{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.427 visninger | Oprettet:

kenneth J
kenneth J
Tilmeldt:
18. dec 2014
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137

Tun-Generic Trigger- Eksperthjælp {{forumTopicSubject}}

Hey derude.
Da jeg er lidt oppe i årene, er jeg ikke særlig skarp til at finde rundt i alt det tun til en trigger. Er for at sige det ligeud, helt blank.

Nr 1
Nogen der kan gi mig nøjagtige links på jeres tun ? stump for stump, pakning til pakning, så jeg ikke står og ikke kan komme videre for at triggeren sparker røv.

Nr 2
Virker standart triggerens udstødning godt nok til tun, hvis jeg fjerner katalysatoren indeni og begrænsningen i forrør og en anden lyddæmper ? Og hvis, så gerne et link til en lyddæmper som passer lige på.

Nr 3
Kan standart kaburatoren godt anvendes, som en del af tunet og er der begrænsning i den ? Og Hvis, så gerne et link til de dyser der andvendes i standart kaburatoren.

Husk til alle, at jeg for alt i verden ikke må gå i stå midt i det hele, så derfor vigtigt at jeg har alle dele, når jeg går igang.
På forhånd tak til Jer knægte. I er uundværlige. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tun-Generic Trigger- Eksperthjælp
  • #1   4. mar 2015 Det kommer jo helt an på hvor hurtigt du vil have den til at køre og med hvilket optræk!?

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #2   4. mar 2015 godt optræk og 100 ca

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #3   4. mar 2015 Eller så hurtig som muligt, med standard karburator og alle begrænsninger og katalysatoren fjernet.

  • #4   4. mar 2015 Du skal først og fremmest have en tun udstødning hvis du vil have noget ud af det. Du opnår intet godt træk med std udstødning, selvom katten er fjernet.

    1. Udstødningen køber du her - den har jeg selv kørt med er både go på standard cylinder og større tuncylindre (70+cc)
    http://www.gearparts24.de/auspuffanlage-giannelli:a3773.html

    2. En tun potte, det er utroligt vigtigt da standard potten er begrænset, og du kan ikke fjerne begrænsningen. Du opnår utrolig meget træk ved en tun potte. Du kan finde potter mange steder - også gerne brugt, men hvis du alligvel bestiller udstødningen, kan du lige så godt tage en lydpotte med, da det er på samme hjemmeside. Du kan vælge her:
    http://www.gearparts24.de/generic/trigger-sm-50/auspuffanlagen/endschalldaempfer:k24_260.html

    3. Ubegrænset CDI - hvis du skal opnå træk, skal du have en ubegrænset cdi, så den kan komme til, at tage nogle omdrejninger, du kommer ingen steder uden den. Den kan fås på speedline, (den er sikkert også til at finde andre steder billigere) - cdien sidder under tanken på din trigger - jeg vil nok anbefale dig, at købe cdi'en først da du også godt kan bruge den på din opsætning nu og vil give noget mere træk da du kan trække gearene længere ud.
    http://speedline.dk/da/scooter/cdi-ubegraenset-s-gr-299051070001/

    4. Gearing. Din trigger skal også geares, da den nu kan tage nogle flere omdrejninger, og du vil kunne opnå en meget højere topfart. Du skal enten have et 12 eller et 13. tands - med 13 tands og den anden opsætning jeg har skrevet ville kunne give en topfart på max 90 km/t - med et rigtigt lovende optræk.
    De kan fås her:
    http://www.gearparts24.de/generic/trigger-sm-50/uebersetzung-getriebe/ritzel:k36_241.html

    Det der med, at komme over 100 km/t er jo lige mere besværligt og hvis alle som herinde som skriver deres maskiner løber 100/120+ uden, at skifte cylinder har aldrig har aldrig haft målt dem med gps/rullefelt eller lign. - for de løber ikke så stærkt
    Skal du over 100 km/t så skal du have større karburator og større cylinder.

    Jeg tror du bliver overrasket over den opsætning som jeg har skrevet. Skriv endelig hvis du får brug for hjælp og kig gerne på min trigger under min profil.

    Vh. Andreas


  • #5   4. mar 2015 - Og meget vigtigt du SKAL huske, at dysse din karburator op, ellers så brækker cylinderen sig!

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #6   4. mar 2015 Lige det jeg efterlyste. Punkt for punkt. Men hvad med forrør til den udstødning ?

    lyddæmperen man skal købe ved siden af, følger der det hele med, så det kan samles ?

    Det er et ukendt land for mig, for jeg kan ikke se udfra billederne, hvad der mangler osv. Min Triggeren står på Falster og jeg bor i kbh, men den skal laves dernede, så ville have det hele klar, så jeg ikke manglede noget, når jeg skulle igang.
    Tak for det Andreas.


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #7   4. mar 2015 Kan du give mig link til den karbu, studs og cylle jeg evt også kan købes. Der er sgu så mange af dem og du ved nok bedst.

  • #8   4. mar 2015 Jamen kig evt. på min profil under min trigger, og se min opsætning, eller min gode kammerat Olivers opsætning - han har også nogle gode billeder af hvordan han har sat sin udstødning.
    http://www.scootergalleri.dk/galleri/347979-generic_trigger_sm50

    Men hvis du vil have mere end det jeg allerde har linket til, så køb et billigt 70cc - det behøver ikke, at være noget helt vildt og en 21mm karburator - så er det stadig hverdagsvenligt.
    Cylinder: http://www.gearparts24.de/zylinderkit-motoflow-70cc-grauguss-sport:a8514.html

    Karburator 21mm: http://speedline.dk/da/scooter/karburator-dellorto-21mm-phbg-black-edition-s-s6-31del-21/

    Hvis du søger lidt rundt omkring kan det helt sikkert findes billigere - men nu har du da en idé om hvordan det skal være smiley


  • #9   4. mar 2015 Skal det være noget helt vildt er vi ude i noget MHR kit - du kan se opsætningen på min eller olivers profil

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #10   4. mar 2015 Nej, den der 70 cc er meget fin.

    skal der studs og det til den karburator eller kan man bruge standart studsen ?

    Passer ens gas og schoker kabel på den karbu ? Og hvilke dyser skal der bruges. Der er jo et hav. http://speedline.dk/da/scooter/karburator-dellorto-21mm-phbg-black-edition-s-s6-31del-21/


    Hvad med forrør og pakninger til den her http://www.gearparts24.de/auspuffanlage-giannelli:a3773.html

    Undskyld jeg spørger så meget, men det skal bare spille første gang.


  • #11   4. mar 2015 Det er et forrør som både du og jeg linker til smiley

    Hvis jeg var dig havde jeg købt:
    Forrøret:
    http://www.gearparts24.de/auspuffanlage-giannelli:a3773.html

    også denne lyddæmper med et tilsvarende mellemrør så det hele passer sammen smiley
    http://www.gearparts24.de/endschalldaempfer-giannelli-carbon:a3781.html


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #12   4. mar 2015 Kan godt se det nu, at den er ud i ét imodsætning til standarden. Køber de ting du har linket til inkl cdién fra speedline, så må den være der.
    Du skal have mange tak Andreas, du har sgu styr på det.
    Go aften.


  • #13   4. mar 2015 Tusind tak!
    Du skriver bare hvis der er noget smiley


  • #14   4. mar 2015 Mht. til studs/karburator/dysse snak - så passer 21mm lige i std. studsen, det er intet problem.

    Mht. til dysse så skal du nok bestille et dyssesæt fra omkring jaaa - 85+ du kommer ikke over 100 - jeg vel skyde du skal i start 90'erne men den kan jeg ikke sige - der skal man jo prøve sig frem! Og du skal jo passe lidt på med ikke, at køre med for lille dysse. Så du må søge på noget indstillings guide - dem er der masser af herinde


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #15   4. mar 2015 Det med indstilling og dysen har jeg helt styr. Hvis den 4 takter efter tomgang er den for stor og for lille må den jo heller ikke være.
    Jeg har bare ikke en klap forstand på hvad dele der skal bruges.
    Da jeg rodede med Yamaha fs1 for 20 år siden, der var det ganske enkelt, men idag passer stumper også til andre maskiner, man skal bare have dit eller dat, for den passer til en aprilla eksempelvis og der står min gamle 38 årige hjerne sgu af.
    Det var derfor at jeg havde brug for en der kunne linke alt det jeg kunne bruge og punkt for punkt. Så det var helt perfekt og går så ud fra at pakninger etc følger med udstødning, cylinder osv.
    Jaaa... så mangler jeg bare at finde ud af hvorfor fanden N-lampen ikke lyser når man drejer nøglen, men lyser når jeg prøver at bruge starteren. Må være en kortslutning et sted, måske i starteren, for der sker intet når knappen og greb er inde.


  • #16   5. mar 2015 Der medfølger flange med udstødningen så den passer direkte i std. cyinder, og ved køb af cylinder, følger der som regel også altid en passende flange med.
    Jeg tænker det ville være en god idé, at smutte en tur i bygge markedet og købe en lille rulle Pracilettbånd eller noget andet lignede du kunne bruge som ophæng til potten smiley
    Du kunne jo sætte potten som på det billede jeg har vedhæftet - lave røven om, eller noget i den stil. Det finder du jo ud af når det skal samles.

    Du skal forresten også bruge kølevæske når du skifter cylinder - og det er meget vigtigt, at hele systemet er udluftet når du har samlet det igen, så du ikke brænder noget af.

    Jeg ville sige, at du sagtens ville kunne køre med olieblander med den sportsopsætning vi har lavet, men jeg ville i så fald anbefale, at du køre med noget godt olie og, at du evt. skruer lidt op for blanderen eller, at du hælder en squis i tanken når du tanker *Husk, at give den lidt ekstra olie når du har skiftet cylinder*



    profilbillede
  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #17   5. mar 2015 Nå... det var godt at tingene følger med, så har jeg nød at tænke på det. Noget til ophæng er ikke værre end jeg lige kan hente det, bare det ikke er pakninger og de ting.
    Og ja.. det skal udluftes. skal så bare have fundet udluftningenskruen på den, når jeg kommer ned.
    Du har ikke oplevet det min laver, med starter og N lampen ? Der sker intet når jeg holder bremsen og starter nede, andet end at N lampen lyser ? Den lyser ikke når nøglen drejes. smiley


  • #18   5. mar 2015 Det lyder som et afladt batteri. Enten skal du investere i et nyt batteri, eller så skal du prøve, at lade det op.

  • #19   5. mar 2015 Og der er ikke en udluftningsskrue på en Trigger. Du skruer låget af til køleren også fylder du på direkte ned i køleren, og bliver ved med, at trykke på slangerne til du kan fylde mere på, også fortsætter du bare til den det flyder over

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #20   6. mar 2015 Det var dog en sjov måde at gøre det på smiley Har prøvet at lade det op. Blinklyset virker, men ikke resten.

    Du skal have mange tak for hjælpen Andreas. Det kan være jeg kontakter dig, hvis jeg bliver i tvivl undervejs. smiley


  • #21   6. mar 2015 Intet problem smiley

  • #22   6. mar 2015 Det kan også sagtens være der er en udluftningsskrue, jeg har i hvert fald altid gjort sådan - men det er primært for, at være 100% sikker på, at den er luftet ud så man ikke baldrer et nyt cylinderkit

  • #23   13. mar 2015 Hvor langt er du kommet med det, vil da meget gerne se nogle opdateringer og lidt billeder kunne være rigtig sjovt.
    Mvh. Andreas


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #24   13. mar 2015 Hey Andreas.
    Jeg har slet ikke været nede ved den endnu, så der går lidt endnu. Den står hos et vennepar jeg har, hvor manden og mig godt kan lide kører crossmaskiner ( På vejene fy ) og lave maskiner og det. Men de har ikke haft tid og jeg har haft travlt. Bestiller cdién og udstødningen først, for det kniber lidt med mønten da jeg også har yamaha fs1 ( magen til den jeg havde for 20 år siden ) der skal laves original og det er sgu dyrt. smiley


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #25   13. mar 2015 Men forøvrigt, så er jeg rigtig glad for din hjælp, for nu ved jeg hvad jeg skal købe.

Kommentér på:
Tun-Generic Trigger- Eksperthjælp

Annonce