Piaggio Zip SP 2005
1.512 visninger
|
Oprettet:
Piaggio Zip SP
Årgang:
2005
Motor:
Zip SP motor - som er en kort HiPer-blok, vandkølet og med tromlebremse bag.
Opsætningen er faktisk næsten lovlig:
Standard cylinder
Standard stempel
Standard topstykke
Standard vario
Standard kobling
Standard koblingsklokke
Standard krumtap
Standard karburator, på en standard studs og med en standard membran
Standard tænding
Skiven i vario dog pillet, men eller ingen konstruktive ændringer.
Opsætningen er faktisk næsten lovlig:
Standard cylinder
Standard stempel
Standard topstykke
Standard vario
Standard kobling
Standard koblingsklokke
Standard krumtap
Standard karburator, på en standard studs og med en standard membran
Standard tænding
Skiven i vario dog pillet, men eller ingen konstruktive ændringer.
Hestekræfter
4-stykker. Ikke noget voldsomt.
Fælge
Zip SP-fælge.
De er 10" i omkreds.
Lakerede sorte fra fabrikken i en halvblank glans, men "flot" dekorerede med lyseblå spraymaling.
De er 10" i omkreds.
Lakerede sorte fra fabrikken i en halvblank glans, men "flot" dekorerede med lyseblå spraymaling.
Dæk
Maxxis 100/80-10 foran - masser af mønster
Maxxis 120/70-10 bag - en del mønster
Maxxis 120/70-10 bag - en del mønster
Styling
Den er flot lakeret i lyseblå*/babyblå farve.
Ekstra tilbehør
Ingenting
Bemærkninger
Ganske original og urørt - ser noget afpillet når stort set alle skjoldene mangler.
Men det var ikke så afgørende - vigtigere var at den var meget velegnet til ombygning til baneracer og til det passer den fint.
Ledningnettet havde fået "tilført" en del blå ledninger så der var en slags lys på + både lyskontakt og stopknap i en ekstern udgave.
Har ikke rigtig nogen ide om hvorfor de ikke lavede det originale ledningsnet, når der nu var det hele; kontakter ved styr, tændingslås, ledningsnettet tilsyneladende med forbindelserne hvor de cirka skulle sidde
Scooteren kørte sådan set fint, men oliepumpen var gået agurk og pumpede 4-6 gange mere olie ud end den skulle.
Så cirka hver anden kilometer skulle den have skyllet tændrør med bremserens for at fjerne oliesnask.
Nu ombygget og har været brugt til både træfscooter og roadracing.
Billeder taget d. 22/05-2010.
Men det var ikke så afgørende - vigtigere var at den var meget velegnet til ombygning til baneracer og til det passer den fint.
Ledningnettet havde fået "tilført" en del blå ledninger så der var en slags lys på + både lyskontakt og stopknap i en ekstern udgave.
Har ikke rigtig nogen ide om hvorfor de ikke lavede det originale ledningsnet, når der nu var det hele; kontakter ved styr, tændingslås, ledningsnettet tilsyneladende med forbindelserne hvor de cirka skulle sidde
Scooteren kørte sådan set fint, men oliepumpen var gået agurk og pumpede 4-6 gange mere olie ud end den skulle.
Så cirka hver anden kilometer skulle den have skyllet tændrør med bremserens for at fjerne oliesnask.
Nu ombygget og har været brugt til både træfscooter og roadracing.
Billeder taget d. 22/05-2010.

Piaggio Zip SP
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.560
http://www.scootergalleri.dk/galleri/263774-piaggio_zip_sp_dmu
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 2
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.560
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 27 Svar: 193
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.560
Den står cirka sådan her - dog noget mere rust end på billederne:
http://www.scootergalleri.dk/galleri/263774-piaggio_zip_sp_dmu
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 27 Svar: 193
feb 2004
Følger: 242 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.560