{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch VS50 1963

3.048 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

troels w
Mand | 40 år | Oprettet: 20. sep 2009


Puch VS50

Årgang:
1963
Motor:
Blæsekølet 4 gear, med 10 mm krydspind. kører skidegodt efter renovering
Hestekræfter
2,3 org. cyl uden plump, kører ca 50+ km/t,
Fælge
19" Egefælge som desværre slipper i kromen div steder,
Dæk
White walls, ikke bedste kvalitet,
Styling
Ekstra tilbehør
Tror ik der er noget ekstra på den, kun det den model er født med.
Bemærkninger
Købt igår 27/3-12 kender ikke så meget til denne model. den skulle være fra 63, Den har været i brug frem til 86 og stået på lager siden da. synes det er ganske sjov model med skjold foran og specielt lygtehus, det er lavet i aluminium.
Lakken tror jeg er org. da man kan se hvor puch klistermærket sad på bagskærm.stellet er meget sundt, der er kun slidt lak og lidt overfladerust, har banket rundt i det. De ekstra plader på skærmene gør også at stellet er mere stabilt.
Der er desværre ikke nøgler til værktøjskasserne bagpå, men låsene er de samme som til VZ, så de kan skaffes.

den har været startet op af tidl ejer, gear og kobling er ok, men kruptaplejer er enten slidt op, eller stået sig istykker siden 86. men spasseren havde ik tjekket olie, for motoren var helt tom.

speedometer virker også, det viser også den har kørt 21500 sån cirka. glasset er helt intakt, god kvalitet dengang.

hvad mine planer med den er, ved jeg ik helt endnu. har lyst til at give den en renovering på et senere tidspunkt. har ikke mulighed til at have den liggende spredt i småstumper nu her, men motoren skal af og renoveres snart. så skal jeg prøve en lille tur. bremser skal også renses. men alt af kabler går som smør, ser ikke ud til der er noget slør eller slitage som er nævneværdig.

tog fat med pudseklud og voks autosol igår, så nu står den faktisk pænere end billederne viser. En god omgang lak skal den have når tiden er inde og skadede kromdele byttes ud eller repareres. Det eneste store problem bliver tanken, den er lidt komplceret med både krom og lak

Tjekkede lidt fackts på den, og den hedder Puch lyx "luksus" i sverige, og puchverkstan.se har de dele jeg måtte få brug for. Den er fra Stavanger maskinværksted ifølge et klistermærke foran på, det dem deri sin tid importerede Puch i Norge.

Den er ikke til salg eller bytte.

2/4 så er motoren af, i påvente af indvendig inspektion. der er ingen plump i cyl. men det tror jeg ik der er på norske modeller, med så stejle bakker ville en 30 km/t knallert ikke have nogen chance.
skal bestille lejer og pakninger osv. snart.

14/4 motor klar til nye lejer. er helt adskildt og renset. fik en glædelig overraskelse da motoren viste sig at være en 4-gear, der står også 4M på typepladen, men det finder jeg ud af når den er samlet igen.

22/4 pakke fra sverige med lejer pakninger og div andre småting kommer mandag, håber at kunne teste den næste weekend hvis alt går godt med montering. 10 mm messingbøsning ved krydspind var røvdyr, men nødvendig.
blokken og blæserdele har fået en omgang autosol og polering med dremelmaskinen, nu ser det en hel del bedre ud.

29/4
motor påmonteret igår, lejer og pakdåser skiftet, samt den lille lorte 10 millimeter bøsning ved stempel. den var både et mareridt at få ud og en ny ind, der blev nogle hammermærker i bordet. den starter på første hug og efter lidt justering kører ganske fornuftig. alle 4 gear er hjemme.
Kommentér på:
Puch VS50