{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Emil M
Emil M
Tilmeldt:
17. okt 2022
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

VGA Explora 45 - Tændrør {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er helt ny i "scooter" verdenen, og har desværre allerede gjort mig en dårlig erfaring blot 3 dage efter et køb af VGA Explora.

Håber I vil hjælpe en ny og forventnigsfuld scooter-ejer, selvom spørgsmålet er meget generisk og muligivs svaret på tidligere.

Jeg har kørt cirka 50km. Da jeg forsøger at tænde den, vil den ikke strate. Batteriet er OK (har tjekket). Jeg bruger herefter kickstarteren til at komme i gang. Da det lykkes, kører jeg cirka 100m hvor den så går ud igen.
Dette gør jeg 3-4 gange, hvorefter jeg vælger at trække den hjem.

Jeg mistænker tændrør. Og da jeg piller det ud, ser det således ud:
Sort oppe i toppen. Betyder dette at den er brændt af? Og hvordan kan det lade sig gøre blot efter 50km og 3 dages kørsel?

Bemærk, dette skete efter et olieskift som jeg selv foretog. Men tænker da ikke at det kan have betydning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA Explora 45 - Tændrør
  • #1   17. okt 2022 tændrør ser fint ud men tjek lige op på om du har fået for meget olie på

  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   17. okt 2022 Jeg kan ikke tænde scooteren og lade den køle ned for at måle korrekt . men når jeg måler den kold, stårmålepinden cirka i midten.
    Er der andre måeder at tjekke om der for meget olie på? Og hvordan kan det rettes op på?


  • #3   17. okt 2022 så er det fint

  • #4   17. okt 2022 Så har du måske for lidt olie i.
    Den skal måles varm på vga. Det læste jeg lige i manualen nu her.

    Når den er kold vil mere af olien løbe ned til bunds og det vil derfor nå højere op på oliepinden.

    Meeen.
    100 meter? Det er slet ikke godt nok.

    Hvis den er ny vil jeg anbefale dig at gå i thansen med den igen og kvitteringen og sige
    1:
    Giv mig en anden der virker, eller reparer den på under 48 timer og lever den tilbage til min adresse, for jeres egen regning
    2: eller giv pengene retur her nu, og så bestil en knallert der ikke kommer fra kina og får et falsk mærke påklistret af totalt ligeglade sælgere der udelukkende gør det for pengenes skyld, og derfor vil pisse dig op og ned af ryggen fra købdatoen og til garantiperiodens ophør, for så at holde op med at forhandle dele til maskinen så du står med et værdliøst vrag der kun er til problemer efter bare 3 dage, for ikke at snakke om 3 år.

    Scooterworld og andre hæderlige forhandlere leverer gerne til din adresse.
    Så kan du få en peugeot eller det der er bedre, billigere alt i alt når du har kørt 2år på den uden problemer.

    Thansen vil rende dig i nakken og er totalt ligeglade med deres omdømme.
    De stikkr bare fingrene i lommen på de uvidende fortsat, selvom de allerede er berygtet for at være danmarks absolut værste knallert forhandler.

    Men hvis du vil beholde din kineser så vil jeg sige valgmulighed 1

    Få dem til at fikse det, uden at skulle have dig til at køre den ind til dem og tage bussen hjem, for din egen regning, hvorefter de så har den stående i 3-4 uger uden at røre en finger på den, fordi de ikke lige kan være besværet med atyde dig den basale service det er at give dig en tid.

    Når den så er færdig, uden de har fundet fejlen, så ka de ringe til dig og du kan tage derhen igen.
    For egen regning igen.
    Og så kan det være den faktisk virker.

    Men min klare anbefaling er, kræv pengene retur og læg 2000 kr mere for noget der ikke er katte i sækken serviceret af folk der er totalt ligeglade med skrottet smiley


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #5   17. okt 2022 Mange tak for dit svar.

    Kan sgu godt se at jeg aldrig skulle have købt noget derfra - det er også elendig service.

    Hvis der er for lidt olie og den nu ikke vil starte - betyder det så at motoren er brændt sammen? Eller skal jeg forsøge at smide mere olie på for at som den starter? Hvis den er brændt sammen nytter det vel ikke med mere olie?


  • #6   17. okt 2022 Er ikke helt sikker, har aldrig prøvet det smiley

    Måske er garantien ikke helt gældende hvis du har skiftet olie selv, inden for 50km (sku ikke være nødvendigt)

    Men på den anden side står der i manualen at man skal kontrollere oliestand selv sååå. Og efterfylde hvis den er for lav.
    Om det er knallertens fejl eller din egen fejl ka jeg ikke vide smiley
    Thansen kan vel heller ikke vide det..

    Men altså jeg ville prøve at fylde den op til max på oliepinden, som kold, og så se om den så vil.


  • #7   18. okt 2022 det kan også være du bare fået en rigtig mandags model som bare er lort. måske der har været fejl i motor fra ny. men ja det er noget være lort de vga'er som de kalder dem. det var lige før det var bedre at købe en 20 år gammel brugt scooter. til 2000-3000kr den kan du helt sikkert holde kørende meget længere. og der er jo økonomi til at bruge penge på reperationer. nu sådan en vga scooter koster 10. tusind eller hvad det er de er pris sat til. så havde du mindst 7000 til service og dele til den billige brugte. jeg kan huske for år tilbage de kostede 6500kr i thansen med masser af tilbehør til. og modellen og kvalitet har ikke ændret sig siden. samme lort made in china. idag kan man ikke ungå at købe nyt uden det kommer fra Kina. men der er kvalitets forskel fra hvor i Kina. gamle ting som ikke har været i nærheden af kina er helt sikkert bedst uanset hvad...
    der er kun bøvl med de vga scooter. den holder ikke mange år uanset hvad du gør. ruster også helt vildt. og bare dårlig bygget.


  • #8   18. okt 2022 De koster over 13000 kroner fra ny nu...
    Men ok kan se piaggio zip koster over 23-24'000 fra ny nu også.
    Det er stukket helt af.

    Kan se peugeot kisbee stadig koster lige nøjagtig under 20'000 fra ny.

    Jeg gav også kun 10'000 kr for min første knallert, cpi skrammel.

    kan godt forstå mange gerne vil ha en scooter uden at ville lægge 20-25'000 i det.
    Og så ender med en kina bras model

    Især i danmark.... nok det værste land at være knallert kører i. Ikke noget der giver en lyst til at lægge 20.000 kroner i scooter helt fra start af


  • #9   18. okt 2022 shit. hvor får de lige de priser fra. det er jo for sindsygt. smiley man kan få meget fine brugt biler til den pris smiley

  • #10   18. okt 2022 Jeg tjekkede lige priser i tyskland og der koster en Euro5 piaggio zip kun 2200 euro..

    16.300 kroner.

    Hvorfor koster den 8140kr mere i danmark?
    Det er jo + 50% af prisen ren overpris?

    Udbud/efterspørgsel har måske lidt at gøre med det men det er jo alt for syge priser


  • #11   18. okt 2022 udbud og efterspørgsel på en vga smiley :) ellers tak haha

Kommentér på:
VGA Explora 45 - Tændrør

Annonce