964 visninger
|
Oprettet:
Arsukfjorden - Itrends.dk
Tilmeldt:
1. dec 2007 Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Tilmeldt:
1. dec 2007 Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Forskelle på RCR før og efter 06? {{forumTopicSubject}}
Hey SG.
Jeg syntes ofte man ser at nogle dele kun passer til Gilera RCR 06 eller derefter(eller omvendt).
Hva er forskelen på 2005 og ældre og 2006 og nyere? For lige at få sat det helt på plads:)
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Og så skal jeg lige være helt med omkring SMT/RCR og Derbi Senda. De er jo stort set ens og det ser ud til at mange dele passer på hinaden. Har årgang x til 2005 samme motorer hos både senda og smt/rcr og samme motorer fra årgang 2006 til 2011? Hvis i forstår?
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
du har helt ret om der dtår gilera eller derbi på er snot lige meget, plastikket og nogle mærker er forskellen.. + derbi orginalt har omdrejningstæller hvilket gilera ikke har ellers er det kun klistermærkerne der er til forskel såhvidt jeg ved. og ja.. fra ca 03-modelen der hedder op til 06 har samme motor om det er gilera eller derbi, og ligesådan på modellen efter 06, der kom aprilla sx50 med også hvor motoren er den samme men der dog er nogle flere ændringer i opbygningen jeg ikke helt er skarp på.
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Man skulle faktisk næsten tro at der var et firma bag Derbi og Gilera, som laver deres maskiner. Eller at det er samme firma der ejer dem.
Aprilia SX er vist luksus modellen med større forbremse og lidt andre ændringer. Den koster vist også lige et par tusinde mere fra ny af.
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
og både gilera rcr/smt og derbi sendaen er pruduceret side by side i spanien sx50'eren er vidst samlet i italien sagde en gut engang.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Det må være noget i den stil.
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
nov 2006
Følger: 198 Følgere: 207 Scootere: 8 Emner: 32 Svar: 288
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
nov 2006
Følger: 198 Følgere: 207 Scootere: 8 Emner: 32 Svar: 288
Ja, det vil sige du uden problemer kan skifte motoren ud med en nyere (eller ændre (som er den bedste)), og stikkene til ledningsnettet passer også sammen. Selv på en krydsning med en Senda motor på et Smt-stel og ledningsnet.
I øvrigt er det samme motor på den helt gamle Senda R, og jeg mener ydermere at Derbi GPR kører med samme motor, men hæng mig ikke op på det
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Anyway det er sku også fint nok sålænge den ikke er så tunet.
Men det gode informationer tak:)
nov 2006
Følger: 198 Følgere: 207 Scootere: 8 Emner: 32 Svar: 288
Den er ikke besværlig at få 6 gear i. Man skal bare have en anden gearkasse i Men lad være med det. Man skal slet ikke have 6 gear, når man har under 50 hk i blokken.
Lyt evt. til denne video med min gamle SMT. Den havde omkring 22-23 hk, og en semi-høj gearing. Jeg skal skifte gear hele tiden, og det dur bare ikke :o) http://scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=70543
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.860
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Men jeg kan godt se hvad du mener. Jeg kommer aligevel heller aldrig op i mere end 4, max 5 gear på min RMX. Den er så også std og har et 2 tænder større tandhjulforan men stadigvæk.
Så har jeg jo intet at klage over:) Men er cylinderne bedre bygget på gamle motor eller findes der bare kraftigere kits?
nov 2006
Følger: 198 Følgere: 207 Scootere: 8 Emner: 32 Svar: 288
Der er bare så meget forskel på gearkasserne. I 3. gear på min Pro Race SMT gik den 90 km/t, men jeg skulle skifte op i 5. gear på den jeg linkede til, før den kørte 90 km/t, og det var samme forhold med tandhjulene på de 2 maskiner (13/53 så vidt jeg husker).
Angående cylinderne, så kommer det an på så meget. Jeg ved ikke hvorfor cylinderkitsne er billigere til den nye model (måske fordi de er så ringe kvalitet??), men i hvert fald er kitsne til den gamle model langt mere holdbare. Pro Race 70cc eller Malossi MHR 80cc er rent guf. Jeg kørte i skole i en hel sæson (omkring 2000 km) på min Pro Race SMT, og først derefter blev den målt til 19,98 hk (på samme stempelring og stempel), så det er noget der holder, men man skal selvfølgelig også vedligeholde det hele
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Jeg tænker bare at selvom du kørte hurtigere i 3 gear med gammel motor, så må det da også have taget længere tid at komme op på de 90km/t? Det er jo det der er pointen med gear?
nov 2006
Følger: 198 Følgere: 207 Scootere: 8 Emner: 32 Svar: 288
En anden ting du skal tænke på er tabet på acceleration idét man skifter gear. Jeg skulle jo som sagt op i 5. gear før jeg havde samme hastighed som i 3. gear. Dvs. jeg skifter gear 4 gange kontra 2 gange.
Med 6 gear tror jeg den er hurtigst på banen (man kan altid finde et gear der passer til svinget) men i acceleration og topfart er det nok de 4 gear der er bedst
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Men det kan selvfølgelig være lidt ligegyldigt, for er den gearet helt perfekt, så er der jo ikke mere at hente.
Forskelle på RCR før og efter 06?