{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda PF50-E Amigo -Efterlyst- 1976

4.644 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

CrazyCatman
Mand | 39 år | Oprettet: 9. apr 2008


Honda PF50-E Amigo -Efterlyst-

Årgang:
1976
Motor:
PF50E-E(H) luftkølet 4-takter Honda topventileret krank-motor med pedalstart og snøfteventil.

Borring og slaglængde ligger på 42 x 35,6mm hvilket giver en cylindervolumen på 49 kubikcentimeter.
Kompressionsforholdet er 8,5:1.

Udstødningen er standard og hedder HMPC50

Den har en Keihin PA 01A AOE (og så et japser-tegn jeg ikke kan læse) karburator med en hoveddyse størrelse 65.
Motoren er stadig begrænset i indsugningen :)

Motoren har TU-M 199
Hestekræfter
I følge den danske instruktionsbog har den 1,1 HK ved 4000 RPM
Fælge
Silverseal 1,20 x 17" fælgkanter og
Håndbetjente tromlebremser på begge hjul.

Affjedring både for og bag
Dæk
Front = Swallow Roadstar, 2.00 x 17
Hæk = Kenda 2.25 x 17 (skal egentligt været et 2.00 x 17 også)

Dæktryk:
Fordæk = 26 lbs
Bagdæk = 28 lbs
Styling
* Ringklokke med mariehøne
* Puch Maxi sadel (håber at finde den originale engang)
* Choppet forskærm (skal måske skiftes med en hel brugt i samme udseende)
Ekstra tilbehør
Oprindeligt forhandlermærkat fra Speiermann Cykler & Knallerter på Amager Fælledvej.

Bagbagabærer (mangler i instruktionsbogen, men er ikke sikker på om det er standardudstyr eller ekstra udstyr) - men ville gerne have fat i den originale pakkeholder til forgaflen.
Derudover har jeg monteret et benzinfilter - selvom tanken nu så pæn nok ud inden i.
Bemærkninger
Fin gammel Honda Amigo der står næsten originalt.
Den skulle gå cirka 70 km/l - så en fuld tank (2,7 liter) skulle gerne kunne klare næsten 190 km på en tankfuld.

Jeg vil ikke gøre det store ud af den, da lakken er pæn og med en flot patina, måske vil jeg skifte nogle af mærkaterne med nogle nye der bliver "brugt" inden montering får at den kommer til at stå flot - men brugt.

Knallerten er købt til lidt daglig brug, men også klubbrug.
I 1976 kostede en Amigo DKK 1.625,-

Knallertens codename = Igor (Ja det er et drengenavn: Amigo er spansk for "ven" - Amiga er "veninde")
Kommentér på:
Honda PF50-E Amigo -Efterlyst-
Annonce