Puch VZ 50 1967
4.444 visninger
|
Oprettet:
Puch VZ 50
Årgang:
1967
Motor:
Originalmotoren Puch VZ 3 gear blæserkøl med ombygget 14mm Bing karburator, cylinder og topstykke boret og honet, opborede og polerede skyllekanaler og proppet krumtap.
Hestekræfter
???? Kun let tunet så den går præcis som den skal, kører max. 70 men den når til gengæld ekstremt hurtigt derop.
Fælge
Std. Puch stålfælge
Dæk
Gummidæk
Styling
Speciallak OXBloodmetallic-red med 0.8mm metalflake lak og guld stafferinger.
Ekstra tilbehør
MS-Speedometer og Forlygte. Anderøvsssæde og Monza Baglygte.
Jeg er Især glad for den originale oplagte MS tunudstødning.
Jeg er Især glad for den originale oplagte MS tunudstødning.
Bemærkninger
Denne Puch VZ har en ganske speciel historie. Den var 100% original da jeg fik den som 11årig af min far som havde købt den fra ny da han var 16.
Den havde klassisk rødt stel med sølv tank, sideskjolde og CigarUdstødning. Jeg var jo ikke helt klar over hvor fin den var. Jeg skar den i stumper og stykker, forstærkede den hist og her af med bag og forskærme forlængede kronrøret satte crossdæmpere/forgaffel og en vildt tunet motor og udstødning, Plasticskærme og 18-21 fælge på. Nu sku der sateme køres cross.
Cigaren solgte jeg for en 50er til en der vidste hvad det var. Den udstødning ligger på 2500-3000 kr idag i den stand jeg havde - måske mere hvis man finder en fanatisk østriger. Den er umulig at opdrive i "mint condition" og det var min.
Da jeg blev 15 var den allerede "Oldschool kult" og skulle laves "Back to Basic" lige bortset fra lakeringen og Cigaren. Og jeg havde osse lige skaffet et originalt men specialbygget Puch Special 70ccm 4 gears tunsæt. Alt var spritnyt og bestod af: cylinder-top-stempel -racingkrumtap-21mm karburator- racinggearkasse og udstødning. Alt var "fitted" så det passede for det var nemlig lavet hos PUCH i Østrig.
Jeg havde adskilt alt på cyklen for at renovere det hele og gendanne stellet i dets oprindelige form da tragedien indtraf.....INDBRUD på værkstedet!!!!! Svinene stjal hele tunsættet som lå i en kasse sammen med smådele og lejer.
Der var dele til forgaflen, bagsvingeren og alle mulige småting, allerede i 1990 var disse små, men absolut vigtige dele umulige at opdrive jeg måtte gå og finde dele hist og her i 2 år og til sidst gik jeg totalt i stå. Jeg havde et superflot lakeret stel og en masse ubrugelige dele.
I 2001 blev der så sat gang i projektet igen. Denne gang af lillebror som dengang var 15 og det umulige lykkedes. Lillebror fik sgu skudt liv i den gamle Puch igen og gjort det 11år gamle kunstværk fuldendt.
Han har sat sit personlige præg på den og givet mig blod på tanden igen så lur mig om der ikke bliver pillet og skruet lidt på den hen ad vejen. Nu er det "Vores" knallert og vi er begge enige om at min søn Emil på 5 skal "arve" den når hans tid kommer.
Husk at! Yamaha det ka' man ha - men Puch det SKA' man ha'
Den havde klassisk rødt stel med sølv tank, sideskjolde og CigarUdstødning. Jeg var jo ikke helt klar over hvor fin den var. Jeg skar den i stumper og stykker, forstærkede den hist og her af med bag og forskærme forlængede kronrøret satte crossdæmpere/forgaffel og en vildt tunet motor og udstødning, Plasticskærme og 18-21 fælge på. Nu sku der sateme køres cross.
Cigaren solgte jeg for en 50er til en der vidste hvad det var. Den udstødning ligger på 2500-3000 kr idag i den stand jeg havde - måske mere hvis man finder en fanatisk østriger. Den er umulig at opdrive i "mint condition" og det var min.
Da jeg blev 15 var den allerede "Oldschool kult" og skulle laves "Back to Basic" lige bortset fra lakeringen og Cigaren. Og jeg havde osse lige skaffet et originalt men specialbygget Puch Special 70ccm 4 gears tunsæt. Alt var spritnyt og bestod af: cylinder-top-stempel -racingkrumtap-21mm karburator- racinggearkasse og udstødning. Alt var "fitted" så det passede for det var nemlig lavet hos PUCH i Østrig.
Jeg havde adskilt alt på cyklen for at renovere det hele og gendanne stellet i dets oprindelige form da tragedien indtraf.....INDBRUD på værkstedet!!!!! Svinene stjal hele tunsættet som lå i en kasse sammen med smådele og lejer.
Der var dele til forgaflen, bagsvingeren og alle mulige småting, allerede i 1990 var disse små, men absolut vigtige dele umulige at opdrive jeg måtte gå og finde dele hist og her i 2 år og til sidst gik jeg totalt i stå. Jeg havde et superflot lakeret stel og en masse ubrugelige dele.
I 2001 blev der så sat gang i projektet igen. Denne gang af lillebror som dengang var 15 og det umulige lykkedes. Lillebror fik sgu skudt liv i den gamle Puch igen og gjort det 11år gamle kunstværk fuldendt.
Han har sat sit personlige præg på den og givet mig blod på tanden igen så lur mig om der ikke bliver pillet og skruet lidt på den hen ad vejen. Nu er det "Vores" knallert og vi er begge enige om at min søn Emil på 5 skal "arve" den når hans tid kommer.
Husk at! Yamaha det ka' man ha - men Puch det SKA' man ha'
Puch VZ 50
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 4 Emner: 11 Svar: 133
Har selv anskaffet mig en puch vz flaskib og den har en udstødning på som din på billedet og vil høre om du kender lidt til hvor den kommer fra og hvad den er til mvh Martin
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 4 Emner: 11 Svar: 133
dog er jeg interesseret i at vide hvad den udstødning på den hedder
Mvh Martin
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.657
Det lyder som en dyr affære, min bliver nu også kun luftet ved særlige lejligheder, det er Puchen der transporterer mig rundt til hverdag.
Ang sæde, har jeg vist et originalt VZ sæde liggene hvis hukommelsen ikke svigter mig fuldstændigt. Så vidt jeg husker skal det betrækkes om, men ellers er det vist fint. Jeg skal lige kigge efter det når jeg kommer hjem igen.
Kaburatoren til kreidleren er ingen hastesag. Jeg går og kæmper med mig selv om at montere en 44mm 60cc parmakit cylinder, i stedet for den vilde Van Veen. Det er jo trods alt ikke til at ligge og køre med 12000 omdr hele tiden, hehe.
mvh
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Scootere: 1
Og til Krogh.....Netop! Du har fuldstændig ret, VZ flagskibe 4G, jeg opdagede at jeg har kludret i det men som nyoprettet kan jeg ik lige finde ud af og rette det, men det er til gengæld rettet på billedernes undertekst.
Men ellers tak for hjælpen! Og jeg kigger ind.
MVH Thomas
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.657
Speciel maskine, men super lækkert at se den har så meget historie.
Jeg vil lige pointere, at speedo og forlygte ikke tilhører ms, men derimod VZ flagskib.
Kig evt forbi min profil og lur mine maskiner.
mvh.
mar 2006
Følger: 77 Følgere: 74 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 636
God historie og flot farve (:
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 99 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 235
pæn puch.....
jul 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Scootere: 9 Svar: 2
Rigtig fin Puch, og fed histore den har.
den er sgu antik !