{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskelle på RCR før og efter 06?
  • #1   26. dec 2010 modellen blev fornyet. eneste rigtige ændring er de har hver sin motor og lidt udseende på plastikket, ellers intet smiley

  • #2   26. dec 2010 Og hvor stor er forskelen på motorne? Altså passer cylindere, udstødninger osv ikke på hinanden eller hvordan?

    Og så skal jeg lige være helt med omkring SMT/RCR og Derbi Senda. De er jo stort set ens og det ser ud til at mange dele passer på hinaden. Har årgang x til 2005 samme motorer hos både senda og smt/rcr og samme motorer fra årgang 2006 til 2011? Hvis i forstår?


  • #3   27. dec 2010 motor mæssig passer udstødning, membran og måske også kobling og krumtap over, men er ikke sikker smiley er ik lige nørd til de der.. cylindre og alt med gear kassen passer ikke smiley

    du har helt ret om der dtår gilera eller derbi på er snot lige meget, plastikket og nogle mærker er forskellen.. + derbi orginalt har omdrejningstæller hvilket gilera ikke har smiley ellers er det kun klistermærkerne der er til forskel såhvidt jeg ved. og ja.. fra ca 03-modelen der hedder op til 06 har samme motor om det er gilera eller derbi, og ligesådan på modellen efter 06, der kom aprilla sx50 med også hvor motoren er den samme men der dog er nogle flere ændringer i opbygningen jeg ikke helt er skarp på. smiley


  • #4   27. dec 2010 membran + studs mener jeg self smiley

  • #5   27. dec 2010 Super jeg er nemlig ved at fikse et byt fra min RMX til en RCR, så skal lige ind i det. Man skulle jo helst ikke købe noget der ikke passer:)


    Man skulle faktisk næsten tro at der var et firma bag Derbi og Gilera, som laver deres maskiner. Eller at det er samme firma der ejer dem.


    Aprilia SX er vist luksus modellen med større forbremse og lidt andre ændringer. Den koster vist også lige et par tusinde mere fra ny af.


  • #6   27. dec 2010 hele skraldet er ejet af piaggio for det første smiley kig her: http://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio

    og både gilera rcr/smt og derbi sendaen er pruduceret side by side i spanien smiley sx50'eren er vidst samlet i italien sagde en gut engang.


  • #7   27. dec 2010 Så kan man så spørge sig selv om hvorfor Piaggio vælger at lade 3 af deres producenter lave en stort set ens maskine. Måske et markedstings trick for at "oversvømme" markedet med maskiner som i sidste ende vil skovle penge ind til Piaggio. For at der er meget stor sandsynlighed for at folk vælger en knallert som Piaggio tjener penge på.
    Det må være noget i den stil.


  • #8   27. dec 2010 aner det ikke du.. men der skal vel os være lidt til fansne i alle lejre hvad mærkerne angår, nå være noget i den retning smiley

  • #9   27. dec 2010 Krumtap, kobling, gearkasse, cylinder og motorskjolde passer ikke sammen. Dog har begge motorer samme ophæng, så det er præcis samme stel, skjolde m.v.

  • #10   27. dec 2010 Der var sku nogle gode facts der Troels. Du siger det er samme ophæng. Kan man smide en 2006-> motor på et <-2005 stel? Og jeg går ud fra at udstødningerne kan bruges på begge motorer?

  • #11   27. dec 2010 Korrekt - udstødningerne kan bruges på begge modeller.
    Ja, det vil sige du uden problemer kan skifte motoren ud med en nyere (eller ændre (som er den bedste)), og stikkene til ledningsnettet passer også sammen. Selv på en krydsning med en Senda motor på et Smt-stel og ledningsnet.

    I øvrigt er det samme motor på den helt gamle Senda R, og jeg mener ydermere at Derbi GPR kører med samme motor, men hæng mig ikke op på det smiley


  • #12   27. dec 2010 Som sagt er ved at fikse en byttehandel til en RCR 2005. Det er sku også fint nok. Det eneste jeg bare er ked af er at den kun har 4 gear og er så dyr og besværlig at få gjort 6 gears.
    Anyway det er sku også fint nok sålænge den ikke er så tunet.

    Men det gode informationer tak:)


  • #13   27. dec 2010 Du skal kun være glad for at du får den gamle motor. Jeg ville til HVER en tid vælge den gamle fremfor den nye. Gearkassen er ikke til at slide op, du får meget bedre udveksling mht. acceleration, og så er cylinderne bedre til den gamle.

    Den er ikke besværlig at få 6 gear i. Man skal bare have en anden gearkasse i smiley Men lad være med det. Man skal slet ikke have 6 gear, når man har under 50 hk i blokken.

    Lyt evt. til denne video med min gamle SMT. Den havde omkring 22-23 hk, og en semi-høj gearing. Jeg skal skifte gear hele tiden, og det dur bare ikke :o) http://scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=70543


  • #14   27. dec 2010 se der kom geekie factsne smiley var da ik hel off..

  • #15   27. dec 2010 Der er satme kanld på. Og så "larmer i" lidt:)

    Men jeg kan godt se hvad du mener. Jeg kommer aligevel heller aldrig op i mere end 4, max 5 gear på min RMX. Den er så også std og har et 2 tænder større tandhjulforan men stadigvæk.

    Så har jeg jo intet at klage over:) Men er cylinderne bedre bygget på gamle motor eller findes der bare kraftigere kits?


  • #16   27. dec 2010 Ja vi larmer lidt :o)

    Der er bare så meget forskel på gearkasserne. I 3. gear på min Pro Race SMT gik den 90 km/t, men jeg skulle skifte op i 5. gear på den jeg linkede til, før den kørte 90 km/t, og det var samme forhold med tandhjulene på de 2 maskiner (13/53 så vidt jeg husker).

    Angående cylinderne, så kommer det an på så meget. Jeg ved ikke hvorfor cylinderkitsne er billigere til den nye model (måske fordi de er så ringe kvalitet??), men i hvert fald er kitsne til den gamle model langt mere holdbare. Pro Race 70cc eller Malossi MHR 80cc er rent guf. Jeg kørte i skole i en hel sæson (omkring 2000 km) på min Pro Race SMT, og først derefter blev den målt til 19,98 hk (på samme stempelring og stempel), så det er noget der holder, men man skal selvfølgelig også vedligeholde det hele smiley


  • #17   27. dec 2010 Alt skal jo vedligeholdes - undtagen nogle af de der rigtig gamle motorcykler, som ikke kan ødelægges om så man prøvede:D

    Jeg tænker bare at selvom du kørte hurtigere i 3 gear med gammel motor, så må det da også have taget længere tid at komme op på de 90km/t? Det er jo det der er pointen med gear?


  • #18   27. dec 2010 Næsten korrekt, for hvis den havde 10 gear, er det jo ikke ensbetydende med at det går endnu hurtigere? Det kommer også meget an på tanghjulene. Altså den sekundære gearing på knallerter og mc'er.
    En anden ting du skal tænke på er tabet på acceleration idét man skifter gear. Jeg skulle jo som sagt op i 5. gear før jeg havde samme hastighed som i 3. gear. Dvs. jeg skifter gear 4 gange kontra 2 gange.
    Med 6 gear tror jeg den er hurtigst på banen (man kan altid finde et gear der passer til svinget) men i acceleration og topfart er det nok de 4 gear der er bedst smiley


  • #19   27. dec 2010 Ja det har du ret i. Jeg tænker bare på at hvis man sætter gearingen, så den er ens fra 1 til 4 gear, så har den ene motor jo lige 2 ekstra gear at gå op i hvis der alligevel er en smule højere topfart at hente.

    Men det kan selvfølgelig være lidt ligegyldigt, for er den gearet helt perfekt, så er der jo ikke mere at hente.


Kommentér på:
Forskelle på RCR før og efter 06?

Annonce