{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.847 visninger | Oprettet:

peugeot tkr euro 2 - tunning hjælp !!! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, er helt nyt herinde og håber at få lidt hjælp af nogle som kan finde ud af det, jeg håber ikke på at få for mange svar i øst og vest da jeg helst ikke vil smide penge ud af vinduet smiley

har en peugeot tkr fourious med euro 2 motor.
alle begrænsninger er taget (så vidt jeg ved). ingen i vario, der er en eller anden udstødning på (ikke knæk) jeg ikke lige kan genkende (købte den sådan) men som tydeligvis er både til sport og standard cylle. den køre omkring de 66-67 kmt

Tænker på at få lidt mere motorkraft på, helst vil jeg jo gerne op i 70cc og helst noget støbejern så jeg kan bruge den til hverdags kørsel os.v men jeg frygter at der må fræses i blokken for dette.
og skal der det tager jeg en 50cc sport, ved godt den ikke giver meget men vil egentlig bare gerne have lidt mere kraft ud af motoren, behøver ikke køre de 90. 70-80 er nok, vil bare gerne have et mere jævnt og solidt træk.

på diverse hjemmesider skriver de i øst og vest. det er ikke rigtig itl at finde ud af om deres 70cc passer over på, på nogle cyllinderen skriver det at de ikke gør, på andre skriver de ikke noget, så derfor - ved i om nogle passer over på euro 2 i 70cc sports klassen ?? støbejern ?....
hvis ikke hvilken 50cc sport cylle ville i så anbefale ?
malossi sport, pollini sport, eller tp trophy sport ? 50cc.
forklar gerne hvorfor i ville vælge frem for andre.

en sidste ting ! når min scooter kommer op på de 60 begydner den at hyle, først troede jeg det var gearingen men det er kun når man giver gas, slipper man gassen stopper den med at hyle- har hørt det før på andre scootere, tænker det måske er når den suger luft den hyler ? eller stempelringe der er slidte ?

håber på seriøse svar fra jer ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot tkr euro 2 - tunning hjælp !!!
  • #1   1. apr 2014 har btw tænkt mig at kombinere med en 17,5 dellorto eller polini kabu hvis jeg kun får en 50cc på - og en 19 til 21 dell hvis jeg får 70cc, og så en mallosi multivar uasnet hvad jeg vælger at cylle ( har hørt det er den bedste variator) regner med det er et rimelig godt setup ?

    btw sætter jeg en 70cc på køber jeg tp nardo udstødning. hvis ikke beholder jeg bare den jeg har.


  • #3   2. apr 2014 seriøst !????...... jeg troede de skulle fræse i motorblokken og alt muligt til et par tusiinde... men wow tak for svar smiley har ellers lige talt med msp tunning i tlf i dag og det sagde de intet om.

    jeg ved ikke, syntes bare jeg har hørt scootere der hyler før på den måde og kørte fint. det er nærmest som en fløjten


  • #5   2. apr 2014 Jeg sender et billede af den cylinder som han taler om.
    Den står hjemme på mit sofabord.
    Den er fræst, så den passer i begrænset blok.

    Satser på at få den monteret idag eller imorgen.
    Hvis du allerede er på 65kmt, så skift karburatoren først.
    Så står du ikke med en tuncylinder som får for lidt at leve af.


  • #6   2. apr 2014 Jamen... ? ja..
    jeg overvejer at købe endten malossi sport 70cc eller TP trophy 70cc
    kan jeg få dem fræset hos msp ? talte lige med speedline og de havde ikke en drejebænk til det sagde de.

    og en helt anden ting ? hvad ville i vælge ? malossi eller tp ? og hvorfor ?
    eller ville i vælge en helt anden sports cylle ? forklar meget gerne hvorfor, jeg er mere ude efter et godt og jævnt træk (stærk cylle) end en hurtig hidsig en.

    i mine "unge dage" har jeg kørt rigeligt med racing. men det er ved at være en del år siden, nu vil jeg bare have noget der køre godt og hurtigt om som holder til det.

    og hvad for en kabu til cyllen ? 17,5 eller 19 eller 21 ?
    hos scooter attack har de en kabu der ikke kræver ny tilpasnings studs skriver de (i alle størelser næsten) hvilket ikke giver mennig for mig.. er stanard studsen ikke alt for lille ?


  • #8   2. apr 2014 yea hehe, men jeg går efter støbejern ikke alu.

  • #9   2. apr 2014 MSP drejede den cylinder ned, som jeg købte, så nu passer den i en begrænset blok.

    Ring til MSP og hør hvad han ville gøre og bestil så den cylinder, som han anbefaler.
    Hvis du har en original Gurtner karburator på, så skift den.


  • #10   2. apr 2014 det har jeg, den skal skiftes uanset hvad det er en bæ kabu smiley
    men okay, ringer til dem i morgen og gør som de siger. tak forr hjælpen alle sammen !!!


  • #11   2. apr 2014 Her er Stage6 cylinderen som er neddrejet.

    profilbillede
  • #12   2. apr 2014 ah ok. jeg bestiller en tp trophy 70cc i morgen når jeg har talt med msp så.
    anbefalder i egentlig at man selv blander olie i benzinen (især under tilkørsel?) når man får større cylle på, det gjorde jeg altid før i tiden - altsåpillede olietanken og pumpe af og bare blandede det i benzinen selv. hørte bare en ven sige engang at en standard oliepumpe ikke er lavet til at degge behovet for en 70cc

    og sidst jeg lå og roddet med scootere var i 2007 hot50 og piggagio zip, har aldrig rigtig roddet ved pegeout. hvis der er noget man skal være opmærksom på må i da gerne skrive det ... jeg er peugeot newb.. og har ikke haft en scooter før der var nyere end 2003-2004... har lagt mærke til at der er en dyse indang på sudserne nu ?? er det olie ? ... jeg er lidt forvirret hvad man gør med alt det nu om dage smiley


  • #13   2. apr 2014 Inden du vælger Trophy, så se lige en sammenligning mellem Trophy og S6SP.

    S6SP udstødningporten ligger 2mm tættere på topstykket.



    profilbillede
  • #14   2. apr 2014 men er det S6SP ikke alu ? for jeg skal ikke have alu smiley jeg skal have noget der holder til lidt og gerne længe

  • #16   3. apr 2014 ja det ved jeg heller ikke smiley
    alu holder sikkert fint især med deres nicasil belægning som vel i teorien burde være bedre end støbejern, alu afleder varmen hurtigere end støbejern men arbejder somregel også med højere omdrejninger - hvilket ikke er så egnet til hverdags kørsel.

    som sagt skal jeg ikke lave en så hurtig og agressiv maskine som muligt... slet ikke. Og siden at alle forhandlere anbefaler støbejern til hverdags kørsel er der jo nok en bestemt grund til det- dette skal ikke blive til en af de typiske brian diskutioner hvor tråde bliver afledt hen på noget helt andet fordi nogen er uenige, der er ikke så meget at diskutere for jeg har besluttet mig.

    det er ligesåmeget en smagssag for mit vedkommende da jeg har kørt 80 % med alu cyllindere og nu bare gerne vil have noget støbejern at køre på igen, det burde i self kunne respektere, formålet ved denne tråd er vel at give mig information i en retning jeg kan bruge til noget smiley

    så når alt det er sagt - støbejern it is. så i behøver ikke forslå flere alu cyller.

    jeg leder ikke efter høje omdrejninger og vildt optræk, det fik jeg rigeligt af da jeg var en ung brian. nu leder jeg som sagt efter et solidt og jævnt træk.

    btw har jeg kørt MEGET med stage6 cyller før i tiden (racing)
    efter min mening ikke den bedste cylle, men det er vel en individuel smagsag og igen ikke noget vi behøver at diskutere i denne tråd, lav hellere en ny tråd hvis i vil det.

    kort sagt smiley støbejern.


  • #17   3. apr 2014 Du kan ikke sammenligne Racing med S6SP og andre sport cylindre.

    Hvis du er fastlåst på støbejern, så nap et Trophy kit.
    Du kan se portmappet på mit billede og udstødningsporten liggere dybere i cylinderen, så den er ikke til høje omdrejninger.
    Hvis det er Black Trophy, så får du et stempel med en belægning som forbedre tilkørslen og du får to stempelringe hvoraf den ene er chrome belagt som gøre den hårdere.
    Jeg monterede som sagt et Black Trophy kit i tirsdags på en Jog fs med 19mm dellorto og GG potte.
    Den kørte sgu godt og den var temmelig lydløs.


  • #18   3. apr 2014 hvorfor kan man ikke det ? og hvorfor hedder det så en sport cylle ?
    og kan man så overhovedet sammenligne nogen cyllindre ? smiley :D smiley

    fedt ! smiley men jeg tror desværre ikke man kan få et black trophy til min peugeot tkr smiley surt surt. så må jeg nøjes med det andet


  • #19   3. apr 2014 overvejer dog en tp nardo udstødning. det er stadig til dags dato den bedste udstødning jeg har haft. har kørt med dopler, yasuni16, og stage6 igennem tiden og et par andre forskellige - men tp nardo var nu den udstødning jeg syntes bedst om som var kombineret med en athena 47,6 og 21 kabu, malossi multivar, malossi kobling, og lidt andet hist og pist. den hot50 fløj lystigt afsted og udstødningen fik den til at lyde som et monster smiley



  • #20   3. apr 2014 Hvis du gerne vil have knæk, så drop støbejern.
    Knækken giver for mange omdrejninger, så støbejernet har svært ved at komme af med varmen.
    Jeg vil tro at du kan hive samme HK ud af Stage6 SP med GG, som du kan med Trophy og knæk.
    Støbejern har en udstødningsport der ligger for dybt til knæk.
    Du sammenligner nu en Athena Alu 47,6 og højtliggende udstødningsport med Nardo og siger at du vil have Nardo på 47mm på støbejern og lavtliggende port.
    Du bliver slemt skuffet over din elskede udstødning.

    Når du har gjort dig dine erfaringer, så vend lige tilbage og sig hvordan den kørte.


  • #21   3. apr 2014 sært ? har ellers kørt med malossi sport på min gaml typhoon hvor en rød hebo udstødning var på, kan ikke huske hvad den hed kan bare huske den var knæk og til 70cc sport, kørte også malossi sport på en suzuki estilette engang yasuni z udstødning, fungerede altså helt fint.

    men du har ret ! havde slet ikke tænkt over at nardoen var til raceing (DOH!) tænkte bare at tp cylle og tp udstødning yea yea yea smiley

    men self kan man da køre med NOGEN slags knæk ? smiley
    elelrs kan jeg slet ikke forstå at de fleste forhandlere skriver at det kan lade sig gøre.

    kan du forklare mig hvorfor en masse mindre knæk ligger under sport i denne sektion så ? kan jo være der er noget jeg ikke lige forstår.

    https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Peugeot/TKR-50-Furious/Exhaust-Systems/


  • #22   3. apr 2014 det jeg er lidt skeptisk for ved høje omdrejninger er også lidt at jeg ikke orker at skal ha skiftet krumptap.

  • #23   3. apr 2014 og en ting til smiley jeg har fået at vide at jeg skal skifte studsen i peugeoen ud da den er begrænset ? men her skriver de på scooterattack om en 17,5 kabu (Unlike the Dellorto carburettor, this one is a direct fit for the original manifold. Opening up the manifold is not necessary; diameter already is 17.25mm. ) O_O ? huh.....

    https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Peugeot/TKR-50-Furious/Carburettors/Replacement-Sport/E51754-Carb-Amal-Arreche-17-5-mm.html

    men vil en stage6 pro sport gå fint med en mindre sports knæk ? og behøver jeg at skifte krumtap for det ? og hvilken kabu ? gider helst ikke helt op i 21 igen smiley


  • #24   3. apr 2014 arrrgh... fuck jer drenge smiley bestilte et stage6 sport pro alligevel.. henter den hos msp i morgen med en 17,5 eller 19mm dell kabu... msp tunnings manden fik mig lige overtalt også, han sagde det var et rigtig fornuftigt kitt til pengede der snildt går 15.000 km ved rette indstilling.

    hvad vil i anbefale jeg køre til med af dyse ??? 19mm kabu eller 17,5 ?

    når jeg er færdig med at montere os.v uploader jeg lige en lille video med scooteren også abre så man kan få en fornemmelse af hvordan den køre.

    bestiller først varriator og udstødning når jeg har kørt en 50 km som jeg bruger til tilkørsel, ved godt folk siger den bare skal stå i tomgang i 2x 15 minutter men jeg vælger altså at køre til med en 50-100 km alligevel.
    har hørt det er bedst med en liiidt for stor dyse. 92 ??


  • #25   3. apr 2014 ADVARSEL....!!!!

    Jeg monterede kittet idag, på en SpeedFight 2 WRC.
    Sikke et helvede.
    Krydspinden gik stramt og låseringene er ikke G-ringe og de har ingen øjer, som man kan få fat i.

    På cylinderen er der en udstøbning, som der står "Stage6" på.'
    Denne udstødning har idioterne støbt der hvor at membranen skal være.

    Tilmed, så er topstykkets køleribber for høje, så de skal slibes ned med vinkelsliber, for at man kan få blæserhuset på.
    På blæserhuset skal der fjernes plastik for at få plads til udstødningsflangen.


  • #26   3. apr 2014 Det bliver værre endnu.
    Der er kun en enkelt bundpakning med og en tyk alu toppakning, så de 0,6mm squish den skal stå på, kan du godt glemme alt om at indstille.
    Når det så er sagt, så er der sgu godt riv i det kit.
    Jeg har det på den SF2 med en Stage6 Street potte og std Gurtner karburatoren med dyse 80, samt 5grams ruller.
    Trykfjederen skal skiftes da den er for slap, men det bliver ikke nu.


  • #27   3. apr 2014 Hvis den har samme motor, som Speed Fight 2, så får du ikke ret meget ud af en 19mm.
    Det ser du når du fjerner membranen.
    Membranen er meget lille og har kun 3 små åbninger og de 2 huller som den bagefter skal igennem er meget ru og heller ikke særlig store.

    Du bør vælge en 17,5mm istedet for, ville jeg mene.
    Og køb en rigtig flange karburator.
    Evt en rigtig dellorto.
    Drop de skod løsninger med en adapter osv.
    Det er noget lort.


  • #28   3. apr 2014 så.. nu har jeg bestilt en cyllinder der er noget lort ? .fedt. lige det jeg frygtede.. smiley
    jeg skulle nok bare ha lyttet til mig selv - men det kunne du self ikke vide...........

    det er samme motor som en speedfight... jeg viser msp tunning den her tråd i morgen og beder dem rette cyllinderens (fejl) med køleriller os.v, for det har jeg ikke lyst til at ligge og rodde med når jeg køber ny cylle, det kan kræft edme ikke være rigtigt.

    kan du ikke bare smide et link til den kabu du syntes der skal på ?? det er lidt forvirrende, for på de fleste hjemmesider skriver de at der skal tilpasses os.v også ved delllorto svjv.


  • #29   3. apr 2014
    På cylinderen er der en udstøbning, som der står "Stage6" på.'
    Denne udstødning har idioterne støbt der hvor at membranen skal være.


    den part forstod jeg ikke helt... udstødning ? mener du udstøbning ? og betyder det at det også skal væk ? kender ikke lige peugeot motors så har lidt svært ved at forstille mig at den kommer i vejen ? men det er vel fordi cyllinderen er oprejst ?


  • #30   4. apr 2014 Se hvordan at udstøbningen støder på membranen.
    Cylinderen er sat på motoren uden stempel.


    profilbillede
  • #31   4. apr 2014 Her ser du den tåbelige udstøbning som alle andre fabrikanter placerer i den anden side.

    profilbillede
  • #32   4. apr 2014 Sådan ser den ud efter en tur med en vinkelsliber.
    Så passer den perfekt.


    profilbillede
  • #33   4. apr 2014 Her ser du membranen som i mit tilfælde var meget utæt.
    Se på første billede.
    Der ser du knækbolte på studsen.
    De skal ha et klask med en hammer og fjernes og skiftes ud med rigtige bolte.


    profilbillede
  • #34   4. apr 2014 Her er cylinderen monteret perfekt.
    Se hvordan at udstøbningen ville dække ind over membranens pakning.


    profilbillede
  • #35   4. apr 2014 Her ser du hvordan jeg har slebet topstykket lidt ned.

    profilbillede
  • #36   4. apr 2014 tak for de gode billeder tommy, det ser ud som noget jeg godt kan finde ud af med vinkelsliberen ! opettede en ny tråd her
    http://www.scootergalleri.dk/forum/Tuning/1286807-peugeot_tkr_flere_spoergsmaal_stage6_

    bare hvis du har flere pro tips at komme med til mig ang mit/ mine nye problemer

    og tak igen !


  • #37   4. apr 2014 Her ser du lidt forskellige portmap af forskellige cylindre.
    Bemærk særligt den originale Peugeot 30kmt cylinder.

    Udstødningsporten er mikro lille og ligger meget dybt, så den kan slet ikke tage omdrejninger.


  • #38   4. apr 2014 Se selv.

    profilbillede
  • #40   4. apr 2014 Hvorfor er det pludselig synd smiley ? det er da sjovere med lidt flere hk.
    desuden kan den jo altid monteres igen.


  • #42   4. apr 2014 jeg laver heller ikke noget ved nogen cyllinder ? ved ikke helt hvad du snakker om.......... men det er nu også lige meget smiley ikke noget vi behøver at diskutere her.


Kommentér på:
peugeot tkr euro 2 - tunning hjælp !!!

Annonce