Puch N50 Grand Prix Luxe 1978
5.306 visninger
|
Oprettet:
Puch N50 Grand Prix Luxe
Årgang:
1978
Motor:
Betegnelse: N-50
Godkendelsesnr: TUM-110
Motor: 1 Cylinderet / 2- takts / luftkølet
Cylinderens diameter: 43 mm.
Slaglængde: 48,8 ccm.
Volumen: 55 mm.
Stempellængde: 6,5 : 1
Kompressionsforhold: 38 mm. / 2P
Begrænsebøsning i indsugningskanal: 6,8 mm. (Den er nu fjernet, rimelig meget)
Karburator: 12 mm.
Standard dyse: #64
Nålens placering: 2. hak fra oven
Transmission: 3- gearkasse
Kobling: Flerpladet lamel
Tænding: Bosch svinghjulsmagnet
Platinafstand: 0,35 - 0,45 mm.
Tændingstidspunkt: 2,2 - 23 mm. før top
Tændrør, standard: B6HS - NGK / W7AP - Bosch
Elektrode afstand: 0,5 - 0,6 mm.
B6HS - NGK / W7AP - Bosch
Fortandhjul: 11 - T
Bagtandhjul: 44 - T
Oliemængde i motor: 0,25 liter
Tun udstødning (Cigar udstødning) sprit ny
Kickstarterskjold fra en Puch Vz50, men passer fint på blokken.
Ny indsugningstuds, udboret til 14 mm.
Godkendelsesnr: TUM-110
Motor: 1 Cylinderet / 2- takts / luftkølet
Cylinderens diameter: 43 mm.
Slaglængde: 48,8 ccm.
Volumen: 55 mm.
Stempellængde: 6,5 : 1
Kompressionsforhold: 38 mm. / 2P
Begrænsebøsning i indsugningskanal: 6,8 mm. (Den er nu fjernet, rimelig meget)
Karburator: 12 mm.
Standard dyse: #64
Nålens placering: 2. hak fra oven
Transmission: 3- gearkasse
Kobling: Flerpladet lamel
Tænding: Bosch svinghjulsmagnet
Platinafstand: 0,35 - 0,45 mm.
Tændingstidspunkt: 2,2 - 23 mm. før top
Tændrør, standard: B6HS - NGK / W7AP - Bosch
Elektrode afstand: 0,5 - 0,6 mm.
B6HS - NGK / W7AP - Bosch
Fortandhjul: 11 - T
Bagtandhjul: 44 - T
Oliemængde i motor: 0,25 liter
Tun udstødning (Cigar udstødning) sprit ny
Kickstarterskjold fra en Puch Vz50, men passer fint på blokken.
Ny indsugningstuds, udboret til 14 mm.
Hestekræfter
2-3 ponyer, ihvertfald! Rykker nemt på baghjulet og har et godt optræk. Kan godt starte den i 3. gear, og trække den op.. så der er ok ryk i.
Kører omkring 50.. Aarh, 60 med strisserne bagefter ;)
Kører omkring 50.. Aarh, 60 med strisserne bagefter ;)
Fælge
Original Puch 17".. Med lidt rust
Dæk
Fordæk er originalt, men jeg tvivler på at bagdækket er.
Men helt nye slanger, lejer og ventiler i begge hjul..
Men helt nye slanger, lejer og ventiler i begge hjul..
Styling
Der er lidt forskelligt:
Chrom bagsvinger
Nyt anderøvsæde
Stænklap med Puchskrift
Helt ny lak på tank og forgaffel
Ny tun-udstødning fra MopedSpeed
Sort kant på chromstykket af anderøven
Ny forlygte
Chrom bagsvinger
Nyt anderøvsæde
Stænklap med Puchskrift
Helt ny lak på tank og forgaffel
Ny tun-udstødning fra MopedSpeed
Sort kant på chromstykket af anderøven
Ny forlygte
Ekstra tilbehør
3 forskellige styr
2 org. Bing Karburatorer
2 org. Bing Karburatorer
Bemærkninger
Puch, det render fra en ræv og en hjort.. Eller hva' rekorden er. Den er stærk
Det er min bedstefars gamle, og er blevet brugt som hverdags knallert. Den har satme godt nok spist nogen kilometer, men den er stabil. Den lyder som en lille traktor, når den får bundgas.. Og det gør den da en gang i mellem.
En fantastisk knallert, MED NR. MATCH!
Den kravler op ad bjerge, over marker, strande, grusveje, hver dag, her ude i det vilde Vestjylland.
Har haft den i 2 år, den starter ALTID
Man ser oftest Puch Grand Prix i bronzerød, men de blev også lavet i sølvgrå!
Jeg har med vilje ikke sat Grand Prix stafferinger på tanken, da jeg synes at Monza stafferinger ser bedre ud..
Det er min bedstefars gamle, og er blevet brugt som hverdags knallert. Den har satme godt nok spist nogen kilometer, men den er stabil. Den lyder som en lille traktor, når den får bundgas.. Og det gør den da en gang i mellem.
En fantastisk knallert, MED NR. MATCH!
Den kravler op ad bjerge, over marker, strande, grusveje, hver dag, her ude i det vilde Vestjylland.
Har haft den i 2 år, den starter ALTID
Man ser oftest Puch Grand Prix i bronzerød, men de blev også lavet i sølvgrå!
Jeg har med vilje ikke sat Grand Prix stafferinger på tanken, da jeg synes at Monza stafferinger ser bedre ud..

Puch N50 Grand Prix Luxe
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 1 Svar: 105
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Scootere: 6 Svar: 3
Der kom nogle stykker i 1978 i den grå udførelse, hvor også Monza kom i grå fra 1979.
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Scootere: 6 Svar: 3
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Scootere: 6 Svar: 3
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 1
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
men en ting er helt sikker den er ikke født med det kick start skjold for alle gand prix og Monza er født med firkantet kick start skjold hvilket du også kan se på det link du selv har sendt mig
da der er forskeld på formen af den gamle model motor med rundt skjold og den med firkantet skjold
så hvis din motor er med samme nr som stel er der med min viden og over bevisning lavet om på den motor der sidder på din nu og det kan faktis se at skjoldet ikke passer på nr blok da der er en ca 3 mm kant fra nr blok ud over skjold hele vejen rundt
jeg ville hvis det var min skifte skjoldet ud med det originale firkantet
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
motor er ikke fra engrand prix ad simpelt grund at alle grand prix og Monza serien er født med det kantat kick start skjold og ikke det runde
din motor er enten fra en ms 50 eller en vz
derfor kan den heller ikke være med nr match
farven sølv er heller ikke original til grand prix da de første 3 modeller i grand prix serien model N50, N-S grand prix og N-SL grand prixa luxe alle vare bronzerød og den sideste model N-SSL flagskib var pastelgrøn
det var først da Monza serien med den store tank men runde puch emblemer den kom i farven sølv
her er et link til puch grand prix / Monza reservedels pdf og her kan de se alle modellerne samt hvilken farve de er lavet i http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/puch_n50_grandprix_monza_reservedele.pdf
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 16 Scootere: 13 Emner: 11 Svar: 1.171
Men motoren er ikke til Puch Grand Prix
de er alle med kantede koblingsskjold... aldrig runde
ps:
Grand Prix N-50 og NL-50 (Luxe) modellen blev KUN lavet i bronzerød
og kun i de 2 modeller aldrig i grå uanset hvad folk har bildt dig ind
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 21 Scootere: 5 Svar: 1
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
Jeg har selv en puch ms50 fra 76 som jeg har brugt mange år på og har i alle årene købt mere og mere til den og ført den tilbage til original. Det sidste kommer her til vinter hvor den også males om i original blank sort= farve kode 30.
Så nogle gange tar det bare længer tid før protjektet er helt færdig ;-). skal kikke på om jeg ikke kan hjælpe dig med nogle af de manglene stumper du mangler når jeg er i værkstedet igen.. Er siker på jeg har bagskærm beslag til baglygten og holder under sædet til fast gørelse og dett kan vi sikkery finde en rigtig god pris på.
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 8
- Jeg er helt enig med dig, men pengene strækker ikke så langt
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
hvis det var min blev den ført tilbage til original med den rigtige sadel og hvad der høre til samt nyt copit med spedometer og så på med bagskærmen igen og til sidst lave den lovlig
høj her fra
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 75 Svar: 14
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
mar 2012
Følger: 54 Følgere: 79 Scootere: 53 Emner: 133 Svar: 2.729