{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt scooter
  • #1   8. maj 2007 Kig efter hvordan skjoldene har det.
    Hvordan kickstarteren har det.
    - Hvordan den trækker.
    Eller om lyset / speedo virker.
    Om den er utæt eller lign.
    huller nogen steder.

    Sådan lidt det du skal kigge efter.


  • #2   8. maj 2007 Kristian>>>>>> Helt rigtigt !

    og hvis du endelig skal have en sonic, skal haan lyde ærlig, ingen hemmeligheder, du skal kigge ind gemmen gællerne i frontskjoldet, og der skal INGEN mislyde være, og du skal KUN se på dem som ikke er gejlet og tunet, og helst se så std. ud så muligt...

    der skal faktisk helst være skiver i !

    og det samme gælder for Jog !


  • #3   8. maj 2007 Okay, tak.

    Gør det den dårligere i motoren, hvis den har været tunet ?


  • #4   8. maj 2007 Meget dårligere.. Du ved ikke om noget er bollet i den, plejstangen - tap - lejer osv..

  • #5   8. maj 2007 Det samme med street magic smiley Synes de er fede mange af dem.. men de er satme os blevet skruet i !

    Men hvilken scooter kan man egentlig købe brugt uden at vide om den er blevet skruet i?..
    Personligt synes jeg godt om en Aprilia rally, da jeg selv er en ejer af en næsten ny fra julen.
    Ellers en speedfight smiley de er os mega fede


  • #6   8. maj 2007 Altid være kritisk . !

    Hvis der er en der skriver at der ingen defekter er , så hvis den har en lille bitte en, så skal du ikke købe den ..


  • #7   8. maj 2007 Køb af brugt scooter

    Det første du skal gøre er at tjekke stelnummeret på scooteren/knallerten. Ring til din lokale politistation og få bekræftet om den er stjålet "varm", og om det er en 30'er eller en 45'er.

    Tjek om udstødningen er varm.
    - Hvis den er det, kan det være fordi scooteren har start problemer når den er kold.

    Tjek for rust rundt omkring på stellet.
    - Hvis der er meget rust kan det tyde på at den er gammel, og at den har vinterkørt.

    Tjek skjoldene.
    - Er de ridsede, hullede, måske endda flækket et par steder.
    Før du tager hjemmefra kan du gå ind på diverse hjemmesider og se om de har skjolde til den model du kigger på, og hvad prisen ca. er.
    KGI.dk har skjolde til de fleste scootere.
    Scooterparts.dk har skjolde til næsten alle Aprilia scootere, og lidt til yamaha.

    Tjek motoren, fælgene og forgaflen for ir
    - Der vil næsten altid være ir på motorblokken. Men fælgene og forgaflen skulle gerne være fri for ir hvis scooteren er holdt godt.

    Få startet scooteren, og hør om der er nogle former for mislyde.
    - En rasle lyd fra motoren er tit fra rullerne.

    Kan den gå i tomgang?
    - Hvis ikke, kan det indstilles på tomgangsskruen. Men det kan også være fordi motoren ikke har det alt for godt.

    Er der tun på?
    - Hvis ja, så spørg ejeren hvad der sidder på den, hvor langt det har gået, og om der har været nogle problemer efter det er kommet på.

    Tjek elnettet for fejl og mangler
    - Som f.eks. om speedometeret virker, blinklysende, for- og baglygten.

    Tjek også alle låse på den
    - Virker alle låse, f.eks. ratlåsen.

    Prøv en tur på scooteren.
    - Kør lidt væk fra ejeren så du selv kan se og høre efter fejl og mangler. Kan være lidt nemmere end når ejeren står siden af en.

    Når du har afsluttet handel, så husk at få BEGGE nøgler.
    - Den gamle ejer kunne jo finde på at tage et besøg forbi dig.


  • #8   8. maj 2007 Christian N .. Ingen :] .. Man kan ikke regne med folk nu om dags, man bliver nødt til at købe fabriksnyt.

  • #9   8. maj 2007 Mange tak Jesper R (:
    Den kunne bruges


  • #10   8. maj 2007 HØRT MED SSM, jeg købte én og den kørte sammenlagt 1 måned på 1 år !

    du skal ikke brænde dig for varm på den... tag en kammerat som ved noget om den slags med ! men på den anden side kommer du kun tilog blive klog på scootere og ALLE deres problemer hvis du har problemer og er villig til og bruge mange penge smiley


  • #11   8. maj 2007 Shante>>> Jeg har da lige købt en NRG fra '04 og den fejler ikk en krone, har haft alle skjolde af, og tjekket alt, men jeg havde også lige haft en ny NRG i 1½ år, så jeg vidste udemærket hvordan og hvorledes med dem smiley

  • #12   8. maj 2007 Det var så lidt smiley

  • #13   8. maj 2007 Ja.. Men det er jo også lidt nedern at købe en helt ny, hvis man f.eks står med 7-8kg..

    Jeg fik min rally af mine forældre, så jeg var heldig nok =)..

    Ellers skal du bare kigge efter den scooter som du godt kan li' og gør som Jesper R, virkelig en god købe guide ! den vil jeg også bruge nu her når jeg skal købe en speedfight..!


  • #14   8. maj 2007 køb en der ikke er tunet

  • #15   8. maj 2007 køb en honda sfx.. synes det er god kvalitet.. det køre sgu altid


Kommentér på:
Brugt scooter

Annonce