{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIG!! :( TÆNDRØR!!! OG EVO!! {{forumTopicSubject}}

jeg har forsøgt med dyse 105-100-95-92-90-88.. og først omkring 88 kører den nogenlunde med:

Polini evolution 47.6 ac
Polini evo skum filter
TP Nardo knæk
athena racing tap c4 lejer
multivar @4 grams ruller
21mm dellorto @ 88 <-- fatter bjæle af tændrørets farve..
doppler s2r kobling med wingcooler fra s6..

her ser i tændrøret..

http://i3.photobucket.com/albums/y69/nordskov/DSC00143.jpg

efter jeg havde prøvet 88 satte jeg 100 i hvor den så mere normal ud.. og derefter 105, men det var for stort og nu drukner den med alle dyser til jeg går ned i 88 igen hvor den får den der farve..

og det mærklige er jeg har set flere på SG som skriver de har b9hs til et evo.. men evo er med langt gevind ... hva fanden gør jeg :(((( har B9ES


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP MIG!! :( TÆNDRØR!!! OG EVO!!
  • #2   31. jul 2007 det er som du ser helt sort uden om, men gult agtigt i midten af electroden :S

  • #4   31. jul 2007 husk du skal stoppe motoren ved høje omdrejninger så den må ikke have stået i tomgang når du kigger på dit tændrør

  • #5   31. jul 2007 smid 95'eren i, stil tomgangen lavt (efter den er godt varm naturligvis) og kør dig en lang tur med masser af gas, eller rettere, ingen mellemgas.

    vi snakker altså en 5-6km inden du kan se det ordentligt.

    og inden du gør alt dette renser du lige tændrøret, sørger for der ikke er for megen olie i benzinen, og sætter luftskruen til 1½ til 2 omgange ud fra inderste position.


  • #6   31. jul 2007 Svært at se det, men det skal enden være lyst /gråt agtigt, eller som Thomas S siger, nærmest cocio brun smiley

  • #7   31. jul 2007 det ved jeg alt det der.. det er også efter jeg har kørt en tur på et par km det ser sådan der ud.. og tager jeg større dyse drukner den.. :S

  • #8   31. jul 2007 ¨støre karbu. så ville det sku virke smiley

  • #9   31. jul 2007 Nikolaj N har set andre med evo og nardo samt 21mm der køre 110-120.. og jeg køre knap 60 med det skidt her :S..det lyder hele tiden som om den drukner.. lige meget hvor langt ned i dyse jeg går

  • #10   31. jul 2007 dennis P har også set andre med 19mm.. med dyse 115.. hvor det kørte helt perfekt.. så det giver ingen mening..

  • #11   31. jul 2007 lad os lige slå fast at en 2-takter ikke kan drukne.

    det er kun 4-taktere med karburator. basta.

    og den drukner ikke, den vil bare ikke tage fuld gas fordi dysen er for lille.


  • #12   31. jul 2007 Dennis: Hvordan står nål og luftskrue? Jeg har oplevet at tro at jeg kørte med for lille dyse, men i virkeligheden var det nålen den var gal med. Den fik for lidt i mellemgas området, men det viste sig ved at den ikk ku tage fuld gas.

    Så hvis du ikk allerede har gjort det: prøv at stille i std position (midten for nål, og 1,5 omgang ud på luftskrue), og se hvad der sker.


  • #13   31. jul 2007 Jonas T tager jeg højere dyse så drukner den totalt.. altså helt vådt tændrør vil ikke starte osv.. og jeg køre med MANUEL choker så der er mit problem ikke.. har før kørt med hebo manston replica malossi sport polini sport osv.. har prøvet lidt af det hele men det evo her giver mig seriøst lange løg..

  • #14   31. jul 2007 johnny K min nål står i midte (3 hak tror jeg det er) og luftskrue 1½ omgang ud (altså udgangs punktet)

  • #15   31. jul 2007 jonas T

    Ho ho en 2 takter ikke drukne ho ho..
    Drukne er altså en betegnelse for at den ikke kan forbrænde komplet fordi at den får alt for fed en blanding, og 4 takter kan du ikke drunke, da den er ventil styret.
    og hvis en 4 takter endelig får alt for meget valle, så ved du det med det samme, for så sprænger det i luften i potten.
    Det kaldes også for Backfiring, Det sker hvis man EKS skruer trykket op på en turbo uden at regulere ventilerne, så kan den godt skyde i potten.


  • #16   31. jul 2007 Du har ikk en anden studs og karburator du kan prøve med vel? Det lyder sgu sært Dennis..

  • #17   31. jul 2007 har prøvet med en dyse 130 på en 16mm mikuni, og det var det samme.. har prøvet et andet membran..stadig uden held..

  • #18   31. jul 2007 Mike C:

    jeg er VIRKELIGT glad for du aldrig skal rode med min bil.

    definationen af at den drukner er at der er så meget ubrændt benzin i cylinderen den simpelthen ikke kan antænde det. -og efter en rotation på krumtappen i en 2-takter ville det jo så af gode grunde være væk.

    men det kan derimod lade sig gøre at den får så fed blanding den ikke kan antænde det, eller for den sags skyld køre ordentligt, men det er jo ikke det samme.

    og naturligvis er en 4-takter ventilstyret, det er vist ingen overraskelse for nogen, men på trods af det er en karburator stadig bare mekanisk styret, og selvom motoren bare bliver trukket af starteren vil den lukke benzin ind i cylinderne, og kan derfor drukne den, hvis f.eks der er meget koldt, eller tændingen er koblet fra.

    og glem alt om backfiring, det er et emne for sig selv.


  • #19   31. jul 2007 jonas T
    Hold da ferie hva..
    godt at du er Mekker Lærling og jeg slet ikke er det hos volvo hva ho ho..

    To takter kan drukne eller 4 takte, og sådan er det.
    Drukne, så kan den slet ikke tage særligt meget gas eller noget, men kan for det meste godt stå i tomgang.

    4 Takte, så meget benzin at den kun antænde ved hver anden omdrejninger, DVS der skal 4 takter til at lave 1 forbrænding.

    og hvor vil du hen med
    og naturligvis er en 4-takter ventilstyret, det er vist ingen overraskelse for nogen, men på trods af det er en karburator stadig bare mekanisk styret, og selvom motoren bare bliver trukket af starteren vil den lukke benzin ind i cylinderne, og kan derfor drukne den, hvis f.eks der er meget koldt, eller tændingen er koblet fra.

    Det jeg referrede til var altså når der blive sendt så meget benzin ind i systemet at det stadig antænder på vej ud af afgang ventilen, eller at der kommer uforbrændt Benz ud som der blive antændte når det kommer i kontakt med udstødningens overflade, som der er mere end varmt nok til at antænde det.


  • #20   31. jul 2007 "4 Takte, så meget benzin at den kun antænde ved hver anden omdrejninger, DVS der skal 4 takter til at lave 1 forbrænding." -snakker vi på en 2-takter? for så er det pis og lort.

    "To takter kan drukne eller 4 takte, og sådan er det.
    Drukne, så kan den slet ikke tage særligt meget gas eller noget, men kan for det meste godt stå i tomgang." -det er ikke det samme. og klart, for der er jo som bekendt en tongangsdyse.

    "og hvor vil du hen med
    og naturligvis er en 4-takter ventilstyret, det er vist ingen overraskelse for nogen, men på trods af det er en karburator stadig bare mekanisk styret, og selvom motoren bare bliver trukket af starteren vil den lukke benzin ind i cylinderne, og kan derfor drukne den, hvis f.eks der er meget koldt, eller tændingen er koblet fra." -jeg er ked af at det røg hen over hovedet på dig.

    "Det jeg referrede til var altså når der blive sendt så meget benzin ind i systemet at det stadig antænder på vej ud af afgang ventilen, eller at der kommer uforbrændt Benz ud som der blive antændte når det kommer i kontakt med udstødningens overflade, som der er mere end varmt nok til at antænde det." -true, men hvad har det med noget at gøre?


  • #21   1. aug 2007 nå så havde jeg ret hva bitch

  • #22   1. aug 2007 Mike C

    NEJ NEJ fat det dog DU har IKKE ret, i to snakker totalt forbi hinanden.


  • #23   1. aug 2007 Fuck han er da bare dum mongol sønnen der..

    Han siger en 4 takter ikke kan drukne kun køre dårligt, så forklare jeg lige lidt om hvordan en knallert 4 takter og hvad der sker når den drukner okay.

    Så siger han at Back Firing er et emne for sig selv, DVS ikke har noget at gøre med Air/Benz ratio'en at gøre, men det har det jo så.

    Så jeg havde ret hva bitch.


Kommentér på:
HJÆLP MIG!! :( TÆNDRØR!!! OG EVO!!

Annonce