Honda PF50 Amigo-R (Projekt) 1976
7.769 visninger
|
Oprettet:
Honda PF50 Amigo-R (Projekt)
Årgang:
1976
Motor:
4-Takt original Honda Amigo motor, drevet ved hjælp af underliggende knast og stødstænger til topstykket.
Motoren er under komplet renovation med nye originale pakninger og simmeringe (Og JA det var en dyr fornøjelse at købe)
Boring x slaglængde: 42 x 35.6mm
Kompressionsforhold: 8.5:1
Cylindre: 1 (49.322 cc, forbrændingsrum 6.6 cc),
Ventiler: 2 overliggende, med stødstænger
Gennemsnitlig stempelhastighed: 6.764 m/s
Ventilspillerum: begge 0.05 mm
Kompressionstryk: 12kg/cm² (170.68 psi)
Trækkraft: 1.8 HK ved 5700 rpm
Tændrør: NGK C6HB
Tændingstidspunkt: "F" 24 grader før top
Oliemængde i motor: 0.8l - 1l max
Olie: 20W50 (over 10°C) eller 10W30 (under 10°C)
Gearkasse: automatisk centrifugal gearkasse
Karburator: 8 mm, lavet af Keihin type F4A
Motoren er under komplet renovation med nye originale pakninger og simmeringe (Og JA det var en dyr fornøjelse at købe)
Boring x slaglængde: 42 x 35.6mm
Kompressionsforhold: 8.5:1
Cylindre: 1 (49.322 cc, forbrændingsrum 6.6 cc),
Ventiler: 2 overliggende, med stødstænger
Gennemsnitlig stempelhastighed: 6.764 m/s
Ventilspillerum: begge 0.05 mm
Kompressionstryk: 12kg/cm² (170.68 psi)
Trækkraft: 1.8 HK ved 5700 rpm
Tændrør: NGK C6HB
Tændingstidspunkt: "F" 24 grader før top
Oliemængde i motor: 0.8l - 1l max
Olie: 20W50 (over 10°C) eller 10W30 (under 10°C)
Gearkasse: automatisk centrifugal gearkasse
Karburator: 8 mm, lavet af Keihin type F4A
Hestekræfter
1.8 HK ved 5700 omdrejninger
Fælge
Originale egerfælge for og bag
Dæk
For: 200x17, 2 bar
Bag: 225x17, 2.2 bar
Bag: 225x17, 2.2 bar
Styling
Intet, da knallerten er renoverings objekt, så den skal holdes original.
Ekstra tilbehør
Lidt reservedele
Bemærkninger
Dette er et projekt. så billederne vil ændres og tilføjes med tiden. Hele projektforløbet kan ses i mit fotoalbum.

Honda PF50 Amigo-R (Projekt)
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 1
ligger du tilfældigvis inde med en kabu ?
feb 2009
Følger: 90 Følgere: 150 Scootere: 18 Emner: 27 Svar: 68
min stalker
jan 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Scootere: 17 Emner: 253 Svar: 2.565
Jeg siger mange tak, er også selv blevet tilfreds. Der er dog lige nogen dele jeg vil have el-galvaniseret, og så har jeg fundet et nyt originalt sædebetræk
maj 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 6 Emner: 32 Svar: 399
Den er godt nok blevet pæn!
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 3 Svar: 38
hey, det var da et flot resultat må man sige!
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 14 Emner: 5 Svar: 44
det er en fornøjelse og se der stadig er folk der går igang med og resturere gamle hondaèr .... du fik en høj her fra kik forbi og læg evt en stemme på mine 2
jan 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Scootere: 17 Emner: 253 Svar: 2.565
Tak for de positive ord. Skal huske at skrive til jer når det er ved at være færdigt.
Indtil videre går det fint med projektet. Men jeg er kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre ved fælgene. Vil undgå at skille dem af da de er svære at rette op igen.
Men har overvejet at sandblæse dem, men så bliver de jo alt for nemt beskidte. Så det skal jeg ha fundet ud af.
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 3 Svar: 38
velkommen. Skriv lige når du er færdig!
har selv 2½ honda amigo jeg skal have lavet, op til 1
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 1 Emner: 78 Svar: 93
velkommen
- ser godt ud det der. !
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 16
Den bliver rigtigt flot vil jeg tro.
Velkommen.
maj 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 6 Emner: 32 Svar: 399
Den er sgu fin allerede nu - Men skriv lige til mig, når projektet er helt færdigt, for jeg tror sgu, at den blir flot!
jan 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Scootere: 3 Emner: 62 Svar: 1.437
velkommen