VGA Explora 45 - Tændrør {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er helt ny i "scooter" verdenen, og har desværre allerede gjort mig en dårlig erfaring blot 3 dage efter et køb af VGA Explora.
Håber I vil hjælpe en ny og forventnigsfuld scooter-ejer, selvom spørgsmålet er meget generisk og muligivs svaret på tidligere.
Jeg har kørt cirka 50km. Da jeg forsøger at tænde den, vil den ikke strate. Batteriet er OK (har tjekket). Jeg bruger herefter kickstarteren til at komme i gang. Da det lykkes, kører jeg cirka 100m hvor den så går ud igen.
Dette gør jeg 3-4 gange, hvorefter jeg vælger at trække den hjem.
Jeg mistænker tændrør. Og da jeg piller det ud, ser det således ud:
Sort oppe i toppen. Betyder dette at den er brændt af? Og hvordan kan det lade sig gøre blot efter 50km og 3 dages kørsel?
Bemærk, dette skete efter et olieskift som jeg selv foretog. Men tænker da ikke at det kan have betydning.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.209
okt 2022
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
Er der andre måeder at tjekke om der for meget olie på? Og hvordan kan det rettes op på?
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.209
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Den skal måles varm på vga. Det læste jeg lige i manualen nu her.
Når den er kold vil mere af olien løbe ned til bunds og det vil derfor nå højere op på oliepinden.
Meeen.
100 meter? Det er slet ikke godt nok.
Hvis den er ny vil jeg anbefale dig at gå i thansen med den igen og kvitteringen og sige
1:
Giv mig en anden der virker, eller reparer den på under 48 timer og lever den tilbage til min adresse, for jeres egen regning
2: eller giv pengene retur her nu, og så bestil en knallert der ikke kommer fra kina og får et falsk mærke påklistret af totalt ligeglade sælgere der udelukkende gør det for pengenes skyld, og derfor vil pisse dig op og ned af ryggen fra købdatoen og til garantiperiodens ophør, for så at holde op med at forhandle dele til maskinen så du står med et værdliøst vrag der kun er til problemer efter bare 3 dage, for ikke at snakke om 3 år.
Scooterworld og andre hæderlige forhandlere leverer gerne til din adresse.
Så kan du få en peugeot eller det der er bedre, billigere alt i alt når du har kørt 2år på den uden problemer.
Thansen vil rende dig i nakken og er totalt ligeglade med deres omdømme.
De stikkr bare fingrene i lommen på de uvidende fortsat, selvom de allerede er berygtet for at være danmarks absolut værste knallert forhandler.
Men hvis du vil beholde din kineser så vil jeg sige valgmulighed 1
Få dem til at fikse det, uden at skulle have dig til at køre den ind til dem og tage bussen hjem, for din egen regning, hvorefter de så har den stående i 3-4 uger uden at røre en finger på den, fordi de ikke lige kan være besværet med atyde dig den basale service det er at give dig en tid.
Når den så er færdig, uden de har fundet fejlen, så ka de ringe til dig og du kan tage derhen igen.
For egen regning igen.
Og så kan det være den faktisk virker.
Men min klare anbefaling er, kræv pengene retur og læg 2000 kr mere for noget der ikke er katte i sækken serviceret af folk der er totalt ligeglade med skrottet
okt 2022
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
Kan sgu godt se at jeg aldrig skulle have købt noget derfra - det er også elendig service.
Hvis der er for lidt olie og den nu ikke vil starte - betyder det så at motoren er brændt sammen? Eller skal jeg forsøge at smide mere olie på for at som den starter? Hvis den er brændt sammen nytter det vel ikke med mere olie?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Måske er garantien ikke helt gældende hvis du har skiftet olie selv, inden for 50km (sku ikke være nødvendigt)
Men på den anden side står der i manualen at man skal kontrollere oliestand selv sååå. Og efterfylde hvis den er for lav.
Om det er knallertens fejl eller din egen fejl ka jeg ikke vide
Thansen kan vel heller ikke vide det..
Men altså jeg ville prøve at fylde den op til max på oliepinden, som kold, og så se om den så vil.
aug 2015
Følger: 126 Følgere: 661 Scootere: 81 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 749
der er kun bøvl med de vga scooter. den holder ikke mange år uanset hvad du gør. ruster også helt vildt. og bare dårlig bygget.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Men ok kan se piaggio zip koster over 23-24'000 fra ny nu også.
Det er stukket helt af.
Kan se peugeot kisbee stadig koster lige nøjagtig under 20'000 fra ny.
Jeg gav også kun 10'000 kr for min første knallert, cpi skrammel.
kan godt forstå mange gerne vil ha en scooter uden at ville lægge 20-25'000 i det.
Og så ender med en kina bras model
Især i danmark.... nok det værste land at være knallert kører i. Ikke noget der giver en lyst til at lægge 20.000 kroner i scooter helt fra start af
aug 2015
Følger: 126 Følgere: 661 Scootere: 81 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 749
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
16.300 kroner.
Hvorfor koster den 8140kr mere i danmark?
Det er jo + 50% af prisen ren overpris?
Udbud/efterspørgsel har måske lidt at gøre med det men det er jo alt for syge priser
aug 2015
Følger: 126 Følgere: 661 Scootere: 81 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 749
VGA Explora 45 - Tændrør