{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Sachs monark (projekt i stand) 1971

4.141 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Sachs monark (projekt i stand)

Årgang:
1971
Motor:
næsten standart plump taget også er den hakket
2 gear
Hestekræfter
ved ikke helt men køre 70
Fælge
standart
Dæk
for standart
bag crosser dæk
Styling
guld skærme
malet sort
rød lys
gulvtæppe på sædet
Ekstra tilbehør
power filter
en anden karbu
Bemærkninger
det er et lille projekt jeg er i gang med så
har lige bestilt for 800 kr gejl
har næsten lige fået den
Kommentér på:
Sachs monark (projekt i stand)
  •   31. maj 2008 hey
    har du et stempel tilsalg


  •   4. aug 2006 Der
    er nu kommet et Monark kapitel. Du opfordres til at flytte din knallert derover, da det jo ikke er Sachs som har fremstillet modellen.


  •   8. feb 2006 ..
    har du et luftfilter til salg?


  •   3. jul 2005 Pisse flot motorblok...
    Den er da vist en lillebror til min :D.. Fedt tip du fik af mig ? smiley .. Men pas på benzin laver appelsin hud på den det er min ved :S:::P men ses igen smiley Den blir pæn


  •   15. apr 2005 Goddag igen.
    Jeg har pudset det hele ned med sandparpir, lagt topstykket i syrebad(aluminiums sliddende) også malet det over med kakkelovnsmaling(cylinder og top.) og malet motoren med benzinfast Metallic grey maling.


  •   11. apr 2005 Nu
    har jeg så fået tun på den orange 2gears, som figurerer først på disse Monark sider, som af en mærkelig årsag kaldes Sachs. En svensk 5.5 HK Jofrab cylinder, som jeg har portet som min originale Sachs/Mahle trimcylinder. Dertil en 17 mm. Bing, med sideindtagsluftfilter. Gearing 17:28. Ingen af gearhjulene kan købes så stort foran, eller så lille bagved. Den er meget velgående og trækvillig ad helvede til. Den går 7700 RPM, som målt med digital omdrejningstæller, og har klokket 69 km/t. på GPS. Med et 24 tands kædehjul, som kommer på én af de nærmeste dage, forventer jeg at komme ind i 70'erne.

    Nu kommer 10.000 dollars spørgsmålet:
    Hvordan kan din model køre 70 med den lille karburator, originalcylinder, 28 mm. afgangsrør, og som set på billederne, alt for utilstrækkeligt gearet?

    Jeg driver kniven i til benet, fordi jeg er så træt af disse løgnehistorier i knallertverdenen om hastigheder, som kun Baron von Münchausen kan slå.
    Jeg har nu kørt Compact i 30 år, og har et meget indgående kendskab til Sachs motorerne, og hvad de kan og ikke kan.

    Din småtrimmede Compact med originaludstyr går altså 70, det gør min også, efter drastiske forandringer af motoren og gearingsforholdet, således at der ikke er meget originalgrej på motoren mere.

    Nu ser jeg frem til en indgående teknisk forklaring fra dig, Kasper, som anskueliggør og retfærdiggører den svimlende hastighed fra dit originalgrej.
    Hører man intet, eller et "det gør den altså", ved man at det er en stolpelodret løgn.
    Jeg ser meget frem til et kvalificeret afvæbnende svar fra dig, i denne tråd, og ikke i en eller anden, anden tråd.
    Ojj, det blir' spændende at læse....


  •   8. apr 2005 Skide da være med de rådne
    bedømmelser, som vi jo gang på gang har set er rystende værdiløse. Buddy-buddies giver hinandens afpillede skodder 7, og der tildeles 2-taller til modeller i show condition.
    Læg den endeligt ind, og skid på point-farcen....


  •   30. mar 2005 I morgen.
    kl. 8.


  •   25. mar 2005 :
    Ikke til salg.


  •   22. mar 2005 Sådan, Mikkel C.
    Fedt! Hvorfor lægger du ikke din Monark Compact ind her?
    (En Sachs Monark findes ikke. Sachs har lavet en del knallerter, men ikke en model som hedder Monark.)


  •   13. mar 2005 RE: dele
    Du kan prøve på www.thansen.dk, under puch 2-gear ligger en del, fr.eks Støddæmpere osv...
    Men IKKE køb reservedele til motoren derinde, så skal du på auktion i sverige for at finde noget som er noget værd

    Link til auktionen: http://tradera.torget.se/category/auctionlist.asp?catid=100707
    Så oppe i menuen kan du os tage Tilbehör Cresent.

    Hilsen Kenneth.


  •   27. feb 2005 Altså med reservedele.
    Dvs. kick, bagsvingerskærme og bagagebærer. Og horn.
    Det som gjorde at den bare trak et 4-tal.


  •   27. feb 2005 Skal vi mødes?
    Jeg tager min flotte 3 gears med, med 5.5 HK trim på.

    Hvis din model går 70 med det afbildede udstyr på, får du min raket. Den går dokumenterede, bevidnede 70+

    Hvis din ikke går 70, får jeg din knallert. Min SAAB 900 holder snildt 2 Compacter.

    Deal?


  •   25. feb 2005 Endnu en lille
    detalje. Der findes 2 slags cylindre til den gamle Sachs motor. En "stor" hvor køleribberne tiltager i størrelse op mod topstykket, således at de øverste cylinderkøleribber er ligeså store som de underste på topstykket. Den anden cylinder, den som du har, er oprindeligt beregnet til de blæserkølede modeller. I vores afgiftsplagede land har vi altid fået de billigste modeller, for at kunne betale dem. Således kom Compacterne med den "lille" cylinder, med mindre køleareal, på de danske modeller. Det er også OK, når man ikke hårdtrimmer, den køler godtnok til en lovlig eller næsten lovlig model . Hvis du kigger nøje på den første orange Compact her på forumet, den som hedder Sachs, nej, Monark( i protest over at knallerten kaldes Sachs, helt totalt misforstået) vil det være tydeligt at den har den "store" cylinder, som fremtræder konisk i køleribberne.
    Den eneste jeg har med cylindriske køleribber er "Gårdhunden". Den er trimmet til ca. 55, og jeg kommer ikke til at køre på den til sommer, af frygt for at den sætter sig med den lille cylinder, i sommervarmen. Således køres den kun om vinteren, da den reelt har for lille køleareal til ordentlig trimning.
    Derfor undrer det mig at din holder til 70 med en sådan lille cylinder....


  •   25. feb 2005 Kasper, jeg
    er nysgerrig. Hvad har du gjort for at få den til at gå 70? Hvor stor er karburatoren? Hvad er det for en cylinder? Hvilken gearing har den?
    Man bliver jo nysgerrig. Efter 30 år med Compacten, og 5 stk. i garagen, er det bedste jeg har fået ud af standardudstyret som den oprindeligt kom med, med kraftige modifikationer, og andre kædehjul, lige på den anden side af 60. Når jeg nærstirrer dine billeder, ser den ikke specielt gearet ud.

    Iflg "Den Lille Ligisten", et svensk effekt/hastighedsprogram, skal motoren løbe rundt 13.000 RPM for at køre 70, med originalgearing. De allerdygtiste svenske hårdtrimmere har fået den klassiske Vintage Sachs op på ca. 10.000 RPM, så man forstår vel min nysgerrighed?
    En af mine 2 gears Compacter har 16:28 gearing. Det er den mest langbenede jeg har. Med kraftig portning af originalcylinderen og 14 MM. Bing (opboret originalkarbonade) går den rundt 60.
    Er spændt på at få nogle trimtips. 70 på en originalmotor, med noget nær originalgearing, er nok til at komme i mange svenske motorblade.....


  •   25. feb 2005 Tillykke.
    For at få en Compact til at gå 70 skal der en tysk 5.5 HK Mahle cylinder med 17 mm. rektangulært indsug og 32 mm. afgangsrør og Jamarcol trimdæmper på, 3 gear og 15:30 gearing.


  •   18. feb 2005 MANGLER LIDT
    før du får den op at stå. Men det kommer med alderen. men ellers velkommen i klubben


  •   15. feb 2005 hehe
    når okæ..
    har bare en selv.. skulle bruge nogle dele.!
    har en 14 mm dellorto til min. og anden studs hakket stempel.
    dte hele! bare meget slidt stempel, så køre kun 60!
    og alle leje er os slidt .. men kan køre!"


  •   15. feb 2005 hey-0?
    er den til salg?


Annonce