{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Hjælp søges af erfarene. {{forumTopicSubject}}

INFO OM SCOOTER.
Jeg har en vga explora euro 5, 30 km/h.
bøsset er med fræst skive, og er skiftet til et 45 som er et ubegrænset bøs da 45 modellen har en seperat skive.

Det er vist den eneste begræsning i dem, kender andre der har dem og de kommer da op på 70+ (på speedometeret) så 60/65 gps.

PROBLEMET.
Nu til det problem der gør mig sindsyg.
lige meget hvor jeg køre, om det er ned af bakke, medvind eller modvind. selv ned af en bakke der helt klart er 14+% kan scooteren IKKE komme over 51.
på lige vej 49/50

Dog når man køre over 30 begynder den at hoppe især ved bundgas.
(motoren går rigtig sundt)
Alle andre der har en magen til kan komme meget højere op, og det føltes som om min bliver begrænset mekanisk af noget der er skævt.

"Fabrikanten" (thansen) har skiftet bagaksel til bagdækket.
Jeg har skiftet bagfælg og dæk.
Og det har ikke fixet problemet.

Jeg mistænker at en koblings klokke kan værre skæv?
Kilrem er misformet i kilerne.
Forhjuls leje.
For dæk og fælg.
Forgaffel.
Gearings aksel ud til koblingen kan værre skæv?

Der er for mange ting og er for dyrt at skifte, fra en ende af, og thansen gider ikke lave deres egne scootere.

Nogle der har en ide til hvad det kan værre?
scooteren hopper og kommer ikke over 50 efter gps og den kan mere det kan jeg mærke noget er bare ikke rigtigt.

Plus thansen, giver ikke reperation manualer ud så har intet data på mål osv af aksler så kan ikke måle noget for skævhed.

Hvis jeg husker rigtigt, så da jeg kiggede for et se om jeg kunne eyeballe, om noget var skævt ved variator og kobling prøvede jeg at give gas på hovedestøtbenet, mener jeg remmen bevægede sig rundt som en sinus kurv alså em masse små buger op og ned langs remmen, og når man give gas skal remmen da helst værre plæn/strækt. det er nogle mdr siden så er ikke helt sikker men jeg mener det. thansen har haft den de sidste 5 uger.... og brugt en dag på at lave det fejl de skullet lavet er godt nok træt af de ikke laver det....

Hvis andet info ønskes skal i bare sige svare på det hele.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges af erfarene.
  • #1   22. apr 2022 Man bliver bare sindsyg af noget er så skævt, og hopper når man køre 41 km hver vej på arbejde om dagen, alså 82 km om dagen på en scooter.....
    så håber da nogle har en realistisk ide.


  • #2   22. apr 2022 Din knallert er ecu begrænset(medmindre du har fået skaffet en ubegrænset). Så vidt jeg ved kan man ikke skaffe ubegrænset til dem. Kun 45 begrænset.

    Så har du gjort noget ved ecu?


  • #3   22. apr 2022 Har intet gjort ved ECU, og tror ECU begrænsningen er høj. For som beskrevet kender jeg en der har samme scooter og han har frædt bøsser lige og den kan godt nå de 60 efter GPS.
    Så ECU burdte ikke sætte mig tilbage plus styboksen kan ikke få scooteren til at hoppe ???


  • #4   23. apr 2022 Den der knallert du samligner med, er det også en euro 5? Der sidder nemlig andre begrænsninger på en euro 4.

    Så til det med at den hopper, troede det var stavekontrol der fuckede op. Hvordan hopper den? Altså løfter bagdækket sig?


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #5   23. apr 2022 du siger der er når du giver bundgas du oplever problemet?
    Dys den lidt op det lyder mere til den mangler benzin til at yde det du ønsker fra den.
    Ero 5 norm er meget eriterende begrensnig på scooterne det vil have dem til at forurene mindre, derfor er brendstof tilførslen blver meget lav.
    dys op og se hvad der sker.


  • #6   23. apr 2022 #5 igen her tager jeg måske fejl, men bestemmer ecu ikke hvor meget benz den får? Min vens motocr hot 50 euro 5 skulle selv sprøjte den rigtige benzinmængte ved at måle udstødningsgasserne med sådan en sensor

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #7   23. apr 2022 #6 ja det er lambda sonden. den måler gassen og giver signl til ECU'en som så afgør om den skal have mere benz. er din med indsprøjtning eller almindelig karburator?
    almindelig karburator kan du skifte dysen i.
    motocr hot 5 euro 5 har ECU og EFI ( elektric fuel injection)
    Jeg ved ikke om VGA har EFI



  • #8   23. apr 2022 Det er misforstået at den hopper ved bundgas.
    over 30 hopper den ligemeget hvor meget gas man giver.

    Dog ved topfart 49 km/h hvis man giver bundgas og presser den bliver det værre

    Vdr spørgsmål om ham den andens er euro 5, ja hans er samme euro 5 bare 3 mdr nyere end min men samme scooter model.

    Og den for fint af benzin til luft ration intet skal ændres der.


  • #9   23. apr 2022 Ved intet om maskinen, men jeg ville prøve og sende den retur til thansen hvis muligt. Lav den 100% original og se om du kan få din penge tilbage eller nye maskine. Det der lyder meget som en fabriksfejl. Den burde absolut ikke begynde med at hoppe som du siger. Medmindre dit bagfælg er fuldstædndig skæv(og det er i den grad en fabriksfejl det der. Medmindre du selv har kørt i noget og bøjet den self

  • #10   24. apr 2022 Og måden scootere n hopper på er den ryster helt vild op og ned i styret

  • #11   24. apr 2022 Op og ned i styret? Jeg troede det var bagdækket.
    Det kan dog stadig være en skæv fælge eller en meget ubalanceret hjul. Der burde ikke ske noget indtil man kommer højere op i hastighed hvis den kun er lidt ubalanceret(ligesom 90% af hjul på knallert).


  • #12   24. apr 2022 Blad S, jeg har kørt den meget stille og roligt og det var MEGET slemt til at starte med men hjalp lidt de skiftede bagaksel men den er stadig pisse skæv et sted.
    optog en video ved 2km at den var skæv men nu mærker man det først ved over 30 og de nægter at ubegrænse den for at tjekke for de må åbenbart ikke køre en ubegrænset scooter har snakket med dem og med den begrænsning der er til køre den kun 25 så man mærker det ikke.
    Gav dem endda 45 bøsset med uden skive men de nægtede at tjekke det.... De lavede bare de andre fabriks fejl som.
    Motolampe lyser
    Scooter går ud
    Hvilket var en magnet ventil.

    Har haft en del fejl på den
    Da jeg fik den var der
    Rust på stel.
    Skævt bagaksel
    Lysende motolampe efter 200km ca
    Forskærm til front dæk manglede beslag så den var skæv.
    Efter 30 km begynde starteren at slå til hvis man trykkede på en af bremse kontakterne. Så startkontakt blev skiftet.

    Udover den bunke fejl har den startet fint hele tiden og de har fixet alle fejl men nægter stadig den med den hopper og er ikke fedt er træt af deres lange vente tider på en måde af gange også at de ikke laver det...

    Og jeg må indrømme kender en del der har haft VGA (longjia) og de har kørt godt havde glædet mig helt vildt da jeg fik den jeg villet se om de kunne nå speedometeret rundt 100.000km hvis man passede dem og køre kun store veje der går lige ud næsten ikke by cykelstier og andre ru veje, holder den sku også ren hele tiden.
    Er bare dybt skuffet over deres service.


  • #13   24. apr 2022 Det lyder sgu heller ik ok det der. Så mange fejl på en sprit ny knallert og så mange fejl som opstår efter meget kort tid. Prøv og se om der kan gøres noget ved det. Forklar alle de problemer til en hos thansen. Ved ikke hvor gammel den er, men de har 3 års garanti på deres scooter. Så må de fandme også gøre noget ved det. Og ja, fejlen opstår først efter 30 kmt, men aligevel er der en fejl jo og det kan de ikke nægte

  • #14   24. apr 2022 Har sat med en af deres rådgivere i 45 min men deres mekaniker valgte jo ikke at lave det.

    Ig ja var så dum at kort tid efter jeg købte den ved første service lavede jeg selv service på den, fordi de havde 4 og en halv uges ventetid på jegg kunne få lavet service og villet slet ikke køre flere tusinde over første service.

    Så ved ikke om det er eller ikke er garanti på den ifølge købeloven er der to år på el men fejlen er mekanisk jo.


  • #15   24. apr 2022 De må jo ikke bare nægte og fikse det. Du kan da selv lave service på den. Der er ingen klistremærker på scooteren som på fx telefoner hvor hvis man ødelægger dem, så har man ikke garanti på dem længere. Så længe maskinen er 100% original når man tager den ind(dvs ingen tun eller ændringer)

  • #16   25. apr 2022 Hvor længe har den stået stille i butikken eller på lager?
    Tænker du måske har fået er fladt punkt på dit fordæk.


  • #17   25. apr 2022 Og har du overhovedet tjekket dæk tryk? Det kan jo være du bare køre med for lavt tryk og den bare ikke har kræfterne til at komme højere op i fart med den øgede modstand.

  • #18   2. maj 2022 #team one man.
    Ja har tjekket dæktryk.
    Har også arbejdet med at se om jeg kan føle det mindre me lidt mer eller mindre luft i dækkene men ligemeget hvad hoppet lortet.....


  • #19   2. maj 2022 Vlad S.
    Men garantien bortfalder da når man selv laver service derfor kan de nægte at lave det under garanti.
    Plus du kan kun mærke det med 30+ i timen så den skal værre ubegrænset. Og de må ikke ubegrænse den eller lave den hvis den er ubegrænset den skal værre lovlig ... Også kan de ikke mærke fejlen hvordan skal de så finde den?
    Jeg person er ikke Expert på køretøjer med undervognen så kan intet sige selv jeg er bådmekaniker der er ikke rigtigt noget undervogn haha


  • #20   2. maj 2022 #20 ja det er træls. Jeg ved ikke hvordan jeg kan hjælpe dig. Det lyder ikke som noget motor relateret. Mit sidste bud ville være at badfælgen er HELT ud af ballance. Kan du måske finde en billig brugt bagfælge til at teste det?

Kommentér på:
Hjælp søges af erfarene.

Annonce