{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Emil P
Emil P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Sonic spørgsmål.. Er newbie.. {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg har ca. 8000 som jeg vil bruge på en scooter her har jeg bestemt mig for at det skulle være en Sonic GP.

1/ Hvad er forskellen på Sonic GP modellerne 01, 02, 03, 04 andet end de er nyere nogle a dem. Er der ellers den store forskel?
Efter hvad jeg har set efter at have kigget lidt rundt omkring på SG er designet jo ens..?!? Eller er der noget jeg over ser?

2/ Begrænsninger er det noget man selv kan fjerne sådan lige eller er det bedst at få en mekaniker til det og kan man få et værksted til at gøre det?

3/ Er det rigtigt at en gas-støddæmper er meget bedre end std. eller kan der ikke mærkes forskel?

4/ Er det svært at pille skjoldene af den når de skal auto lakeres, eller er det lige til?

Er der ellers noget jeg bør vide når jeg nu skal til at have scooter?

Håber der er en der vil tage sig tid til at besvare disse spørgsmål, selv om nogle af dem måske er "dumme?".

MVH
Emil Pedersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sonic spørgsmål.. Er newbie..
  • #1   10. jan 2005 køb NRG eller Runner..!

og ikk alt det andet PIS..

det holder ikk til noget..

ikk vis der skal tun på osv..!

de har ikk så stærk en motor som nrg og runner...!

så ved du det..!

• #2   10. jan 2005 1: Mener ikk forskellen er så stor...
    2: Det kan man godt selv, siden en i din vario(skiven) og et blind rør på dit udst.. (på forrøret.)
    3: Gas-støddæmper er meget bedre end std. ja.!
    4: Det er sådan, ja nemt nok vis man ved hva man skal gøre, man skal have forhjulet af for at få hele fronten af.!

ellers bare skriv vis der er noget du gerne vil vide...!

• #3   10. jan 2005 1) der er flere begrænsninger i de nyeste
    4) nej det er det ikke

• #4   10. jan 2005 Du kan faktisk selv fjerne en begrænsing, men jeg vil foreslå at få en ven der har styr på det til at hjælpe dig! smiley

• #5   10. jan 2005 Har du spørgsmål kan du tilføje mig, kender en del til Sonic.
    Vildandenhk@yahoo.dk

• #6   10. jan 2005 forskellen mellem årgangene er ikke andet end alderen, dog er '04'eren noget lort, da der sidder flere begrænsniner i. og forskellen mellem en sonic GP og en almindelig sonic er at stellet på en GP er lidt stærkere, og så frontgrillen og spoileren... men de kan også sættes på en org sonic...

begrænsninger kan man let selv fjerne hvis man ved noget om det, men hvis du er nybegynder, ville jeg foretrække at du fik en ( der har prøvet det før) eller et værksted. ( værkstedet er bare ret dyrt.... )

en gas-støddæmper er lidt hårdere, men ikke det store, det er mest gejl, så hvis du ikke er til det store gejl, så ville en støddæmper-forhøjer på std. støddæmper virke og se meget gejlet ud alligevel... smiley

skjoldende er til at pille af, der skal man bare igang med en skruetrækker, bare hust at gemme skruerne, og sørg for at du ved hvordan de skal sættes på igen....

ellers ved jeg ikek rigtigt hvad du bør vide, men det kommer hen ad vejen... jeg vidste ikke hvordan en cylinder så ud på en knallert for 4 år siden, lige nu har jeg her i sommers bygget min Jog totalt op ( motormæssigt ) alt er udskiftet og alle skruer har været ude, og inde igen i motoren.. såeh.. man lærer hen ad vejen...

men hvis det kunne være noget har jeg en meget velholdt jog til salg.. har kun kørt ca 2500 mee det tun der sidder på nu, såeh....

• #7   10. jan 2005 1/det eneste er spolien bag på det er på gp den er og bare på en sonic er der ikke nogen, andet er der ikke, jo der er jo to gril til sonic
    2'/ skive og det kan man bare selv pille men på 03 og 04 er der hvist noget der skal frases af for der kan komme tun på og den nye moden 04 har ikke det samme uds på man kan ikke sette et gammelt på en ny 3/det ved jeg ikke men tror ikke det er den store forskel på det hvis den er lovlig men hvis den er meget tunet ville jeg købe en men har ikke haft en4/det er ikke så svært bare husk du skal have dit forhjul af for at kan få frontskjoldet afbare husk løs alle skruger men efter min mening skal du købe sonic en 02 eller der omkring så er der ikke så mange skiver har selv haft nrg og runner og mange andre og jeg vel helst have sonic du kan skrive hvis der er mere du vil vide eller hvis jeg skal se om jeg kan finde en god sonic til dig og find en der har kørt under 10000km

• #8   10. jan 2005 Om modellerne er ens skulle jeg mene. Måske sidder lednings nettet en slule anderledes. Begrændsningerne kan du selv fjerne, du skal bare have det rigtige værktøj. Skrue dit vario skjold af og kig. Det er let nok. Du kan også godt få et værksted til det. Det plejer de da gerne at ville. En gas støddæmper giver en lidt blødere affjedring, men den bliver mest brugt til hvis f.eks udstødningen går meget langt ned tæt på jorden, så kan gas støddæmperen hæve scooteren. Nej det er ikke svært at pille skjolde af. Det kan godt tage lidt tid første gang fordi at skruerne som regel sidder de mest irriterende steder. Tager som regel et kvarters tid.

Når du nu skal købe en scooter er der en del ting du skal kigge efter.

1: Kig på den person du køber af. Hvis det er en gammel mand er den højst sandsynligt blevet behandlet ordenligt, hvis det er en ung fyr er den nok blevet bollet lidt. Kogere, at kører på baghjul osv.

2: Altid kigge efter rust osv, det kunne være et tegn på mishandling.

3: For det meste så køb aldrig en scooter der ikke kan kører, med mindre du altså har roddet med det før og ved hvad du gør.

4: Mærk efter om der er slør i forgaflen, brems med forbremsen, du kan tydeligt mærke det. Det er som om at den hakker afsted.

5. Tjeck at alt lys, el virker, el starter mm.

Der er mange flere gode råd. Det er også dumt at købe en scooter der er tunet eller har været tunet før, for så er blokken slidt i forvejen. Hvis den har været std hele dens levetid er der ikke noget at siger der. Det kan godt være at den ligner lort, med snavs, olie osv... Det kan vasked og pusses.

Og selvfølgelig huske at checke Stel nummer, forsikring osv

smiley

Det var så det JEG ved. Kopier teksten og opret emnet igen imorgen ved en 4 - 5 tiden. Der er flest på

• #9   10. jan 2005 Team North > En Sonic GP er vandkølet, det er en normal sonic ikke. På jok sonic osv er der samme moter. Når den så er vandkølet kan den det samme som en Aerox

• #10   10. jan 2005 jaja, men du kan jo sagtens få en sonic GP uden at den er vandkølet, den Sonic model der er vandkølet hedde Sinic GP 45.... og det er jo en 45km/t scooter... den normale GP er bare en "wannabee" 45... samme design, bare med org. sonic motor.... så vi er enige... smiley

• #11   11. jan 2005 1 : Ja, der er betydelig flere begrænsninger i 03/04 mdl..
    2 : Ja, du kan selv fjerne dem, hvis du er lidt skrap til noget håndværk..
    3 : ja, den er MEGET bedre for at sige det ligeud
    4 : Varierer fra scoot til scoot, men mener ikke at sonic er så svær igen smiley

Håber at mine svar kunne bruges til noget

• Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   11. jan 2005 Tak for alle de gode svar smiley

Regner ikke med den skal tunes, kun begrænsningerne skal fjernes.
    Hvis man vil have optrækket til at blive bedre, skal der så nogle lettere ruller (variomatic?) i?
    Hvis det er rigtigt hvor lette må de så blive for at den lige netop IKKE kan gå på baghjulene?

Hvis nogen kender en med en Sonic GP et sted på fyn som er intra i at sælge kan jeg godt være interesseret. Må som sagt ikke have været tunet, men begrænsningerne må gerne være fjernet. Skal virke 100%.

MVH
    Emil Pedersen

Kommentér på:
Sonic spørgsmål.. Er newbie..

Annonce