PGO Hot 50 12" 6 eger 2010
711 visninger
|
Oprettet:
PGO Hot 50 12" 6 eger
Årgang:
2010
Motor:
Original Motor.
Cylinder : Athena EVO AC 47,6 mm
Topstykke : Athena EVO 47,6mm
Stempel : Athena evo 47,6mm ø10
Krumtap : Standard
Varioator : Standard
Blæsehjul/Remskive Standard
Udstødning : Hebo Titan
Membran : Standard
Studs : ligner en original bare større 24mm
Kaburator : DellOrto 21mm PHBG
Filter : Ø49MM, SCOOPED
Tænding : Standard
Kobling : Standard dog med strammere Trim og Tryk
koblingsklokke : Standard
Remskive : Standard
Rem : MALOSSI
Hestekræfter
original 2.8 hk
Nu ukendt ???
Topfart ca. 90km/t
Den kan ikke hurtigere det helt sikkert, for den er max´et helt ud i koblingen.
Nu ukendt ???
Topfart ca. 90km/t
Den kan ikke hurtigere det helt sikkert, for den er max´et helt ud i koblingen.
Fælge
Foran 12" 6 eger
Bagpå 12" 6 eger
Bagpå 12" 6 eger
Dæk
foran 12" Vinterdæk
Bagpå 12" Duro, samme som de er født med. Dog har jeg skiftet dette da det var punkteret og slidt.
Bagpå 12" Duro, samme som de er født med. Dog har jeg skiftet dette da det var punkteret og slidt.
Styling
Post model ;)
Der er ikke så meget styling udover at der er fjernet nogle enkelte ting
sidespejle fjernet
topboks fjernet
bøjle foran fjernet
sidebøjle fjernet begge sider
side støttefod højre side fjernet
front bygget tilbage til oprindelig udseende
Der er ikke så meget styling udover at der er fjernet nogle enkelte ting
sidespejle fjernet
topboks fjernet
bøjle foran fjernet
sidebøjle fjernet begge sider
side støttefod højre side fjernet
front bygget tilbage til oprindelig udseende
Ekstra tilbehør
alle dele som er afmonteret er gemt.
Bemærkninger
Historien på denne scooter
2010. Indkøbt af post Danmark, som postscooter.
2015. Post Danmark sælger scooter til en ældre herre, som inden for et 1/2 år finder ud af at han ikke får den brugt meget.
2016. Køber min kammerart den, og har den i også i en lille periode og finder ud af at han ikke kommer til og bruge den som forventet.
På dette tidspunkt leder jeg efter en scooter til min svoger som næsten lige har fået knallertkørekort, men han har ikke pengene til den lige med det samme da, han næsten kun lige har fået et job. Hertil vælger jeg at købe scooteren ved min kammerart og derefter lade min svoger afbetale scooter ved mig. Dette fungere som smurt og den blev hans.
2019. På dette tidspunkt har min svoger fået kørekort til bil, og interessen for scooter er lig 0. Scooteren står hjemme ved svigerfamilien længe uden og blive brugt, det jo lidt synd og vi har da længe snakket om hvad der skal ske med scooteren.
Pludselig en dag ringer min svoger og fortæller at han vil sælge scooteren da han godt kunne bruge nogle ekstra kroner til noget han vil købe. Så vi aftaler en fair pris trods en af hans kammerarter har budt ind på scooteren (skambud) men vi finder en handel og jeg køber den så om sige "tilbage".
Så kom klargøringen af scooteren eftersom den har stået ude et stykke tid.
bremser hænger begge.
mangler luft for og bagt
luftfilter og motor fyldt med blade.
karburator renset.
benzin dårlig, samt kondens.
alle bevægelige dele skal smøres op.
lys og lygter tjekkes samt ledningsnet.
vask af hele scooteren.
samt afmontering af sidespejle og topboks.
vinyl rens og vinyl makeup til alle plastik skjolde.
har sikkert glemt noget, men efter denne tur kunne scooteren køre igen, alt virker og den spinner bare, de eneste fejl tilbage er at udstødning larmer en lille smule, men noget der irritere mig da den skal være tæt. Og at bagdækket er lidt slidt men også punkteret, giver ikke lappe på noget der snart skal skiftes, så kunne lige så godt købe et nyt.
Herefter starter et problem så.
Da jeg ville afmonteret udstødning for at få dette svejset, samt skifte bagdæk kom der et problem, den var simpelt så rusten i cylinderen at udstødnings flancen brækkede fra hinanden! OMG.
Nå tænke tænke, skal jeg bestille nyt cylinder kit og så god to go.
eller skulle jeg smide det 47.6 Athena EVO kit på som jeg har liggende fra de gode unge dage og tune den som da man var 16 bare til sjov. ;). havde også andre dele liggende såsom udstødningen, karburator,studs og rem med mere. Som du sikkert har læst under beskrivelsen længere oppe så ved du hvad udfaldet blev.
Sidder du nu og tænker hvorfor tune den, jo jeg har en lovlig 45´er som også er i min profil, samt jeg har en baneracer som også er i min profil. Så nu at bygge en tunet scooter som i de unge dage ville bare være hyggeligt, og jeg kan altid gøre denne lovlig igen da, selve scooteren har stadig alt i el som virker, endda el starteren :)
Tak fordi du tog dig tid til og læse historien.
Stay Tuned !
2010. Indkøbt af post Danmark, som postscooter.
2015. Post Danmark sælger scooter til en ældre herre, som inden for et 1/2 år finder ud af at han ikke får den brugt meget.
2016. Køber min kammerart den, og har den i også i en lille periode og finder ud af at han ikke kommer til og bruge den som forventet.
På dette tidspunkt leder jeg efter en scooter til min svoger som næsten lige har fået knallertkørekort, men han har ikke pengene til den lige med det samme da, han næsten kun lige har fået et job. Hertil vælger jeg at købe scooteren ved min kammerart og derefter lade min svoger afbetale scooter ved mig. Dette fungere som smurt og den blev hans.
2019. På dette tidspunkt har min svoger fået kørekort til bil, og interessen for scooter er lig 0. Scooteren står hjemme ved svigerfamilien længe uden og blive brugt, det jo lidt synd og vi har da længe snakket om hvad der skal ske med scooteren.
Pludselig en dag ringer min svoger og fortæller at han vil sælge scooteren da han godt kunne bruge nogle ekstra kroner til noget han vil købe. Så vi aftaler en fair pris trods en af hans kammerarter har budt ind på scooteren (skambud) men vi finder en handel og jeg køber den så om sige "tilbage".
Så kom klargøringen af scooteren eftersom den har stået ude et stykke tid.
bremser hænger begge.
mangler luft for og bagt
luftfilter og motor fyldt med blade.
karburator renset.
benzin dårlig, samt kondens.
alle bevægelige dele skal smøres op.
lys og lygter tjekkes samt ledningsnet.
vask af hele scooteren.
samt afmontering af sidespejle og topboks.
vinyl rens og vinyl makeup til alle plastik skjolde.
har sikkert glemt noget, men efter denne tur kunne scooteren køre igen, alt virker og den spinner bare, de eneste fejl tilbage er at udstødning larmer en lille smule, men noget der irritere mig da den skal være tæt. Og at bagdækket er lidt slidt men også punkteret, giver ikke lappe på noget der snart skal skiftes, så kunne lige så godt købe et nyt.
Herefter starter et problem så.
Da jeg ville afmonteret udstødning for at få dette svejset, samt skifte bagdæk kom der et problem, den var simpelt så rusten i cylinderen at udstødnings flancen brækkede fra hinanden! OMG.
Nå tænke tænke, skal jeg bestille nyt cylinder kit og så god to go.
eller skulle jeg smide det 47.6 Athena EVO kit på som jeg har liggende fra de gode unge dage og tune den som da man var 16 bare til sjov. ;). havde også andre dele liggende såsom udstødningen, karburator,studs og rem med mere. Som du sikkert har læst under beskrivelsen længere oppe så ved du hvad udfaldet blev.
Sidder du nu og tænker hvorfor tune den, jo jeg har en lovlig 45´er som også er i min profil, samt jeg har en baneracer som også er i min profil. Så nu at bygge en tunet scooter som i de unge dage ville bare være hyggeligt, og jeg kan altid gøre denne lovlig igen da, selve scooteren har stadig alt i el som virker, endda el starteren :)
Tak fordi du tog dig tid til og læse historien.
Stay Tuned !
PGO Hot 50 12" 6 eger
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
jan 2019
Følger: 75 Følgere: 17 Scootere: 13 Emner: 2 Svar: 4
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 13 Scootere: 4 Emner: 4 Svar: 46
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 88 Scootere: 8 Emner: 2 Svar: 122
mar 2020
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1
aug 2006
Følger: 53 Følgere: 61 Scootere: 14 Emner: 39 Svar: 303