{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udjævning af græsplæne 4.500 kr.
  • Reparation af cisterne (toilettet løber) 2.000 kr.
  • Træfældning, fjernelse af rødder 5.700 kr.
  • Opsætning af 2 gardinbeslag, 2 lamper, samt en holder til staniol og film 500 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Vinduespudsning udvendigt på 4. sal 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremlagt ændring af knallertlovgivning
  • #1   21. dec 2010 Det var på tide.
    Knallert 30 som 15 årig og efter et år med knallert 30 forsikret i eget navn og derefter ny køreundervisning til knallert 45, som skal hedde knallert 50, så kan de så kører ude blandt bilerne.
    Bøden for at tune sin scooter skal koste 2. gang ikke kun betyde konfiskering af scooteren.
    Det skal også betyde 20timers samfundstjeneste.
    Og bøderne skal fordobles.
    Kørsel uden forsikring/nummerplade skal koste scooteren 2. gang.
    Scooteren kan evt. udleveres igen efter dokumentation for betalt forsikring og fremstilling til syn.

• #2   21. dec 2010 jeg håber fandme ikke det forslag bliver vedtaget !!!, det kan godt være i synes det er fedt at man kan køre scooter i den alder men man har ikke de samme muligheder for at få den til at køre det den er bygget til som er 80 km/t

• #3   21. dec 2010 Benjamin
    Uddyb lige det du skriver.
    Det ligner vrøvl.

• #4   21. dec 2010 Benjamin...

og hvordan hænger det lige sammen..? maskinen bliver sku da ikke anderledes bare fordi aldersgrænsen bliver flyttet et år ned...

• #5   21. dec 2010 Okay. En scooter er LAVET til at kunne køre 70 til 80 km/t i timen, så det er jo fuldstænding latterligt, de regler der er nu omkring scooter lovgivningen og de stramninger de snakker om, hvis det havde været efter min mening og hovedet, havde man sagt at en 16 årig må køre en scooter der køre som den er bygget til fra fabrikerne, som er 70 - 80 km/t, men derimod skulle det være sværere at bestå knallert prøven !

håber du forstår det

• #6   21. dec 2010 det er sku lidt trist. 15 årige drenge er slet ikke modne nok til at køre på scooter efter min mening. jeg er selv 15. jeg kender et par stykker som køre alligevel. jeg vil gerne indrøømme ja jeg har kørt på min 1 gang før. Men har en ven som køre som en sindsyg. en eller anden dag køre han en ned det er 100 % og han er endda 16. kanllert undervisningen skal være meget svære. man skal være 16 som det plejer men så skulle scooterne køre 60km/t. HVIS så knallertundervisningen bliver sværere. ellers nytter det intet. om så prisen skal sættes op til 300kr for at tage knallert kørekortet. der skal strammere regler. Jeg ville gerne ligge og køre en 60-80 stykker på min scooter. men jeg må ikke så jeg gøre det ikke. Min scooter er std men går allligevel 45-48 stykker. min mening er knallert loven og undervisningen skal strammes op. scooterene skal kunne køre 60. og man skal stadig være 16 år. sådan syntes jeg det skulle være. også skulle knallertene selvfølgelig ikke køre på cykelstien længere.

• #7   21. dec 2010 prøv og læs det jeg skriver. Der bliver sagt at der kan dømmes samfundstjeneste i op til 20 timer for at køre på en scooter der er ulovlig !! det er jo fuldstænding til grin !, de skullle tage at gøre som jeg skriver ovenover, som ville være en 1000 gange bedere løsning end bare at sætte flere og flere restriktioner på det !

• #8   21. dec 2010 NightStonerCrew - Michael med sf2!! .
    ville bare orientere dig om at din scooter ikke er lovlig hvis den køre 45-48 km/t så får du en bøde på 500 kr første gang og anden gang blive den konfiskeret. Da det er din pligt at holde den til at køre 30 km/t selvom du ikke har pillet

• #9   21. dec 2010 Benja min det ved jeg godt smiley min far er politimand så jeg kender loven stortset ind og ud ang scooter smiley

• #10   21. dec 2010 okay jeg nævner det også bare så du ikke bliver skuffet over politiet tager den hvis du bliver stoppet 2 gange smiley

• #11   21. dec 2010 Det går sku nok d; jeg bliver ikke skuffet d; jeg har ikke haft gps på det er jo på speedo så lidt misvisning må der jo være smiley men som jeg har skrevet synes jeg loven skulle være. smiley

• #12   21. dec 2010 hvor i teksten står der det med at bøden for at tune sin scooter skal koste scooteren 2 gang tommy ? og når de siger tuning hva så med fjernet begrænsningerne så ? det jo ikke tuning som sådan :B ?

• #13   21. dec 2010 nej jeg skrev forkert min fejl haha jeg mente hvor i teksten står der det med at bøden for at køre uden forsikring/nummerplade skal koste scooteren 2 gang ? og gælder det så os 30er scootere eller kun 45 ? det med forsikring/nummerplade ?

• #14   21. dec 2010 overvejer bare at betale for at få min synet som motorcykel, så koster det bare at jeg ikke har kort og forsikring, men jeg får lov at beholde maskine og tun smiley

• #15   21. dec 2010 Altså der står jo ikke noget om at den øvrige lovgivning, som i forvejen er komplet latterlig, skal ændres.
    Det er kun aldersgrænsen der sænkes med 1 år, og en opstramning af undervisningen til knallertbeviset.

Størstedelen af 15 årige er IKKE modne nok til at køre på scooter, det ser vi gang på gang på gang i nyhederne hvor en eller anden lille snothvalp uden forsikring har pløjet en sagesløs person ned på sin storebrors scooter, og derefter flæber på landsdækkende TV når han har fået åbent kraniebrud, fordi han selvfølgelig ikke havde hjelm på og kørte alt for stærk.

Det er ærgeligt for den lille procentdel, som faktisk godt kan finde ud af at køre ordentligt og forsvarligt.

• #16   21. dec 2010 Nej tak den regel ville jeg ikke få gavn af.

• #17   21. dec 2010 Det burde være gratis at tage knallertkørekortet og det skal sgu ikke tage 7 uger.
    Det burde foregå ned intensive forløb i weekenden.
    Den med samfundstimer tror jeg er bedre end en bøde.
    Dem uden job kan ikke betale den og så går de bare glip af endnu flere sociale ting med vennerne som ellers koster penge og dem med penge betaler bare og skider det et stykke.
    Med samfundstjeneste, der rammer det alle lige hårdt.
    25-35kmt på cykelsti er passende.
    Der skulle være nummerplader på ALLE knallerter, også de gamle.
    Er stelnummeren for kort, så skulle der tilføjes numre, så det blev 17 cifre.
    Alle stel som ikke har fået nummerplade på og evt. tilføjet numre efter en fastsat dato, vil blive betragtet som banekøretøj og vil blive konfiskeret.
    Prisen for tilføjelse af numre bør være 200,-
    Der skal være periodisk syn på ALLE køretøjer.
    Som det er nu så er der ikke periodiske syn på knallerter og MCere.
    Det skal laves om så MCere er 2 år ligsom biler og knallerter er 1 år startene med første syn 2 år efter første indregistrering.
    Bøden for at køre uden nummerplade skal være 1000,-

• #18   3. jun 2011 Det er nu blevet vedtaget at 15 årige fra den 1. Juli 2011, kan tage knallertkørekort!
    Jeg snakkede med min morbror, som er politimand. Og de havde fået det at vide på et fællesmøde for et par uger siden. smiley
    Jeg synes det er rigtig godt. Og man er helt klart moden nok til at køre en scooter/knallert når man er 15.
    Alle mine venner, kørte alligevel da de var 15, så hvorfor ikke give dem kørekortet, når så mange gør det alligevel. Det bliver dog også sværere at få kørekortet. Man skal op til en "rigtig" køreprøve, og en "rigtig" teoriprøve. Og man kan ligesom med bilkørekort, få sit knallertkørekort frakendt. Hvis man bliver stoppet flere gange.

Kommentér på:
Fremlagt ændring af knallertlovgivning

Annonce