{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

Derbi senda der dør efter 5 min {{forumTopicSubject}}

Hej derude,
Jeg har en derbi senda fra året 2020. Det der sker med maskinen er at den starter som den normalt ville, men så efter et par minutter dør den bare og når jeg prøver at starte den igen er der bare intet liv i den. Jeg har lige haft den til mekanikker og betalt ham 3600 for hvad han troede kunne være problemet, men næh nej det er sku ikke løst.
Jeg har nok brug for noget af jeres hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi senda der dør efter 5 min
  • #1   21. mar 2023 Helt præcist hvad har du betalt 3.600 kr for.

    Jeg ser en række muligheder.

    Nedslidt cylinder, så den dør når den bliver varm.
    Defekt termostat, som så har taget livet af cylinderen.
    Totalt forkert indstillet karburator.
    Defekt stator som fejler når den bliver varm.
    Defekt vandpumpe, som så har taget livet af cylinderen.

    Bemærk selv, at du intet skriver om hvorvidt den er 100 % lovlig eller om noget er ændret på motoren......


  • #2   21. mar 2023 Ja den er lovlig. Og nej vi har ikke ændret på motoren.
    Mekanikeren har lige sat ny kaburator på, samt indstillet den. Og der er også kommet vandpumpe på.


  • #3   21. mar 2023 har du tjekket hvor meget benzin der kommer ud at slangen til karburator

  • #4   21. mar 2023 Husker du at lukke for chokeren....

  • #6   21. mar 2023 Selvfølgelig lukker jeg for chokeren..? Og ja, der er blevet tjekket hvor meget benzin der løber ned til karburatoren. Bare utroligt at ikke engang en motorcykel mekanikker kan finde problemet.

  • #7   21. mar 2023 Mit nærmeste kebab sted laver ekstrem dårlig kebab, man ka jo være uheldig at finde en mekaniker der bare siger kom kom og så siger betal betal og så siger desværre desværre. Uden at tage ordentlig ansvar for opgaven.

    Har du købt knallerten fra ny eller er den købt brugt?
    Har den altid været lovlig?

    Ny vandpumpe og ny karburator smiley lyder lidt som om han bare har skiftet nogen dele lidt i blinde og taget sig betalt for det og det var så det


  • #8   21. mar 2023 jeg har også lavet maskiner som mc mekaniker ikke kunne lave dog var det en sr ditech

    nå men hvis det ikke er benzin tilførsel og den ikke overopheder så kan det være stator eller tændspole / cdi har oplevet at hvis der var fejl i tændspole / cdi så bliver de varme og sætter ud


  • #9   22. mar 2023 Den mekaniker som den har været til, skal den ikke hen til igen.
    En karburator går ikke i stykker efter et par år.
    Det sker kun hvis ejeren selv har ødelagt den, ved at samle den forkert eller lign.

    Din mekaniker burde nok hellere teste kompressionen på cylinderen.


  • #10   23. mar 2023 Min mekanikker har lige kontaktet mig og sagt at det ikke er stator eller tændspoler /cdi, fordi han har erstattet de dele og det virkede ikke. Han mener derfor at det kunne være speedometeret, men vi er nået så lang at han bare gætter.
    Kunne det være speedometeret?


  • #12   23. mar 2023 speedometer har intet med motor at gøre så han vil bare skifte dele for at skifte dele har du fået målt kompression

  • #13   23. mar 2023 Husk at prøve med et frisk tændrør.
    Man bør have et ekstra liggende.

    Tjek om der opstår vakuum i tanken evt


  • #14   23. mar 2023 Ja tændrøret er skiftet. Men tingen er at den kører helt fint, men så efter 500m så dør den bare.
    Og ham mekanikeren har kontaktet flere knallert mekanikere som har erfaring med derbi senda og de har ingen ide om hvad det kunne være.


  • #16   23. mar 2023 Kan lige ringe og spørge ham hvad den er.
    Men hvad skal man bruge den til?


  • #18   24. mar 2023 Hvis kompessionen er dårlig så ved man den er utæt i motoren, og så ka man gå målrettet efter at finde og udbedre fejlen derefter

  • #19   24. mar 2023 Speedometeret??

    Du skal ikke kontakte den "mekaniker" igen.

    Hvor er du fra?


Kommentér på:
Derbi senda der dør efter 5 min

Annonce