{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Kristoffer B
Kristoffer B
Tilmeldt:
21. jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21

Hvilken kobling til min hot 50 {{forumTopicSubject}}

Halløj. Eftersom jeg snart får lidt penge, skal hotten tunes lidt mere, men er virkelig i tvivl om hvilken kobling som jeg skal vælge.

Tænker på Polini Speed Clutch 3G eller Malossi delta clutch (min ven forslog malossien), og 3g'eren eer 150kr billigere. Hvilken burde jeg tage?

Min opsætning på det tidspunkt:

DR Racing Evolution 70cc (er på nu)
17,5mm DellOtro med 112 dyse (er på nu)
Polini Original udstødning (er på nu)
7,5G Polini eller Malossi HT ruller (er ikke på endnu og kan ikke bestemme mig)
Naraku Sport variator (ikke på eller købt endnu)
Polini High Flow 30º (er på nu)

Hvilken kobling synes i at jeg skal have på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kobling til min hot 50
  • #1   22. jun 2017 Få nu din motor tæt før du begynder at tune yderligere mester smiley

    Og en Malossi Fly kobling er er rigeligt til det setup der..


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #2   22. jun 2017 Så den er altså utæt? Har også en person inde på et andet forum som siger det. Hvis nu at den er utæt, hvordan gør jeg den så tæt?


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #3   22. jun 2017 altså, ved en af de der steder ved kickstarterskjoldet hvor man ikke skal sætte bolte ind, er der flækket en smule af, så der kommer luft ind der. Kan det muligvis være grunden?

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #4   22. jun 2017 Vil også lige sige at jeg køber 21mm karbu i næste måned, så vil gerne være klar smiley

  • #5   22. jun 2017 Den er utæt et sted mellem cylinder og karburator..
    Enten ved bundpakningen, mellem blokhalvdelene, ved simmeringene, mellem blok og membemran, mellem membran og studs, mellem studs og karburator, eller i karburatoren.

    Det du skal gøre er at finde stedet..

    Du får ikke noget ud af en 21mm. Med den udstødning der..


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #7   22. jun 2017 Har heller ikke sagt den fulde indkøbsliste smiley Men tak for hjælpen smiley Jeg tjekker det lige smiley

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #8   22. jun 2017 Og hvordan man jeg se om det er det sted som er utæt, og hvad skal jeg gøre, hvis det er utæt? smiley

  • #9   22. jun 2017 Alt efter hvor den er utæt, er der jo forskellige løsninger..

    Søg i forum..


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #10   22. jun 2017 Kom nu lidt...
    Du har også fået svaret på det andet forum!

    Du fejlsøger med fx startspray, dieselstart eller andet brændbart.

    Så sprøjter du på samlinger i motoren imens motoren kører i tomgang. (Mellem karburator og studs, studs og membran/blok, imellem cylinderen og blokken, imellem cylinder og topstykke og imellem de to blokhalvdele.

    Når du så rammer der hvor den er utæt så vil motoren stige i omdrejninger (den suger altså luft og det du sprøjter på der)
    Når du har fundet din utæthed så skifter du selvfølgelig den pakning der er dårlig.
    Dine simmeringe ved variatoren og tændingen kan også være utætte, hvilket man typisk kan se, da de vil savle olie (der skal være tørt!)

    Og husk nu på at dine motordele skal passe sammen.. Med en 21mm karburator opnår du EN ting med din nuværende opsætning.. Og det er et højere benzinforbrug (samme effekt som dit "power"filter)


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #11   22. jun 2017 Ville enlig bare have flere svar, fordi hvis én person siger noget, kan det jo sagtens bare være noget lort som personen spytter ud, men hvis 5 mennesker siger samme ting, er sandsynligheden for at det er bullshit lidt mindre smiley Bare for at være 100% sikker, så når den tager flere omdrejninger, står den højere i tomgang, ikke?

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #12   22. jun 2017 Og når man tager luftfilteret af imens at den er igang og sætter en hånd for så at den ikke får noget luft fra luftfilteret, så stopper den bare, hvilket vil sige at der ikke kommer luft nogle andre steder fra = den er tæt


  • #13   22. jun 2017 #12 -> Forkert..

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #14   22. jun 2017 Hvor skulle der ellers komme luft ind? smiley

  • #15   22. jun 2017 Der er skrevet flere steder hvor det kan komme ind..

    Det jeg skrev i #13 var til det du skrev i #12..


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #16   22. jun 2017 14#
    Med fare for at gentage mig selv.. KOM NU LIDT
    Så svært er det altså ikke.. Og helt ærligt hvorfor skulle vi sidde og spilde vores tid på at bilde dig noget ind der ikke er sandt? Du ved måske bedre???

    Din utæthed behøves ikke at være stor, motoren kan jo køre?
    Så selvfølgelig kan den ikke køre udelukkende på den falske luft.. (prøv at løbe 500m med kun et sugerør i munden, kan du det? smiley )


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #17   22. jun 2017 https://youtu.be/9CPqbaSgcok

    Se fra 3.00 ca. Det er samme princip på en scooter som en bil..


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #18   22. jun 2017 Den her del pisser mig virkelig af.: ''KOM NU LIDT
    Så svært er det altså ikke.. Og helt ærligt hvorfor skulle vi sidde og spilde vores tid på at bilde dig noget ind der ikke er sandt? Du ved måske bedre??? ''

    Det kan være at det ikke er svært for dig, men vi tænker på forskellige måder og du har mere viden end mig. Jeg har også en del masse lort som jeg også kunne sige til dig ''Så svært er det heller ikke''. Jeg sætter pris på hjælpen, men at være flabet og lignende, respekterer jeg ikke på nogen måde.


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #19   22. jun 2017 At spørge til de samme ting igen og igen, det er sq lidt dumt. Jeg har SPECIFIKT skrevet hvor den kan være utæt, og alligevel skriver du 3 indlæg senere "hvor skulle der ellers komme luft ind"

    Nu er vi alligevel mindst 3 der har skrevet til dig at der er noget galt, og alligevel tøver du (12# "=den er tæt")
    Altså ved du noget vi andre ikke ved? Eller er det fordi der SKAL 5 personer til før du tror på at vi ikke "fylder dig med lort"?

    Ja vi er forskellige og tænker forskelligt.. Jeg skriver fx når folk skal tænde for tænkeren, istedet for at pakke ordene ind i vat, det kan du respekterer eller opfatte præcist som du vil

    Har du svært ved at forstå det skrevne så spørg ind til det, så skal jeg gerne skære det yderligere ud i pap smiley


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #20   22. jun 2017 Da jeg skrev at jeg ved noget som i ikke ved, var det ikke ment som at jeg ved noget som scootere, som i ikke ved, men nogle helt andre emner som i ikke har noget viden inden for, ligesom mig inde for scootere.

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #21   22. jun 2017 Godt jeg omformulerer mig lige..

    Du skrive i indlæg #12
    "så stopper den bare, hvilket vil sige at der ikke kommer luft nogle andre steder fra = den er tæt"

    Efter at vi 3 personer har skrevet til dig at den er utæt..

    Jeg skriver i #16
    "Og helt ærligt hvorfor skulle vi sidde og spilde vores tid på at bilde dig noget ind der ikke er sandt? Du ved måske bedre??? "

    Som du tilsyneladende blev provokeret af..

    Du bliver nødt til at læse hvad der bliver skrevet til dig, og ikke bare svare når du har skimtet halvdelen..


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #22   22. jun 2017 #20
    Derudover er det da spændende at du kan vurderer hvad folk har af viden og hvad de ikke skal kloge sig på.. smiley


  • #23   22. jun 2017 det pladder med startgas i # 10 er en skrøne der ikke fungere i virkeligheden

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #24   22. jun 2017 23#
    Haha selvfølgelig er det det smiley

    Du kan bruge en deodorant hvid du lyster, bare det kan brænde.

    Men kom da gerne med et alternativ til at finde utætheder smiley


  • #25   22. jun 2017 ved at bruge sine øjne og øre
    man kan både se og høre når og hvor en motor er utæt


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #26   22. jun 2017 Ja når man ved hvad man laver..
    Ts tror jeg ikke er i stand til at høre noget som helst vedr sin motor.

    Så igen, at fejlsøge med startgas eller andet virker ganske fint..


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #27   22. jun 2017 Ang. #21: Jeg læste skam godt det hele og forstod det god, men synes ikke at der var noget som jeg ville modsige eftersom at det er rigtigt nok, udover det som jeg skrev i #20.

    Håber at du forstår hvad jeg mener. Jeg siger dig slet ikke imod mere fordi jeg er overbevist om at det er rigtigt, og har skam tænk mig at købe noget dieselstart imorgen og tjekke det smiley


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #28   22. jun 2017 Cool, meld tilbage med hvad du finder smiley

    Du skriver også andetsteds at du startede med en 82# dyse, efter i havde skiftet cylinder? Hvorfor pludselig 20 numre højere? smiley


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #29   22. jun 2017 Dengang hvor jeg fik 70cc og min polini original udstødning på og pillet alle begrænsningerne, kørte den fint med 82 dyse, men blev nød til at gå op til 88 for at den kørte helt perfekt. Efter det fik jeg en 17,5mm karburator på, Malossi E13 luftfilter på, større tændrør (eftersom at den ikke kunne klarer bundgas overhovedet og kørte af lort til) og dysede den om til 112 , men det sugede bare alt alt alt for meget luft ind, så jeg købte mit nuværende luftfilter af en kammerat smiley

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #30   22. jun 2017 Må jeg anbefale den originale luftfilterkasse, evt med et sportsfilterelement i, og kan den slet ikke trække vejret med det på, så kan du fjerne "snorklen" i kassen.

    Det er noget mindre vøvlet at indstille med, bruger mindre benzin, du kan køre i regnvejr, det larmer mindre og det giver samme power på din opsætning smiley

    Hvad mener du med større tændrør?


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #31   22. jun 2017 Har ikke mit standarde luftfilter mere eftersom jeg gav det til en kammerat fordi hans gik i stykker. Med større tændrør mener jeg at jeg kørte med br8hs før og nu kører jeg med br9hs

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #32   22. jun 2017 Men en af mine venner og jeg har også en teori om at der bliver tilført alt for meget benzin til karburatoren, fordi hvis man ligger den lidt ned på siden, ryger der benzin ud af nogle af de der karburatorhuller

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #33   22. jun 2017 Heldigvis koster sådan et filter nærmest ingen penge smiley

    Bruger du ikke den originale vacuum benzin hane?


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #34   23. jun 2017 Tænker at det er den originale, men er ikke sikker.

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #35   24. jun 2017 Men hvis vi nu siger at jeg får det fixet, hvilken af de 2 koblinger skal jeg så købe? smiley Får pengene idag smiley

  • #36   24. jun 2017 Læs #1 igen..

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #37   24. jun 2017 Jeg ved godt at Malossi Fly er rigligt til min nuværende opsætning, men den bliver vildere snart og vil helst gerne have noget som passer til det kommende

  • #38   24. jun 2017 Du skal skifte krumtap, udstødning, karburator og sætte en 47,6 racing cylinder på før Fly kan overgås af Delta..

    Før det er det bare spild af penge..


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #39   24. jun 2017 Har omkring 800kr at gøre godt med, og skal have kobling og variator. Går mest op i topfart fordi jeg ikke har brug for et sindsygt optræk. Hvad tænker du om dette? Har hørt at Naraku Sport skulle være bedst i test smiley

    profilbillede
  • #40   24. jun 2017 Nu har koblingen jo så intet med topfarten at gøre, og de ruller bliver for tunge..

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #41   24. jun 2017 Ved godt at koblingen har tæt på ingen virkning ved topfart, men tænkte nu også mere på rullerne smiley Tror du at 7,5 ville være fint? smiley Vil helst ikke under det.

  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #42   24. jun 2017 Og hvad er forskellen på mineralsk, semisynt og fuldsynt 2takts olie? Kørte normalt med Semisynt (tror jeg) men købte mineralsk fordi det var billigt. Kan det være grunden til at min hot 50 har kørte ca. 5-10km/t langsommere? smiley

  • #43   24. jun 2017 Ikke tæt på ingen betydning for topfarten. Den har INGEN betydning for topfarten..

    Hvorfor vil du ikke under 7,5g?

    Med din opsætning skal du bare vælge en delsyntetisk olie af god kvalitet..


  • Kristoffer B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #44   24. jun 2017 Vil ikke under 7,5, fordi ellers går den på baghjul når jeg giver gas ligesom nu, hvilket jeg ikke kan lide. Hvad med fuldsyntetisk? Er det ikke også fint? smiley

Kommentér på:
Hvilken kobling til min hot 50

Annonce