{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer der får stjålet jeres scootere
  • #1   28. aug 2015 Fordi mange af os måske ikke har de penge, eller ikke gider ofrer det på en skide knallert?

  • #2   28. aug 2015 De penge? 120kr i året? Så har du heller ikke råd til en scooter da! smiley

  • #3   28. aug 2015 Du skrev da lige 400 kr? + selve gps'en skal købes? Og hvad med os der har flere scooter? + der tager sgu lige så lang tid at finde en GPS, som det gør at klippe en kædelås over.

  • #4   28. aug 2015 Om du skal betale det beløb hver år. Er ingen ting i forhold til hvad det koster at købe nye dele til at bygge en anden eller købe en ny for hver gang man får stjålet sin genstand. Lige meget hvad er de penge godt givet ud til dims.

  • #5   28. aug 2015 Vil nu mene at min kædelås i hærdetstål kan sit kram, lidt bedre end sådan en dims.

  • #6   28. aug 2015 Du kan vist ikke blande en "Diims" sammen med en gps tracker.
    En Diims kan jo ikke bruges til en skid...


  • #8   28. aug 2015 Selvf skal du have en kædelås. Men hvad så hvis de får den brudt op? Ser du så din scooter igen? Chancen kan være meget lille. Med hjælp af dims kan du søge på den igen og finde den inden for 100 meter. Og så kan du finde din scooter igen smiley

  • #9   28. aug 2015 Hvis de kan bryde min kædelås op, har de satme fortjent den scooter.

  • #10   28. aug 2015 Om det så er hærdet stål. Har alle kædelåse et svagled. Nemlig svejsningen. Og en god boltsaks kan nemt tage herdet stål.

  • #11   28. aug 2015 Har nu en i min crosser og kan da se præcis hvor den står henne hvis den bliver stjålet. Men det var bare en ide. Vil da skide på om jeres scootere bliver stjålet smiley

  • #12   28. aug 2015 Den dims kan du jo gemme mange steder, og så er den satme svær at finde

  • #13   28. aug 2015 Alle kan da klippe en lås over med en stor bolt saks og et par store overarme : D

  • #14   28. aug 2015 Vis man gemmer den et sted i stellet hvor den er svær at få ud/finde der jo jævnt mange steder at gemme den så den ikk er til at finde. Kæde lås eller skivebremse lås er jo intet problem at fjerne.

  • #15   28. aug 2015 Ja. Min sidder i indsugningen på crosseren, og flytter den en gang i mellem smiley

  • #16   28. aug 2015 Hvis den ikke er særlig stor som du nu siger, Så bare lime den fast i indertopstykket på en lc scooter smiley (Ps Håber den kan tåle vand smiley )

  • #17   28. aug 2015 Kan den vist godt. Men varme kan den ikke. smiley

  • #18   28. aug 2015 For dårligt smiley

  • #19   28. aug 2015 Ja eller ind i stellet smiley

  • #20   28. aug 2015 diims er passiv og giver kun sporinger når den passerer tæt på en anden enhed, eller en anden enhed passerer tæt på den.

    Det er klart bedre end ikke at have en diims.
    men jeg har 3 forskellige scootere. det ville koste mig 1500 kr her og nu hvis jeg skulle sætte en diims på dem.

    Ift at der allerede sidder skivelås med alarm på alle 3, og det faktisk er nok til at afskrække tyveknæcte sådan som jeg parkerer mine scootere, så kan det slet ikke brtale sig for mig.
    jeg vil heller ikke nøjes med at sætte en diims på bare en af dem.

    Men ja.
    tit er der nogen der lige har brug for at genoverveje hvirdan det er de sikrer deres scooter smiley


  • #21   28. aug 2015 Det er ikke rigtigt max,

  • #23   28. aug 2015 Det som han skriver

  • #25   28. aug 2015 Særlige features ved produktet:
    Batteridrevet
    Billig
    Nem at bruge
    Benytter netværket i f.eks. Postdanmarks biler
    88 % genfindingsrate
    Rækkevidde: 10-200 meter fra netværket.

    Vægt opgivet/ vægt målt:
    -/ 25 gram.

    Vejl. pris:
    Kr. 449, abonnement er obligatorisk og koster Kr. 120/år, eller Kr. 192/ 2 år

    Introduktion:
    Diims er, som beskrevet, et lille fikst system, der kan monteres på de fleste ting. I dette tilfælde kommer det ikke som en overraskelse for nogen, at vi prøver at montere den på en cykel, og se hvordan den agerer her.

    Systemet fungerer ved, at den er koblet op på et netværk der, blandt andet, bruges af Postdanmarks biler. Den bliver logget på punkter (indenfor 200 meter) med tidsangivelse, og position. Det er ikke et realtidssystem, så man kan altså ikke forvente at følge sin cykel ude på landevejene.

    Testen er primært udført i, og omkring, Randers.

    Første indtryk:
    Enheden er i sig selv ikke noget man falder på halen over - det er en lille sort boks, om end er den ikke så lille, at den kan sidde (uset) nogle steder på en cykel, med mindre man kan få den ind i rammen på en måde. Det er ikke muligt på denne testers cykel, og umiddelbart er det svært at finde en måde at gemme enheden på Vi har dog prøvet at pakke enheden ind i en lille kasse og derefter ind i en flaske for at simulere, at enheden er gemt væk.

    Det er dog ikke umuligt at gemme den i nogle rammer - men vi vil helst ikke afsløre alt for mange måder her, af hensyn til fremtidige brugere. Skal enheden placeres inde i en cykel, kan den dog ikke registreres inde i en alu ramme - det materiale er meget lidt gavnligt for positionstjenesten.

    Enheden samles meget nemt, og på hjemmesiden er der en videoguide til samlingen. Herefter registrerer man enheden på hjemmesiden med de medfølgende koder. Det hele tager under 5 minutter, og så skal man ’bare’ vente til enheden registreres første gang.

    Man kan både søge efter sine enheder på computeren, på www.diims.dk eller på en app, der kan findes på både Google Play og App Store. Både hjemmeside og app er meget nemme at overskue, og er superlette at navigere rundt i.

    Umiddelbart virker præcisionen ikke så voldsomt overbevisende. Hvis man tager det værst tænkelige scenarie, så kan man altså stå midt i København, og vide at ens (stjålne) cykel er indenfor 200 meter. Det åbner muligheder for et næsten uendeligt antal lejligheder, baggårde osv. Selvfølgelig bør der være flere sendere i de større byer, men selv ude på landet kan 200 meter være rigtigt meget. Ligger der bare 4-5 huse i den omkreds, tvivler vi stærkt på at man kan lokke politiet ud og gennemsøge de nævnte ejendomme.

    Firmaet lover heller ikke, at ens enhed kan spores, men at den vil ”øge sandsynligheden for genfinding af ejendelen markant”. Firmaet siger dog også, at der kan gå helt op til ’uger’ før enheden bliver registreret. Det var derfor med lidt blandede forventninger, at vi startede denne test op.

    Finder man et system, der kan finde ens stjålne cykel vil det virkeligt hjælpe cykelfolket meget. Man kan også forestille sig, at forsikringsselskaberne vil være glade for sådanne løsninger.

    Test:
    Efter den første registrering af enheden gik der cirka to timer før den var fundet af systemet. Systemet registrerede enheden cirka 15-20 meter fra dens faktiske position. Umiddelbart er det meget tæt på, men det er i et område med en masse lejligheder, så de steder, hvor enheden rent faktisk kunne være er flere end hvad der er helt godt for at finde noget så relativt småt som en cykel.

    Efterfølgende har vi medbragt Diims på alle ture vi har været på i omkring 14 dage. Udgangspunktet var Randers, og herfra var vi både i Aarhus, Herning og på en tur til Sjælland. Diims blev ikke registreret i Aarhus. Den blev set i Herning, men MEGET langt fra det faktiske sted, hvor enheden var placeret i en hel dag. Turen til Sjælland er slet ikke logget, og enheden er kun set på motorvejen ved Hedensted på vej derover. Det er kun ganske få noteringer i historikken, der er præcise nok til at man kan (være så heldig at) se sin cykel fra det opgivne sted.

    Konklusion:
    Ideen omkring Diims er for så vidt god, og det er smart at bruge de sendere som PostDK kører rundt med. Det er dog vores vurdering, at systemet (til brug for cykelfolket) ikke opfylder de krav vi har til genfinding af vores ting.

    Systemets registreringer er for få, og for upræcise til, at vi kan anbefale dette produkt. Systemet kan have sin berettigelse til større ting, f.eks. biler eller både der i sagens natur står udenfor flere gange end (dyre) cykler gør det. Desuden kan systemet ikke monteres (skjult) på ret mange cykler. Firmaet oplyser, at der foreligger en mulighed for en ’finscanning’, hvis man har en position logget. Denne scanning kan vise positionen meget mere nøjagtigt.

    Prisen er, isoleret set, ikke urimeligt høj - men for cykelfolket vil systemet ikke levere den ønskede effekt, og vil i vores øjne blot give falske forhåbninger om genfinding af en stjålen cykel. De registreringer vi har modtaget, skal sammenholdes med meget store dele held for at genfinde en genstand på størrelse med en cykel.

    Firmaet arbejder på at lave en løsning, der gør systemet meget mere attraktivt for brugere af racercykler. Det vil indebære en mindre enhed, der - sandsynligvis - kan placeres i styr, eller saddelpind.

    Det bed vi særligt mærke i:
    + Brugervenligt, lang batteritid
    - Overordnet set er enheden bare ikke tilstrækkelig til dette brug.


  • #27   29. aug 2015 håber du gider læse hele anmeldelsen

    jeg gider desværre ikke fremhæve problemerne med fed skrift

    diims er godt.
    bare ikke helt godt nok til alle.


  • #29   29. aug 2015 Så køb denne her til alle jer der ser så negativt på det hele,

    profilbillede
  • #31   29. aug 2015 Nu bor jeg på landet så for det første er der ikke så meget tyveri og slet ikke nogen ghetto områder med 3000 lejligheder

  • #32   29. aug 2015 hmm gad vide hvor billigt man kan få en ok gps tracker efterhånden

  • #34   29. aug 2015 101kr

  • #35   29. aug 2015 den til 101 kr skal kobles til batteriet.

    Det æder et lille knallertbatteri på 1 uge. det er for besværligt og bliver hurtigt dyrt i nye batterier til scooterne.

    Derudover bliver den deaktiveret hvis tyvene piller ledningerne fra, kortslutter den så batteriet dør hurtigt el.lign.


    En med indbygget batteri skal selvfølgelig kunne holde strøm mindst 3 måneder af gangen (ifølge sælger)
    For når det bliver koldt så bliver batterierne svagere..

    noget andet er så hvilken software den kører med.
    hvis den giver opdateringer hver halve time så kan tyvene nå at stille den ned i en kælder 500meter væk uden den registrerer det.

    Den skal også helst have sådan en fence feature, så den kan skrive en sms hvis den bevæger sig.

    definitionen af "ok gps tracker" er selvfølgelig op til den enkelte.
    Men jeg er færdig med at købe katte i sække smiley

    der er for mange uærlige sælgere og for få kvalitetsbevidste forbrugere for tiden
    sådan er det når der er gang i en teknologisk revolution


  • #36   29. aug 2015 jeg bor i et af de 40-50 boligområder man har givet ghettostemplet.

    Inden for 100 meters radius er der nok 250 cykelkældre jeg ikke har nøgle til.

    I samme område ligger 5-15 stjålne færdige cykler afhængig af årstiden.
    Der er sådan noget bebyggelse 1500 meter hen til stog stationen, og derfra er der sådan noget bebyggelse 1500 meter nord øst vest syd.

    Skal jeg have en gps tracker bliver det helt sikkert dyrere end den her til 199
    http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/laase-og-alarmer/skivebremselaas/skivebremselaas-med-alarm-6-mm/n1388158447/pn-1795674502/

    Havde penge ikke været noget problem så havde jeg selvfølgelig haft en abus detecto skivelås med alarm OG en kvali gps tracker.

    Men jeg bor i ghetto smiley
    Penge er et problem.

    Skivelåsen med alarm er til gengæld rigtig god til køretøjer der ikke er over 10000 værd for tyven som står i ghetto områder.
    Tyven får ikke fred, heller ikke selvom jeg tager på ferie.
    der er altid somaliere hjemme i stueetagen, min underbo har en mc holdende, ham på 1. er altid hjemme og overfor i gården sidder de altid og holder øje med hvad der sker i gården. og skyder efter skaderne med luftpistol smiley
    Der er ca 140 lejligheder i min gård.

    Har de en varevogn så tager de en motorcykel i stedet.

    Men kan godt se hvor nyttesløs skivelåsen med alarm er på en landejendom når man er væk på ferie. Eller i skole eller whatever.


Kommentér på:
Til jer der får stjålet jeres scootere

Annonce