så hvis ikke man behandler det med respekt så holder det ikke så længe. skjoldene er tynde og ellet er fint nok. lygter og pære holder også udemærket. man kan jo godt mærke forskel på kvalitet også giantco men den er udemærket. men tænker du over det kan du købe 3 giantco g buddy for 1 f.eks Hot 50's pris. min bror har en giantco gbuddy der lige har rundet 12.000 km og den spinder som en mis starter altid osv. har aldrig været noget med den. dog har han har han haft 3 voldsomme styrt på den og kun plastikket holdt ikke men resten fungere og det var kun plastikket der ikke holdte. men længere oppe så jeg en der skrev sådan her: Skrevet: 26-12-2010 23:51:28

en af mine venner har en "G-BUDDY" og det er noget lort!, den har været i stykker 4 gange hvor han skulle have den til repation og han har haft den ca. 2½ måned

og det er sku da klart hvis i bare har kørt som nogle brækkede armet. kørt i mudder, lort og grusgrave. så er det da klart den ikke holder. behandler man den med respekt holder den længe tag min brors som eksempel....

• #14   27. dec 2010 Jeg har også haft en CPI Oliver City, som jeg købte brugt.
    Jeg smed 70ccm og knæk på og kørte med det i en måned.
    Derefter gjorde jeg den 100% lovlig og kørte på den i en måned mere og solgte den.
    Den kørte og startede godt.
    Det eneste problem der er med dem, er at de ruster alt for hurtigt.
    Det ses tydeligt på de modeller med pladefælge, at de er lavet billigt.
    Så hvis den skal stå ude i regnen ofte, så køb noget andet end Thansen.
    Men hvis den kan stå i læ for regnen, så er den ganske fin.

Men som nogle siger, så er der problemer med 4 takterne.
    De køre sindsygt langt på literen men jeg ser ofte salgs annoncer med 4 taktere der har kørt 3500km som skal ha stillet ventiler osv.

Mit bedste råd må være at købe en sprit ny scooter af et nogenlunde mærke og få sat både 2 vejs alarm og GPS sporing på den.
    Det er meget meget bedre end Kaskoforsikring.

• #15   27. dec 2010 Ellers syntes jeg du skal finde dig en brugt scooter på DBA? evt. en ligero eller en anden mindre scooter smiley det kan fåes til MEGET billige penge, hvis ikke man er så udseendessvær!

• #16   27. dec 2010 mange tak for alle svarene smiley og tommy jeg tror 100% at du har ret i det med alarmen og gps'en, det er billiger og bedre smiley tja... har også overvejet en ny scooter, men tror heller jeg vil bruge penge på en brugt og så bare køre lovligt,.......... og til peter det er en idé jeg fik, gider sq ik at cykle de 14 så derfor scooter smiley

• #17   27. dec 2010 Michael N
    Det klart du er tilfreds smiley du har jo sikkert lige fået den da det en ny model så problemerne de skal nok komme!

• #18   27. dec 2010 NightStonerCrew - Marcus N

Det er muligt der kommer problemer, men efter at have læst en hel del på forum osv.. Så kan jeg se at der også er mange af de "anerkendte" mærker der har masser af problemer..
    Jeg skal ikke skrue, pille,rode og rage i min scooter.. den skal køre mig på arbejde hverdag, og det klarer den ganske fint smiley
    Desuden kunne man også forestille sig at G10'eren er bare en anelse bedere end de andre 4T maskiner Giantco laver.. Den koster også en anelse mere..
    Men igen.. Pris og kvalli hænger sammen, og jeg forventer ikke at jeg får en maskine til 10.000,- som kan mple sig med en der koster 15-20.000,-

Når Giantco'en en gang eksplodere, så køber jeg mig en Peugeot SF3, men kunne aldrig drømme om at købe mig en Hot eller Jog, da jeg er så træt af at høre om dem her på SG smiley (Næsten lige så træt, som af at høre på folk der sviner Kinascootere.. hehe)

Mvh
    Michael.

• #19   27. dec 2010 Det er ikke underligt at du konstant hører om Hot.
    Der er solgt så ufatteligt mange af dem så klart det er dem der snakkes mest om.
    En Hot 50 er en rimelig stærk maskine.
    Både postbudene og dem der kører med aviser her om natten bruger dem og de vælger jo noget der er driftsikkert.

• #20   27. dec 2010 Tommy. postbudene kører også kun 100 cc hot så det er klart. det er en meget mere robust maskine smiley

• #21   27. dec 2010 100cc med gul nummerplade, uden hjelm og på cykelstier?
    Sgu ikke er Greve.
    Gule plader allesammen.

• #22   27. dec 2010 Det er ikke 100 kubik, så skal man da have motorcykelkørekort?

• #23   27. dec 2010 postbudet's er 30'er vis de er på gule! og de køre ikke kun på hot

• #24   27. dec 2010 Lægard det er så forkert. en 100 cc hot er en Lille MC og det går under bilkørekort hvis du tager det med når du tager bil kørekort. og en lille mc er op til 34 heste. alt over 34 heste skal du have mc køre kort for at må køre.

• #25   28. dec 2010 Jeg skrev at posten kørte på Hot i Greve. ( 2670 Greve )

• #26   28. dec 2010 Ja h v i s man tager det med.

• #27   28. dec 2010 hvor jeg kommer fra er det 45 modellen. big max postbudene bruger. de er på hvide plader. hot 50 er driftsikker. men pisse dårlige at køre på.

• #28   28. dec 2010 Hot 50 er en sofascooter.
    Tung i svingene og den kører ikke lige så godt som Aprilia og Piaggio.

• #29   28. dec 2010 Anskaf dig en puch, billigt, og dur altid :-).

• #30   28. dec 2010 Puch der bør man selv vide noget om teknik, medmindre at man er heldig og få en der er driftsikker.

• #31   28. dec 2010 hmmm. puch er fed nok..... men vil hellere ha en scooter til hverdag smiley

• #32   28. dec 2010 puch er skod.
    40 år gammel teknologi, nej tak.

• #33   28. dec 2010 Jeg vil 10 gange hellere køre på en gammel Puch, det er ikke så avanceret (færre ting der går i stykker), og det duer bare.

Der er jo en grund til Puch'erne stadig kører, jeg tror ikke man finder mange scootere der kører om 40 år. smiley

Min Puch VZ har aldrig svigtet mig. smiley Det er vel en smagssag. smiley

• #34   28. dec 2010 den monza der er i min profil har kørt ca det der svare til 2 gange rundt om jorden. har aldrig været skildt ad. bortset fra stempelrings skift. ellers har den bare kørt. det må vel være det man kalder en driftsikker maskine smiley så kan selv aprillia godt pakke sammen..

• #35   28. dec 2010 arh det tror jeg ikke du skal regne med min aprilia sr50 ditech kører 48,7 km per liter benzin så teknologien fejler ingen ting . men ja en gammel knallert er mega retro og en simpel maskine.

• #36   28. dec 2010 nice smiley ved skam godt at mange af de ældre, mere simple maskiner holder.... smiley

• #37   28. dec 2010 Hvorfra ved du at den har kørt så langt uden at få skiftet noget?
    Std cylinderen kan da ikke køre 80.000km. Uden honing
    Der er 40.000km rundt om jorden.

Du er 17 år så du er ikke den første ejer og det er din far vel heller ikke.

• #38   2. jan 2011 der er mega mange fordomme om giantco men deres scootere er sku okay har selv haft 3 sprint en stealth og en spartan de kørte pisse godt intet der altså man skal passe på med at tune dem det er ikke altid de er meget for det men jeg fik da smidt 89 ccm på en af sprinterne det gik sku meget godt

Kommentér på:
T-hansen scooter! Brugbar eller Lort?!

Annonce