{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

ulykke {{forumTopicSubject}}

ja så blev det min tur til at blive kørt ned, på min trigger, han fik skylden da han skulle holde tilbage, men mit spørgsmål er så hvad i ville tro der ville ske om den bliver meldt totalt skalde, eller om den bliver lavet ?

forgaflen er blevet skæv
skjoldene er ridset
bagbremsepedalen er smadret
sidedækslet ved kickstarteren er ridset
udstødningen er bulet
for bremsen dur ikke og er knækket
skjoldet ved forlygten er knækket
højre blinklys er flækket
gearpedalen knækket

triggeren er en årgang 2014 model 8 månede gammel

nogle der kan sige hvad der ville ske da det er første gang ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulykke
  • #1   1. dec 2014 Jeg tror den bliver meldt totalt skadet

  • #2   1. dec 2014 Okay det skal også lige siges at den ikke kan starte elstarteren virker heller ikke
    Men hvad ville jeg få ud af det, altså tænker på penge den var jo rimelig ny ?


  • #5   1. dec 2014 Ja skal også snakke med dem i dag, slap da rimelig heldig uden skrammer kun blå mærker så det er heldig nok smiley

  • #8   1. dec 2014 Ved også godt der ville komme en taksator og kigge på den her en af dagene, men skal til og købe bil så hvis jeg får en ny så skal den bare videre sælges

  • #9   1. dec 2014 Ja nemlig smiley

  • #11   1. dec 2014 Nej har jeg ikke da den er blevet væk, men kan jo tage der ned hvor den er købt, har kun registreringsattesten på den smiley

  • #13   1. dec 2014 Ja men har jo købt knallerten af en anden person, der stod den som ny, men tænker bare den er jo under 1 år gammel, så hvordan det lige skal gribes and ? smiley

  • #15   1. dec 2014 Okay takker for svaret må bare få hentet kvitteringen på den og så give den til forsikringen smiley

  • #17   1. dec 2014 Sørg for at få hentet kvitteringer og alt sådan noget på knallerten som du ka vise forsikringen smiley var selv ude for et trafikuheld på min Rieju ved at en taxa lavede en meget uventet uvending. Sådan som min "sag" blev at bilisten fik skylden også blev min Rieju meldt totalskadet men da det egentlig ikke var andet end skjoldene der var i flækket og i stykker plus lidt med speedometerstativet der var skævt og motoren kunne starte også på el-start så fik jeg 2 muligheder den ene var at jeg fik den fulde forsikringssum på 11500 og den anden var at jeg fik 8000 og det der var tilbage og den ødelagte knallert så jeg selv skulle købe stumper og alt det der til rep. Endte så med at jeg valgte anden mulighed da jeg allerede havde en masse stumper fra mit Rieju Ghostfire projekt jeg allerede på det tidspunkt var igang med smiley
    Af en eller anden grund tjekkede de ikke om min var tunet måske fordi farten ikke havde noget at sige i den sammenhæng ellers har jeg ingen anelse de brokkede sig ivertfald ikke over det ?! smiley

    Men ville tro du for stort set nyprisen igen af forsikringen hvis kun er under 1 år gammel og fin stand/ behandlet ordentligt og alt det før uheldet smiley


  • #20   1. dec 2014 Helt enig der det er i sidste ende forsikringen der har det sidste ord omkring hvad du for igen smiley

  • #22   1. dec 2014 jeg fik stjålet en cykel engang... den var under 1 år gammel, og hos min forsikring får man fuld pris i erstatning hvis den er under 1 år... ved ikke om det også gælder en knallert smiley

  • #24   1. dec 2014 Okay tak for svaret det var bare for at jeg havde noget evt jeg skulle være klar på at få afvide, så det ikke kommer som et chok, men er godt klar over i ikke ville kunne sige hvad der ville ske, men det kunne være rart nok hvis en anden også havde prøve samme cituasion, eller noget lignede, så jeg har noget at gå ud fra smiley

  • #25   1. dec 2014 Jeg har da prøvet noget lignende som jeg også skrev om i et tidligere indlæg på den her tråd smiley

  • #27   1. dec 2014 slap dog af... Siger bare hvad jeg har erfaret

  • #28   2. dec 2014 bertil ja ved jeg godt og det var også et godt svar smiley

  • #29   2. dec 2014 Hehe tak smiley håber du som minimum for det tilbage du selv har brugt på den smiley

  • #30   2. dec 2014 ja håber jeg også den var nu ikke helt billig smiley

  • #34   2. dec 2014 De gange jeg har været indblandet/kammerater indblandet plejer det at forløbe så ledes at der kommer en taksator ud og kigger, vurdere skaderne, og om det kan betale sig at reparere den. Hvis den så bliver erklæret totalskadet, finder han en gennemsnits pris på 5 brugte modeller i samme stand som før ulykken. Så bliver evt selvrisiko fratrukket, og rest beløb udbetalt.

    Godt at du ikke er kommet noget til! Materielle skader er sgu de mindste i sådan en situation.


  • #36   2. dec 2014 har givet næsten ny pris for 2-3 måneder siden, fik ikke snakke med dem da jeg skulle til teori, men tager kontakt til dem i dag smiley

  • #38   2. dec 2014 ja smiley

  • #39   2. dec 2014 Hvor lang tid ville der gå efter ham taksatoren ville svare på hvad der ville ske nogle der ved de ca ? smiley

  • #41   2. dec 2014 Ja spørg ham om det jo mere pres du ligger på at få ham til at lave den der vurdering jo hurtigere går der også før han er færdig dem der aldrig spørg ind til det ender som regel med at få lidt længere behandlingstid smiley

  • #43   2. dec 2014 Ja det skal have en bekræftelse fra ham der kørte mig ned, om han ville erkende det, der skal de først sende et brev til ham og så skal han ringe til forsikring og bekræfte det, sagde enda jeg ikke har nogen knallert at køre på pt, men de har åbentbart ikke travlt når de skal af med penge, men nu må vi de skal også sende en taksator ud for at tjekke den, det kan de først efter han har bekræftet det smiley

  • #45   3. dec 2014 Det der skete med mig var at ham i taxaen først ikke ville erkende eller bekræfte noget som helst over for hverken politiet eller forsikringen. Det der så skete var at politiet gik ind og efterforskede det b.la. ved at afhører vidner og begge parter. De fandt så ret hurtigt frem til han havde skylden. så gik de ind og kontaktede bilistens forsikring og lavede en tvangstilståelse og bekræftelse over for forsikringen sådan at han påtog sig skylden uden selv at hverken have bekræftet det eller tilstået det smiley så hvis han ikke gider erkende og bekræft det over for forsikringen så kan det dog sagtens lade sig gøre at få erstatning uden modpartens erkendelse smiley

  • #46   3. dec 2014 ja hen erkender at det var ham da vi stod der ude og det var han skyld, politiet var ikke indblandet i det efter som han sagde det var han skyld, og han skulle bare melde det til forsikringen i mandags men det gjorde han ikke, men han snakkede heller ikke dansk, han var fra Romanien så kunne knap nok snakke dansk eller engelsk, men nu skal forsikringen nok tage sig af det, og hvis han ikke erkender det så må politiet bare indblandet, han mister vel kørekortet og får en bøde smiley

  • #48   3. dec 2014 jep smiley

  • #50   3. dec 2014 Præcis ham der kørte ind i mig blev ved med at nægte og det endte så i sidste ende i retten virkelig spild af tid da man tydeligt kunne høre han prøvede at snige sig udenom med alle mulige bortforklaringer og lort for at slippe smiley
    Det ente så med han både fik lov at betale erstatning, sagsomkostninger, en bøde fra politiet og så mistede han også kørekortet og hans taxalicens som han forøvrigt også havde fusket lidt med så det var pænt dumt af ham ikke bare erkende i starten så havde politiet ikke være indblandet det blev i sidste ende langt dyre for ham smiley


  • #52   3. dec 2014 haha ja, ved også godt hans forsikring kommer til at betale da jeg har 1 vidne på han hamre ind i mig, så der burde ikke være noget problem, de sender et brev ud til ham i dag, som han gerne skulle have i morgen, så skulle han gerne ringe til dem og bekræfte at han gjorde, så burde det gå som smurt i olie smiley

  • #53   3. dec 2014 Bertil .. Taxalicens ? .. Den har jeg sku ikke hørt om før


    Bare hive fat i forsikring hurtigst mulig.. Da jeg blev kørt ned gik der under 14dage så var der penge på konto


  • #55   3. dec 2014 Ja ved så ikke om det lige præcis heder taxalicens men ivertfald det der giver ham ret at køre taxakørsel smiley

  • #57   3. dec 2014 okay men de skal først have en bekræftelse fra ham, og den skal de først sende men det hele burde være sluttet i næste ugen, sagde også jeg ikke have nogen scooter og køre på, men det har jeg så har ikke travlt som sådan, men ville bare gerne have det afgjort hurtigt, så jeg ved hvad der skal ske, men det er jo op til ham om han ville betale endnu mere, eller ikke, men tror den bliver total skadet da den nærmeste mekaniker er rimelig dyr i time løn smiley

  • #59   3. dec 2014 ja, men når den sag er afsluttet så køber jeg en bil og har bare min gamle street magic rode lidt ved, da det er ved at være tid til bil smiley

  • #60   3. dec 2014 Husk næste gang .. Hvis du er sikker på at billisten har skylden så ringer du 114 med det samme så de kommer og laver rapport

    Jeg var så heldig at en kørelære så uheldet .. Bedre vidne findes ikke


  • #61   3. dec 2014 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor dyre ekstradele er til din men på min Rieju var i det kke andet end kåben der blev ridset og flækket få steder sammen med stativet til speedometret der var skævt men egentlig var resten af den overhoved ikke særlig smadret den kunne starte og alt el virkede plus at stel, forgaffel osv. Stadig var snorlige den blev stadig erklæret totalskadet så tror du enten for en ny eller totalskadeerstatning for den smiley

  • #62   3. dec 2014 nej det er rigtigt men han ville helst undgå politiet, og det er også fint nok, men hvis han nægter så bliver det bare en politi anmeldes smiley

  • #64   3. dec 2014 casper .. Vil de undgå politi skal tegnebogen frem på stedet ... Alt for let at nægte bagefter

    Ring politi og vil de ikke komme så sig personen i bilen lugter af øl/alkohol


  • #66   3. dec 2014 ja det er nu også sjovt nok at have en knallert/scooter at rode med, men nu når kortet snart er i huset så er det også ved at være tid til en bil, har allerede fundet en som jeg ville ud og kigge på, hvis triggeren bliver total skadet smiley

  • #67   3. dec 2014 Haha ja det sku ikk engang løgn hvis man siger de lugter af sprit så har de det med at reagere en tand hurtige end deres normale sløve sneglefart smiley

  • #68   3. dec 2014 hehe ja det er en nem måde at få dem frem på, men vidnet er der og han ville godt tage skylden sagde han, og det må jeg også håbe på smiley

  • #70   3. dec 2014 fik også hans kørekort oplysninger og bilens nummerplade og hvor han bor så det skal nok gå, og han nummer, han er fra samme by som mig smiley

  • #72   3. dec 2014 En ting er sikkert du ivertfald garenteret erstatning uanset om han så nægter eller ej men ja hvis han gør må han jo bare tage de ekstra konsekvenser det medfører smiley

  • #74   3. dec 2014 ja tror jeg også efter som han lige er flyttet til danmark så det ville være dumt og skabe problemer smiley

Kommentér på:
ulykke

Annonce