{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Scootcar Secma FunTech 50 2000

6.175 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Scootcar Secma FunTech 50

Årgang:
2000
Motor:
Morini maskine.
Luftkølet og med tromlebremse bag.

Opsætning :
Polini Sport cylinderkit // standard kit
Tunpotte, som jeg ikke kan huske hvad hedder
17,5 Dell`orto karburator med elektrisk choker
Standard vario med 6 grams ruller
Standard kobling og koblingsklokke
Standard membran og indsugning
Standard luftfilter
Standard krumtap
Standard tændning
Hestekræfter
Vel 5-6 stykker.
Fælge
3 stk Scootcar-fælge.
10" i sølvgrå.
Dæk
Jah, men jeg kan dælme ikke huske hvilke mærke.
Størrelsen er 130/90-10.
Styling
Ikke nødvendigt - vækker opmærksomhed nok i sig selv!
Ekstra tilbehør
Styrtbøjle, tag og døre.
Bemærkninger
Nogen kan måske huske den fra scootertræf i Kolding og på Als - sidste billede :-)


Købt d. 27/6-04. Første reg.dato juli `00. kørt 6300 km.

Pris : MANGE penge - alt for mange ... Nypris 44.900 ! 37,800,- kr for selve Scootcar`en. + tag og døre 7100,- kr.

Defekter : Syningen forrest på dørene gået lidt op, potten rusten - mangler bolte ved cylinder, slidte fordæk (kan lidt endnu), døre skal rettes op - passer ikke så godt i "rammen", ruller, rem og kobling skal skiftes, bremserne trænger KRAFTIGT til at blive ordnet (!), styretøjet går stramt, bageste støddæmper slidt op.

Hele "undervognen" er ret rusten (gu` ved hvor mange bolte der knækker ?)

Ulemper : Den larmer sindssygt meget indeni, stor venderadius, trægt styretøj, ingen bakgear, meget dyrt ekstraudstyr, meget dyr i service og vedligeholdelse (hvis man ikke kan lave det selv).
Svær at komme ind og ud af. Der er ikke plads til de store "armbevægelser", når selen skal på.

Fordele : Man sidder i tørvejr, man kan have en passager med, den kører 70 på speedo (60 IRL), man bliver ikke mast i trafikken som på scooter,
vinduesvisker, stort batteri, rimeligt bagagerum, man vælter ikke i regnvejr, man må parkere den som en cykel (må dog ikke holder til ulempe), 8 liter benzintank, 33 km pr liter, man kan tage døre og tag af og bruge den som cabriolet.

Ekstraudstyr : Tag og døre (koster 7100,- kr !), meget stor ABUS kædelås i "stof" med kæde indeni. Begge dele fulgte med.

Ekstraudstyr 2 : Har fået fat i en side-styrtbøjle med påmonterede nakkestøtter til 350,- kr (nypris 2495,- !!!).

Kørsel : Den er - grundet konstruktionen - ret anderledes at køre i. Modvind kan den ikke lide ; reducerer farten til 40-45 km/t. Men man sidder ret behageligt på det godt polstrede sæde og ryglænet støtter fint.
Turen fra Valby (hvor vi købte den) og hjem til Snekkersten, var fed : Tværs gennem København, ud af Strandboulevarden til Svanemølleværket og op igennem Hellerup, videre af Strandvejen mod Helsingør. En tur på næsten 50 km! Men det gik fint, bortset fra larmen ...
Den er fantastisk god til ture på 20-30 km - det er passende længder. Dog er det ikke noget problem at køre længere.

Solgt for nogle år siden til en gut på Nørrebro,
Kommentér på:
Scootcar Secma FunTech 50
Annonce