{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.620 visninger | Oprettet:

Tuning af Yamaha Neos {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Er der nogle kloge hoveder som ville ku hjælpe mig her?
Har en Standard Neos hvor skiven er pillet, og det er dét.
Jeg ønsker gerne den kører lidt hurtigere og lidt bedre optræk, så det ikke tager en krig og sætte igang fra lyskryds.

Er der nogen som kan fortælle hvad jeg skal gøre?
Er der flere begrænsninger som kan tages?
Har læst en bedre udstødning kunne give mig lidt?
Har den her på p.t :
https://www.kgi.dk/product-10387-1569.php

Og den er jeg ikke yderst begejsret for.

På forhånd, tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af Yamaha Neos
  • #1   24. aug 2016 GG udstødningen er ok til en scooter, som er nogenlunde standard.

    Hvad er din topfart lige nu og har du fjernet begrænsningen i forrøret på din GG udstødning?

    Trækker din scooter lidt bedre, når den kommer over 30kmt?


  • #2   24. aug 2016 Jeg kan desværre ikke se hvilken topfart jeg har.
    Speedometer har aldrig virket, ikke siden jeg købte den.
    Og jeg ved ikke hvad der galt, han bildte mig ind jeg sku skifte et batteri i speedo, så der kom lys osv i igen, hvilket jeg har fundet ud af ikke passer.
    Så er lidt på bar bund dér.

    Jeg synes ikke jeg ku se der var en begrænsning derinde, købte 30km/t udgaven og ikke 45, ved ikke om det har noget og sige.

    Den er møg sløv i optræk synes jeg og kører bedre efter start, ja


  • #3   24. aug 2016 Det er din cylinder, som den er gal med.

    http://www.msp-tuning.dk/adly/cat/udstodning/r-setup-sport-o10-9k-supersport.html

    Køb dette sæt.
    Det er alle pengene værd.

    Husk at skifte dysen til en 95 eller 90.


  • #4   24. aug 2016 Kan det bare monteres uden videre da?
    Er man ikke nødsaget til at købe karburator og vario også så?


  • #5   24. aug 2016 Nææ.
    Men en 17,5mm vil være en rigtig god ide.


  • #6   24. aug 2016 Hvad årgang er din Neo´s ?.
    Har du prøvet og ændre på rullevægten, for GG kræver lidt flere omdr. end std udstødningen gør.


  • #7   25. aug 2016 Umiddelbart da jeg var inde og læse på hjemmesiden jeg købte den, var der ikke begrænsning i forrøret skrev de.

    Den er årgang 2006 og har ikke ændret på rullevægt smiley
    Kører den med 8grams std?


  • #8   25. aug 2016 Beskrivelsen af udstødningen, på det link du selv har lagt ind.

    Der er monteret en begrænsning i forrøret på denne udstødning.
    Hvis man piller denne begrænsning ud, så kører din scooter hurtigere og, så er udstødningen ikke længere lovlig at køre med på nogen scooter.

    Det er svært og komme med præcis vægt, men tror du skal lidt ned i rullevægt.
    Jeg har selv haft en Neo´s dog fra 2003 som jeg ik kunne få til og gå en dag over 50kmt., det viste det sig af den var monteret med en 30ér cylinder. Jeg kunne enten vælge og finde en 45ér cylinder eller smide 70ccm, for og få lidt mere skud i den og jeg valgte så 70ccm.


  • #9   25. aug 2016 Tror også det ender med at smide en anden cylinder på.

    Men kan man bare smide en hvilken som helst cylinder på?
    Synes bare og ha læst man sku ha udboret noget i motoren


  • #10   25. aug 2016 Nej den skal passe til din scooter model/mærke, det er lidt med forskel hvilke begrænsninger som er lavet i blokken / motoren mht. anden cylinder.
    Hvis det er lavet som det var på min Neo´s fra 2003, så er den en bøsning som er sat i det ene pindbolt hul. Den bøsning er til og skrue ud med en tang, så skal du bare købe en ny og sætte i.
    På andre mærker modeller er det lidt mere besværligt, da det er nogle kanter som skal slibes væk.


  • #11   25. aug 2016 Umiddelbart hvad jeg kan læse om den cylinder som Tommy har linket til fra MSP - tuning, så er der taget højde for begrænset blok dog ik hvis den har bøsningen i den ene pindbolt som på min.

    R-setup Sport 70cc er et 47mm støbejerns cylinderkit med 2-ringet stempel og blåt aluminiums topstykke.
    Cylinderen er velegnet til hverdagsbrug og takket være de specialdrejede skørter passer den direkte i en begrænset motorblok.


  • #12   25. aug 2016 Hvis den har en bøsning i den ene pinbolt, så borer du sgu da bare hullet lidt ud i cylinderen.

    Det har jeg gjort før, på en Aprilia Rally, for mange år siden.


  • #13   27. aug 2016 På den første cylinder borede jeg også ud til bøsningen, men da jeg fandt ud af den bare var skruet i fjernede jeg den.
    Tjek lige før at du købet et kit evt. det fra Msp-Tuning, om din std. som jeg går ud fra sidder i den kan holde til det kit.
    Jeg har selv haft gode erfaringer med denne cylinder, dog kun på PGO og har været yderst tilfreds med den også hvad angår ydelsen.
    http://www.msp-tuning.dk/yamaha/neo-s/standard-dele/motordele/cylinderkit-40mm-plus.html



  • #14   28. aug 2016 Det er tåbeligt at bruge penge på en 40mm / 50ccm cylinder, når den alligevel er ulovlig.

  • #15   30. aug 2016 Det var nu også kun en mulighed, hvis han ik ville op i 70ccm cylinderkit.

  • #16   31. aug 2016 Hvorfor skulle man ikke ville det?
    En 70ccm cylinder, den larmer mindre ved 60kmt, end en 50ccm cylinder gør.
    Og du er garanteret flere HK og samme levetid.


  • #17   1. sep 2016 Er helt enig med dig og ville selv vælge 70ccm, men nogle tør og andre tør ikke gå over 50ccm og dem skal der også være plads til smiley smiley .

  • #18   1. sep 2016 Tør?
    Så beholder man da bare den originale udstødning.
    Så er topfarten stadig nogenlunde lav, men trækket er godt og lyden er lav.


  • #19   10. sep 2016 Bestilte igennem msp-tuning
    Må indrømme jeg ikke er helt pjattet med behandlingen af ordren.

    Først bestiller jeg den sportspakke, den pakke inkludere cylinder og karburator.
    Får så pakken nogle dage efter med kun en cylinder i, virkelig træls grundet aftaler med personen som sku hjælpe.
    Får ringet derind og han sender den så og beklager.
    Vi mennesker og vi fejler, herregud.
    Så står vi så igår og ska samle igen, så har han sendt en karburator uden automatisk choker på?
    Det fatter jeg så ikke, det virker ikke som om han har ret meget styr på det?


  • #20   10. sep 2016 MSP ansætter gerne unge knægte til en lav løn.
    Så der kan fejlen nemt opstå.
    MSP har det rigtige udstyr, til en nogenlunde pris.
    Servicen er fin nok, hvis du handler personligt i butikken ( det gør jeg, for jeg kører dagligt forbi den, på vej på job ).

    Det kit du har købt, det er kun med manuel choker, da R-Setup ikke laver dem med automatchoker.
    Manuel choker er også altid det bedste.
    Man ved altid hvornår chokeren er på eller fra.
    Så du mangler håndtag og kabelm


  • #21   10. sep 2016 Hvorfor vejleder de ikke i sådan noget?
    Sagde endda det var første gang jeg sku bestille sådan noget her.


  • #22   10. sep 2016 Fordi at der er mere salg og mindre tidsforbrug på salget, når du køber forkert og så skal købe noget andet bagefter.
    Der findes en Dellorto 17,5mm til med automatchoker.
    Jeg kan dog stadig bedst lide manuel choker.


  • #23   10. sep 2016 Jeg køber ikke noget forkert, alt der købt har han selv godkendt over telefon, da jeg som sagt intet forstand har på dette,han kommer bare til og få den tilbage..
    Og så jeg nået så langt, at jeg slet ikke gider handle der igen.
    Der må være andre mere kvalificerede som bruger en anelse mere tid end dér smiley


  • #24   11. sep 2016 Jeg kan 100? godt forstå dig.
    Du bør så lave en aftale med dem om at de sender dig en 9K eller 11K udstødning istedet for, så du ender med dette sæt.


    http://www.msp-tuning.dk/yamaha/neo-s/udstodning/r-setup-sport-o10-9k-supersport.html


  • #25   11. sep 2016 En god udstødning til 70ccm, det er meget vigtigere, end en stor karburator.

  • #26   11. sep 2016 Ja se, dette tilbud er endda kommet igen.
    Det var der ikke på tidspunktet jeg bestilte selvom jeg påpegede det var dette jeg ville ha istedet, da det jo igrundet var det vi snakkede om sidst.
    Synes sku det lidt amatør agtigt.
    Nå, jeg må prøve og ringe til ham og hører hvad han siger.


  • #27   11. sep 2016 Efter monteringen af cylinder, synes jeg det virker som om når jeg vil prøve køre den at den er ved og dø ud.
    Hvad kan det være?
    Efter tomgang i 10mins tid, kunne jeg trille stille og roligt på den.
    Syntes det føltes som om den ikke rigtig havde noget og gi fra sig så prøvede og rive lidt mere i håndtaget og fandt egentlig ud af det næsten var i bund.
    Og stadig samme virkning, intet rigtig effekt.
    Tog et billede af tændrøret?
    http://i67.tinypic.com/2n88m0y.jpg

    Har også ændret dysen på std karb til 92.


  • #28   11. sep 2016 Hvilken udstødning sidder der på din Neo's nu?

  • #29   11. sep 2016 Mener bestemt det er den GG dér.
    Skal jeg prøve og tage et billede af den?
    Synes den ligner og købte den for 1½års tid siden, kan bare ikke huske det 100%


  • #30   11. sep 2016 Hæv evt nålen i karburatoren.
    Hvis det ikke ændre noget, så kan det være tændingen.
    Det sker mange gange, når man går fra std cylinder med dårlig kompression, til ny cylinder med god kompression.

    Du er sikker på at du har fjernet begrænsningen i begge ender af din GG?


  • #31   11. sep 2016 Hvordan hæver man denne?

    Jeg startede med dyse 90.
    Den trak ikke rigtigt lortet rundt.
    Der var en kammerat som mente at jeg sku skrue luftskruen i bund og halvanden gang ud.
    Gjorde den det stadig skulle jeg dyse ned, det gjorde den så.
    Så har dysset den ned til 84 nu med denne effekt:
    Hvid røg ud af udstødning
    Pruttende lyd
    Og underløb/overløb hva man kalder det på bundkaret af karbu der drypper der benz ud.

    Jeg bliver drevet til vanvid..
    HJÆLP MIG TOMMY smiley


  • #32   11. sep 2016 http://i68.tinypic.com/ohsju9.jpg

    http://i64.tinypic.com/2ymixqg.jpg

    Billede af slangen på bundkaret af karbu det drypper ud af og billede af udstødningen jeg har på.

    Det ka være det måske er en technigas?


  • #33   11. sep 2016 Hvis den drypper fra karburatoren, så er der 100% snavs i din svømmer.

    Udstødningen er en GG ( gianelli go )

    Har du tjekker om din membran er 100% tæt?


  • #34   11. sep 2016 Jeg vil ikke engang side den drypper, det lige før jeg vil sige mere end drypperi.

    Jeg er ikke den største scooter ekspert, hvor sidder sådan en membran?
    Men tænker det evt er ved svømmer et sted, da det er sket efter jeg skiftede dyse fra 90 til 84, så begyndte det bare helt vildt.

    Jeg prøvede og trykke lidt på den hvide plastic del når man skruer bundkaret af, og det virkede som om den vippede fint


  • #35   11. sep 2016 Den vippede fint, men nu sidder den måske skævt.

    Membranens placering, den googler du dig bare til.
    Den sidder mellem studs og motor.


  • #36   11. sep 2016 Jeg må prøve og skille den af igen igen.
    Bliver dog først i morgen tidlig

    Hvordan ka den sidde skævt?
    På den her, er der en skrue som holder svømmeren på plads


  • #37   11. sep 2016 ventilen kan være beskidt

  • #38   11. sep 2016 Hvordan renser jeg denne?

  • #39   11. sep 2016 Der vidst ikke andet for end og få den pillet af i morgen og renset den godt og grundigt..
    Hvad ville du anbefale og rense det igennem med?

    Er bare nervøs for små rester som er rundt på karbu ryger ned i den.
    Hvad gør jeg dér?


  • #40   11. sep 2016 Lige gyldigt om noget ryger ned i den.
    Du renser den da bare i benzin.
    Ren benzin.


  • #41   11. sep 2016 nu fik jeg den skildt af og så en eller anden form for fjeder lå der, hvilket nok er til svømmer, men kan ikke se hvor dælen den fjeder skal sidde?

  • #42   12. sep 2016 Har du et billed af den fjeder ?. Hmmm da du skiftede dyse, havde du så hele bundkaret af den den eller kun skruen i bunden af bundkaret ?.

  • #43   12. sep 2016 Den fjeder, har jeg søgt hele natten på.
    Det umiddelbart ikke til svømmer tror jeg.

    SKAL der ikke være en fjeder på luftskruen og én på tomgangs skruen?
    Hvis ja, har jeg fundet problemet.

    Har haft det hele skildt af for og ligge det i benzin bad, kom så til at tippe den idét jeg skiller det af og fjederen røg ud og nåede desværre ikke at se hvorfra.

    Men igen, hvis der ska være en fjeder på luftskruen der, så mangler der nemlig én der


  • #44   12. sep 2016 Hele bundkaret skal desværre af for og skifte dyse, træls lavet.
    Havde været lækkert med en bolt i bund og så skrue dysen ud smiley


  • #45   12. sep 2016 De luftskruer som jeg har haft fat i, sidder der en fjeder
    på skruen. Det samme gælder også for tomgangsskruen, at der sidder en fjeder på.
    Du kan tjekke om indsugningsmenbranen lukker tæt som den skal, ved og holde den op mod lys. Hvis du så kigger ind i membranen, så må du ik kunne se lys hvor pladerne lukker.

    Er det std. du har på den eller en 17,5mm, for kan ik se hvilken en via de billeder som du har lagt op.
    Husk når du har haft fat i membranen, at give den nye pakninger.



  • #46   12. sep 2016 Jeg har ikke tjekket membranen, det er en std karburator.

    Synes bare det virker voldsomt med alle de problemer blot for at ha skiftet cylinder


  • #47   12. sep 2016 Det er skidt med en dyse i bundskruen, hvis man mistænker bundkaret for have en vandperle.
    Vandperlen forsvinder, når bundskruen skrues ud.
    Men det er smart og hurtigt, når man skal skifte dysen.


  • #48   12. sep 2016 Ja præcist.

    Er der slet ikke et par idéer til hva jeg ku gennemgå?
    Hvis det skulle ha været noget med membranen, burde den så ikke ha svært ved at stå i tomgang? Hvilket den ikke har.
    Den stod fint igår 15min uden probs.
    Det bare som om den ikke rigtig vil accellere.
    Der var li et sekund eller to hvor jeg fik lov at mærke cylinder for derefter at drasle ned i moment igen og fortsat køre dårligt


  • #49   12. sep 2016 Jeg tænker du nok trænger til ny kilerem eller nye ruller.
    Mål bredden på din kilerem med en skydelære.
    Tag dine ruller ud og tag et billede af dem.
    De er nok slidt skæve.


  • #50   12. sep 2016 Skal lige hente en kommode, så ka jeg lige tage billeder af det bagefter smiley

  • #51   12. sep 2016 Btw.
    Alt det du nævner her, er det noget der kan være forårsaget af den nye cylinder?
    Der var absolut ingen symptomer før skift af cylinder


  • #52   12. sep 2016 Sagtens.
    Hvis den er samlet forkert.
    Hvis der sidder gamle rester af bundpakning fra den gamle cylinder på blokken.
    Eller hvis den er utæt ved topstykket.


Kommentér på:
Tuning af Yamaha Neos

Annonce