{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en karburator blive defekt så der skal en større dyse i for at få samme effekt?
  • #1   22. apr 2013 Nej intet kan gøre det.

  • #2   22. apr 2013 Jooeh hvis den bliver utæt et sted

  • #3   22. apr 2013 en kaburator bliver altså også slidt og kan i visse tilfælde vise sig at være defekt.
    ikke mange ved det men jern alu mm bliver ætset af benzinen med tiden. der ud over har du en chooker der går op og ned. der efter køre dit gas spjæld op og ned konstant ( kaldet slid dele ) og det kan i visse tilfælde gøre karbuen mindre defekt. men at skulle skifte dyse har jeg sq ikke hørt om


  • #4   22. apr 2013 man plejer og skulle skifte dysse når man skifter fra sommer til vinter og selvfølgelig omvendt ..

  • #5   23. apr 2013 Jonas N

    siden hvornår? der er en grund til der er noget der hedder choker. så skal du dyse om vær ½år så skal du finde en der kan indstille.

    skal selv ikke kunne sige med baneracere . men nu går jeg ud fra den bliver brugt fra a-b


  • #6   24. apr 2013 fordi om vinteren så er luften koldere og så kommer der mere luft igennem karburatoren pga kold luft fylder mindre end varm luft og dermed skal du have en større dyse .. ligesom når du smider et powerluftfilter på så kommer der mere luft igennem svinet og så skal der større dyse i .. de fleste scooter og knallerter kan godt køre med samme dysse hele året men hvis den ligger li på grænsen til og være for lille dyssen om sommeren så vil den brokke sig lidt om vinteren .. og det blir mere tydeligt jo mere tunet den er ..

  • #7   24. apr 2013 så er det da mærkeligt at jeg aldrig har skiftet dyse om vintern eller sommer. det håber jeg sq chokern sørger for

  • #8   25. apr 2013 chokeren er kun til når man starter jo ..

  • #9   26. apr 2013 lol du ved da overhovedet ikke hvad du fabler om ja den slår til når man starter og hva gør den. den sørger for den rette blandning af benz og ilt til de kolde dag. du tror vel forhelvede ikke folk står og skifter dyser i biler med karbs der er en choker som på en scooter. det er mærkeligt nok der for den er netop så du ikke skal skille den af bare fordi vintern kommer.men gå du endelig i den tro!

  • #10   26. apr 2013 jaja så siger vi det ... hvorfor blir chokeren så trukket med op når man giver fuld gas på en rund bing karburator, så giver din forklaring da ikk nogen mening .. og så med andre karburatore skal man køre og holde chokeren inde med fingeren på alle med manuel choker, det giver jo heller ingen mening .. og så vidt jeg ved så Når motoren kører kommer der strøm fra generatoren eller CDI boksen til chokeren og et keramisk varmelegeme i chokeren (kaldet PTC) bliver varmet op og en thermovoks udvider sig og ventilen og nålen bevæger sig lidt efter lidt ud fra chokeren og langsomt bliver der lukket for benzin og luft genvejen.

    Når motoren har været slukket i 30 minutter er den automatiske choker trukket helt tilbage og genvejen er åben.
    Når motoren startes tager det cirka 5 minutter for den automatiske choker at komme helt ud og lukke for genvejen.
    Efter 5 minutter er motoren blivet varm nok så der ikke længere er brug for den ekstra benzin. så en automatisk choker bliver heller ikke ved med at være slået til selvom det er koldt vejr ..


    summa sumarum din påstand er desværre forkert ...


  • #11   26. apr 2013 siger ikke det er 100 procent sikkert det er nødvendig , men det kan ske at man skal specielt når maskinen er tunet , da dens omdrejnings område og noget større ..

    kan godt forstå du aldrig har gjordt det du har jo heller ikk haft nogen hurtige maskiner så vidt jeg kan se ,,


  • #12   26. apr 2013 har aldrig skifte dysse i forhold somme/ vinter.

Kommentér på:
Kan en karburator blive defekt så der skal en større dyse i for at få samme effekt?

Annonce