{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch N50 Grand Prix Luxe 1978

5.306 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

T.V.
Mand | 35 år | Oprettet: 19. jun 2013


Puch N50 Grand Prix Luxe

Årgang:
1978
Motor:
Betegnelse: N-50
Godkendelsesnr: TUM-110
Motor: 1 Cylinderet / 2- takts / luftkølet
Cylinderens diameter: 43 mm.
Slaglængde: 48,8 ccm.
Volumen: 55 mm.
Stempellængde: 6,5 : 1
Kompressionsforhold: 38 mm. / 2P
Begrænsebøsning i indsugningskanal: 6,8 mm. (Den er nu fjernet, rimelig meget)
Karburator: 12 mm.
Standard dyse: #64
Nålens placering: 2. hak fra oven
Transmission: 3- gearkasse
Kobling: Flerpladet lamel
Tænding: Bosch svinghjulsmagnet
Platinafstand: 0,35 - 0,45 mm.
Tændingstidspunkt: 2,2 - 23 mm. før top
Tændrør, standard: B6HS - NGK / W7AP - Bosch
Elektrode afstand: 0,5 - 0,6 mm.
B6HS - NGK / W7AP - Bosch
Fortandhjul: 11 - T
Bagtandhjul: 44 - T
Oliemængde i motor: 0,25 liter
Tun udstødning (Cigar udstødning) sprit ny
Kickstarterskjold fra en Puch Vz50, men passer fint på blokken.
Ny indsugningstuds, udboret til 14 mm.

Hestekræfter
2-3 ponyer, ihvertfald! Rykker nemt på baghjulet og har et godt optræk. Kan godt starte den i 3. gear, og trække den op.. så der er ok ryk i.

Kører omkring 50.. Aarh, 60 med strisserne bagefter ;)
Fælge
Original Puch 17".. Med lidt rust
Dæk
Fordæk er originalt, men jeg tvivler på at bagdækket er.
Men helt nye slanger, lejer og ventiler i begge hjul..
Styling
Der er lidt forskelligt:

Chrom bagsvinger

Nyt anderøvsæde

Stænklap med Puchskrift

Helt ny lak på tank og forgaffel

Ny tun-udstødning fra MopedSpeed

Sort kant på chromstykket af anderøven

Ny forlygte




Ekstra tilbehør
3 forskellige styr

2 org. Bing Karburatorer

Bemærkninger
Puch, det render fra en ræv og en hjort.. Eller hva' rekorden er. Den er stærk
Det er min bedstefars gamle, og er blevet brugt som hverdags knallert. Den har satme godt nok spist nogen kilometer, men den er stabil. Den lyder som en lille traktor, når den får bundgas.. Og det gør den da en gang i mellem.
En fantastisk knallert, MED NR. MATCH!
Den kravler op ad bjerge, over marker, strande, grusveje, hver dag, her ude i det vilde Vestjylland.
Har haft den i 2 år, den starter ALTID
Man ser oftest Puch Grand Prix i bronzerød, men de blev også lavet i sølvgrå!
Jeg har med vilje ikke sat Grand Prix stafferinger på tanken, da jeg synes at Monza stafferinger ser bedre ud..
Kommentér på:
Puch N50 Grand Prix Luxe
  •   29. jan 2016 vil du sælge den? smiley

  •   23. aug 2014 Okay smiley


  •   23. aug 2014 Jeg har stadig de originale skærme til at ligge, de er grå som du ser på billedet, jeg kan se på dem at det er sorte skærme der er malet over.
    Der kom nogle stykker i 1978 i den grå udførelse, hvor også Monza kom i grå fra 1979.


  •   22. aug 2014 Er du sikker på at skærmene ikke var sorte, fra original? Og tak Kennet, det er du sgu den eneste der holder med mig i - GRAND PRIX BLEV OGSÅ LAVET I GRÅ! smiley

  •   22. aug 2014 Skulle stå "de skal også være grå"

  •   22. aug 2014 Er nogen i tvivl, så kan de se min, jeg har sat andre skærme på, desakl også være grå.

  •   10. mar 2014 Den er rigtigt flot, godt arbejde.

  •   20. feb 2014 Det er bare i orden Henrik, jeg vil undersøge det med skjoldet lidt nærmere. Jeg kan godt se hvad du mener. Men tak smiley

  •   20. feb 2014 giver dig helt ret i at den også er født i sort / sølv og min fejl da jeg ikke havde tænkt over det da man faktisk stort set kun så den model i rødbronze

    men en ting er helt sikker den er ikke født med det kick start skjold for alle gand prix og Monza er født med firkantet kick start skjold hvilket du også kan se på det link du selv har sendt mig

    da der er forskeld på formen af den gamle model motor med rundt skjold og den med firkantet skjold

    så hvis din motor er med samme nr som stel er der med min viden og over bevisning lavet om på den motor der sidder på din nu og det kan faktis se at skjoldet ikke passer på nr blok da der er en ca 3 mm kant fra nr blok ud over skjold hele vejen rundt

    jeg ville hvis det var min skifte skjoldet ud med det originale firkantet smiley


  •   19. feb 2014 Og i det link du har sendt mig, der står der også under modellen der hedder ''model N-SL (Grand Prix Luxe)'' at den er i original lakering: Sort/rødbronze OG sort/sølv. Så det er jeg meget overbevist om.

  •   19. feb 2014 Ja, nu vil jeg ikke være uhøflig Henrik. Det kan godt være du er ældre end mig, men jeg ved hvad jeg snakker om. Men for det første: det er original motor, stel og motor passer sammen. Det kan så godt være at den ikke er født med dette KICKSTARTERSKJOLD! Men motor og stel passer sammen - Du kan få billederne, hvis ikke du tror på det. For det andet, så har jeg undersøgt det med farven grundigt og jeg er næsten sikker på at de også er født i sølvgrå. Her har du et link til at se hvad jeg menert: http://www.puchflagskib.dk/3552976
    smiley


  •   11. feb 2014 flot renovering

    motor er ikke fra engrand prix ad simpelt grund at alle grand prix og Monza serien er født med det kantat kick start skjold og ikke det runde

    din motor er enten fra en ms 50 eller en vz

    derfor kan den heller ikke være med nr match

    farven sølv er heller ikke original til grand prix da de første 3 modeller i grand prix serien model N50, N-S grand prix og N-SL grand prixa luxe alle vare bronzerød og den sideste model N-SSL flagskib var pastelgrøn

    det var først da Monza serien med den store tank men runde puch emblemer den kom i farven sølv

    her er et link til puch grand prix / Monza reservedels pdf og her kan de se alle modellerne samt hvilken farve de er lavet i http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/puch_n50_grandprix_monza_reservedele.pdf




  •   11. feb 2014 Fin Puch

    Men motoren er ikke til Puch Grand Prix
    de er alle med kantede koblingsskjold... aldrig runde

    ps:
    Grand Prix N-50 og NL-50 (Luxe) modellen blev KUN lavet i bronzerød
    og kun i de 2 modeller aldrig i grå uanset hvad folk har bildt dig ind





  •   26. nov 2013 Super flot Grand Prix, har selv haft en magen til for år tilbage. Har du de originale dele liggende har du en knallert der er pænt meget værd smiley

  •   9. sep 2013 Det lyder godt. Men jeg ved ikke om jeg vil forsøge at gøre den original, og hvis jeg vil så bliver det nok først til næste år. Jeg er på efterskole

  •   8. sep 2013 Det med pengene kender men der er jo den mulighed at føre den langsomt tilbage til original.

    Jeg har selv en puch ms50 fra 76 som jeg har brugt mange år på og har i alle årene købt mere og mere til den og ført den tilbage til original. Det sidste kommer her til vinter hvor den også males om i original blank sort= farve kode 30.

    Så nogle gange tar det bare længer tid før protjektet er helt færdig ;-). skal kikke på om jeg ikke kan hjælpe dig med nogle af de manglene stumper du mangler når jeg er i værkstedet igen.. Er siker på jeg har bagskærm beslag til baglygten og holder under sædet til fast gørelse og dett kan vi sikkery finde en rigtig god pris på.


  •   8. sep 2013 Henrik E
    - Jeg er helt enig med dig, men pengene strækker ikke så langt smiley Og så vil jeg også have den til at ligne, som da jeg fik den... Bare med nye dele!


  •   8. sep 2013 Fin gamle gran prix men syntes det er synd der er sat anderøv på den den passer ikke på en puch smiley

    hvis det var min blev den ført tilbage til original med den rigtige sadel og hvad der høre til samt nyt copit med spedometer og så på med bagskærmen igen og til sidst lave den lovlig

    høj her fra


  • mhk
    mhk Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 22 Følgere: 75 Svar: 14
      7. sep 2013 fin gammel slider

  •   7. sep 2013 velkommen

  •   7. sep 2013 lækker grand prix, tjek min hvide ud smiley

Annonce