{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch VZ 50 1967

4.444 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Thomas J
Mand | 49 år | Oprettet: 18. apr 2008


Puch VZ 50

Årgang:
1967
Motor:
Originalmotoren Puch VZ 3 gear blæserkøl med ombygget 14mm Bing karburator, cylinder og topstykke boret og honet, opborede og polerede skyllekanaler og proppet krumtap.

Hestekræfter
???? Kun let tunet så den går præcis som den skal, kører max. 70 men den når til gengæld ekstremt hurtigt derop.
Fælge
Std. Puch stålfælge
Dæk
Gummidæk
Styling
Speciallak OXBloodmetallic-red med 0.8mm metalflake lak og guld stafferinger.
Ekstra tilbehør
MS-Speedometer og Forlygte. Anderøvsssæde og Monza Baglygte.
Jeg er Især glad for den originale oplagte MS tunudstødning.
Bemærkninger
Denne Puch VZ har en ganske speciel historie. Den var 100% original da jeg fik den som 11årig af min far som havde købt den fra ny da han var 16.
Den havde klassisk rødt stel med sølv tank, sideskjolde og CigarUdstødning. Jeg var jo ikke helt klar over hvor fin den var. Jeg skar den i stumper og stykker, forstærkede den hist og her af med bag og forskærme forlængede kronrøret satte crossdæmpere/forgaffel og en vildt tunet motor og udstødning, Plasticskærme og 18-21 fælge på. Nu sku der sateme køres cross.
Cigaren solgte jeg for en 50er til en der vidste hvad det var. Den udstødning ligger på 2500-3000 kr idag i den stand jeg havde - måske mere hvis man finder en fanatisk østriger. Den er umulig at opdrive i "mint condition" og det var min.

Da jeg blev 15 var den allerede "Oldschool kult" og skulle laves "Back to Basic" lige bortset fra lakeringen og Cigaren. Og jeg havde osse lige skaffet et originalt men specialbygget Puch Special 70ccm 4 gears tunsæt. Alt var spritnyt og bestod af: cylinder-top-stempel -racingkrumtap-21mm karburator- racinggearkasse og udstødning. Alt var "fitted" så det passede for det var nemlig lavet hos PUCH i Østrig.

Jeg havde adskilt alt på cyklen for at renovere det hele og gendanne stellet i dets oprindelige form da tragedien indtraf.....INDBRUD på værkstedet!!!!! Svinene stjal hele tunsættet som lå i en kasse sammen med smådele og lejer.
Der var dele til forgaflen, bagsvingeren og alle mulige småting, allerede i 1990 var disse små, men absolut vigtige dele umulige at opdrive jeg måtte gå og finde dele hist og her i 2 år og til sidst gik jeg totalt i stå. Jeg havde et superflot lakeret stel og en masse ubrugelige dele.

I 2001 blev der så sat gang i projektet igen. Denne gang af lillebror som dengang var 15 og det umulige lykkedes. Lillebror fik sgu skudt liv i den gamle Puch igen og gjort det 11år gamle kunstværk fuldendt.
Han har sat sit personlige præg på den og givet mig blod på tanden igen så lur mig om der ikke bliver pillet og skruet lidt på den hen ad vejen. Nu er det "Vores" knallert og vi er begge enige om at min søn Emil på 5 skal "arve" den når hans tid kommer.

Husk at! Yamaha det ka' man ha - men Puch det SKA' man ha'
Kommentér på:
Puch VZ 50
Annonce