{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Atala Hacker AT12 1996

1.508 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Riddle 6
Mand | 31 år | Oprettet: 27. nov 2011


Atala Hacker AT12

Årgang:
1996
Motor:
Atala/Rizzato Hacker AT12 Racing

OBS: Motor er fra Racing udgaven, Skjolde og stel er fra Hacker AT12 Udgaven.

Motor: Franco Morini Motori, 41,4ccm. Morini Lang TYPE AH. 4,1 HK, 3 Kw.

Krumtap: Orginal Eftergået og sandblæst enderne.

Lejere: SKF Åbene, Kan ikke huske type navnet.

Simmeringe/Pakdåser: NTN, (Venstre side) Kan ikke huake type navnet. KOK i højre side, Kan heller ikke husket type navnet.

Cylinder: Orginal Cylinder med optimeret Skylle kanaler.

Stempel: Scooped 'Thansen stempel'

TopStykke: Orginalt.

Tændrør: Denso W20FPR-U.

Variator: Athena Speedvario Specifik model til TYPE AH. Ikke den samme som du kan købe hos KGI.

Ruller: Athena 16x13 7,2 grams.

Kilerem: Malossi Special Belt.

Kobling: Orginal Med LeoVince Grønne Trimfjedre.

Trykfjeder: Athena Azure (Sort/Hvid), 27kg.

Udstødning: Ukendt Kopi af det orginale system, Yder dog fint i sammen ligning med en Leovince SITO.

Plastik komponenter til blæser huset: Nigelli.

Stator: Mokix Elec.

Svinghjul: IDM Orginalt.

CDI/Tændspole: Nuovaray OEM Uden begrænsning. Med kraftig tændspole kabel fra FTZ.

Regulator: Ducati Orginal.

Tændrørs hætte: Vicma Bakelita Recta. (Lang go kart's ligende type)

Karburator: Orginal Dellorto 12,50mm med 6mm 58'er dyse, Og indstillet nål.

Indsugning og Membran: Orginalt med dobbelt lagt Membran blade.

Indsugningsforstærker: Scootershop Alu model.

Benzin og ligende: RMS Benzin/Olie/Vacum Slanger Grøn og transparent, RMS Benzin filter og Olie filter Grøn/Transparent,

Olie motor: Mikuni Orginal.

Luftfilter: Orginal boks, Med Malossi indlæg. (Double Red sponge)

Gas håndtag og ligende: Domino orginal, Er en form for halv quickgas.

Bremse system foran: Grimeca, Orginal. Bremsevæske, Ambra DOT 4.

Bremseslange: Fren Tube Orginal.

80/90 Gear olie: Euroil.

2-T olie: Euroil supreme Semi synthetic.

Benzin blandingen er helt perfekt, Dejligt Chokolade farvet tændrør.
Hestekræfter
4,1 HK, 3 Kw.

Måske 4,7 HK, med det hele taget i betragtning.

Fælge
Fælge: Grimeca, Orginal.

12 Tommer fælg bag.

11 Tommer fælg foran.
Dæk
Dæk Bag: Maxxis 120/70/12, Blødt dæk.

Dæk Foran: Metzeler 120/70/11, Hårdt dæk.
Styling
Spejle.. Og.. Tjooo.. Den er vel lidt styling i sig selv.

Har over vejet at installere cigaret tænder/lader i handskerummet. Samt lys mellem alle køle ribberne i karossen under sædet. Har bare ikke besluttet mig i nu for farven..

Tænker til sommer at købe en Turbokit R49 Dos salidas. Eller Turbokit R49 HQ. Udstødning. Kan ikke fåes til maskinen men det passer over ens fra en Malaguti Crosser. Samt Italjet Formula.
Og det er mest af alt fordi jeg rigtig godt kan lide lyden og udseendet på netop de udstødninger.

Man må jo lege med hvad man har når der intet MC kort er :)
Ekstra tilbehør
Kædelås. En hel donor knallert.. Mange motor dele en tom blok flere CDI'er og Udstødninger samt karburatorer osv osv osv.. Massere!
Bemærkninger
Installert Halogen pærer i stedet for gløde pærer, Giver virkelig et godt lys.

Forgaffel er blevet ompakket, Med nye glideringe og Pakdåser, fra Carsten Holm AS. Olie i benene er Q8 Hindsmith Letløbs hydraulic olie. Gaffelbenene har jeg sandblæst og Efterfølgende malet sorte.

Så vidt jeg kan se på de 2 motore, så er Koblingen optimert, og gearingen lidt højere på racing udgaven.

På AT12 udgaven Går vario system meget mere roligt og stabilt med Kobling fra AT12 racing udgaven, Koblings skålen har også flere stabilitets huller ind boret end AT12 Udgaven.

OBS: De fleste stumper der er lagt i den er købt i Tyskland/Italien, Da den næsten er umulige at skaffer stumper til her hjemme.
Efter hånden meget speciel scooter man absolut ikke ser særlig tit!

OSB: Euroil er Amerikanske PENNZOIL's afdeling i Europe. skulle i bund og grund være det samme Firma/samme produkter med andet navn.

Rigtig godt optræk, Top farten på lige vej med GPS er 78,6. Ned af bakke kan den nå omkring de 100! Takler mange andre scootere på toppen. Og er hurtigere i optræk end det meste jeg har mødt der ikke er tunet.

Har haft maskinen i fire år nu. Og min første sommer gik med at få den til at køre da den var købt som en lig... Og med lidt snilde og tid er den bare guld værd nu :)

Det er en 45,er og er kun en sommer maskine! Resten af tiden står den i garage og hygger sig :)
Kommentér på:
Atala Hacker AT12
Annonce