Puch Djurs Crosser - Byttet [Tidl. scooter] 1975
5.682 visninger
|
Oprettet:
Puch Djurs Crosser - Byttet
Årgang:
1975
Motor:
Motoren+motordele er pilt af, da den skal bruges til Juvel projekt. Så motoren medfølger IKKE!
Motoren er en PUCH 3g motor, med gammel model kickstarterskjold. - Alt e rflyttet over i min VZ blok... Så nu køre den med ny model
Cylle - 5½ Flagskibscylinder
Kabu - 12 mm indstildig, ALT for lille!
Topstykke - Højkomprimeret monza topstykke.
4g/racer kobling
GIGA udstødningsport!
CIgar med homemade forrør
Motoren er en PUCH 3g motor, med gammel model kickstarterskjold. - Alt e rflyttet over i min VZ blok... Så nu køre den med ny model
Cylle - 5½ Flagskibscylinder
Kabu - 12 mm indstildig, ALT for lille!
Topstykke - Højkomprimeret monza topstykke.
4g/racer kobling
GIGA udstødningsport!
CIgar med homemade forrør
Hestekræfter
Motoren+motordele er pilt af, da den skal bruges til Juvel projekt. Så motoren medfølger IKKE!
Vil skyde på 5-7
og 80 km/t
Vil skyde på 5-7
og 80 km/t
Fælge
Cross fælge, vil tro det er 24" foran (MEGET stort)
og nok 19 eller 17 bagved.
og nok 19 eller 17 bagved.
Dæk
Store gode knopdæk, ikke så slemt slidt.
Styling
Biturbo baggasdæmpere
Kæmpe styr
Glasfibersideskjold
homemade støttefod :D
forskærm fra yamaha yz125
Kommer sideskjolde og evt skærme fra min 85!
Kæmpe styr
Glasfibersideskjold
homemade støttefod :D
forskærm fra yamaha yz125
Kommer sideskjolde og evt skærme fra min 85!
Ekstra tilbehør
Alt mit skrammel il puch!
Bemærkninger
Det er en crosser, som Djurs Cross Center har bygget
Hver eneste motor er skildt helt ad, og modificeret til høj ydelse/cross!
Den er samlet en for en af få mennesker vil jeg tro.
Er ikke sikker på årgangen, men motoren kan ikke være meget ældrer..
Motoren+motordele er pilt af, da den skal bruges til Juvel projekt. Så motoren medfølger IKKE!
Byttet til et nyt MS og et brugt VZ sæde januar 2009
Hver eneste motor er skildt helt ad, og modificeret til høj ydelse/cross!
Den er samlet en for en af få mennesker vil jeg tro.
Er ikke sikker på årgangen, men motoren kan ikke være meget ældrer..
Motoren+motordele er pilt af, da den skal bruges til Juvel projekt. Så motoren medfølger IKKE!
Byttet til et nyt MS og et brugt VZ sæde januar 2009

Puch Djurs Crosser - Byttet
maj 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 1
er den til salg er MEGA intra !
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 31
det må jeg lige finde ud af for penge har jeg ikke meget lige nu
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 31
ja jeg er også fra rebild området
men jeg har ikke penge lige i øjeblikket
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 31
er den solgt
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 702
Kommer an på prisen.
Er stellet orginalt puch.
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 64 Scootere: 9 Emner: 38 Svar: 231
sælger du den
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hehe, arh billederne smigrer den. Den er grim i lakken, og en hel del småbuler i tanken. Gaffelbenene er vist ikke originale, men er ikke sikker, og så er den forreste fælg skæv.
Endelig, så er styret uoriginalt, den forreste skærm er knækket, og den mangler bagskærm og luftfilter.
Så, der er lidt småting med den, men alt i alt er den i rimelig stand.
Jo vil meget gerne se det reklamebillede..
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Ja det er ihvertfald en udemærket midlertidig løsning, hehe..
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hehe, ja, det er bedre end et åbent stel i alle tilfælde..
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Jeg takker, ja der sker da lidt med dyret..
Sideskjoldet er egentlig bare en alu plade der blev skåret ud, fik det buk som skjoldet nu har, og så blev det banket rund i kanten, så det ikke havde nogen skarpe kanter..
feb 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 9 Emner: 35 Svar: 579
maj 2007
Følger: 86 Følgere: 85 Scootere: 7 Emner: 11 Svar: 10
Er du intra i at sælge ?
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 702
Kunne godt bruge dine hjul.
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 702
?
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 702
Vil du sælge dine hjul.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hehe, der er ingen tærring i stellet overhovedet. En smule begyndene overfladerust bliver det dog til.
Men men, jeg er nu stød ind i nogen større problemer, hehe. Der er slør i svinggaflen, og der er meget slør. Men, desværre ligger sløret ikke i bøsningerne i svinggaflen, men derimod i stellet. ved du, om der osse ligger bøsninger deri? Jeg tør næsten ikke skille det ad, af frygt for at stellet er skadet. Så skal jeg til at dreje nye opæng til svinggaflen.. Gah.. hehe.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Så det var én original dæmper hvis du kan klare det, komplet lygtehus, og så dækplade for svinghjul med tilhørene låseblik.
Der er lige kommet et par nye fotos af maskineriet, kig evt forbi og lur svinet.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hehe, ok. Jeg har selv én original bagstøddæmper, men det er jo nok ikke helt nok, hehe.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
der skal jo ske lidt ellers blir det kedeligt.
Støddæmperne er temmelig defekte så de skal skiftes ja, men, jeg har ikke nogen originale.
Jeg mangler følgene dele til dyret hvis du skulle ligge inde med noget:
Bagstøddæmpere, lygtehus, kædeskærm, dækplade og låsering for svinghjul, og endelig det bagerste blæserskjold.
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 46 Scootere: 3 Svar: 2
Skal jegnok mester .
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 46 Scootere: 3 Svar: 2
Solgte den til sømosegangsteren
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
nå ja, så har du da fået det genopfrisket.
Nej, den er jo nok bygget op til at yde, uden hensyn til levetiden.
Under alle omstændigheder, så tror jeg godt det kan betale sig at renovere den, og holde maskinen original, det er jo ikke noget man ser hver dag.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Der er en grund til at en 2-takter skal have olie i benzinen. På en 4-takts motor ligger krumtap og lejer i oliebad, det gør de ikke på i 2-takter. Man kommer derfor olie i benzinen for at opnå smøring af lejerne.
en 2-taksmotor fungerer sådan, at når stemplet kører op i cylinderen (kompressionstakten), så bliver der åbnet for indsugningen, og bagkompressionen suger forstøvet benzin ned i krumtapshuset. Når forbrændingen er overstået og stemplet er på vej ned i cylinderen åbnes der først for udstødningskanalen, som lukker de antændte gasser ud i udstødningen. Fordi stemplet nu er på vej ned i cylinderen er der igen lukket af for indsugningen, og der skabes derfor tryk i krumtapshuset. Når stemplet er i bund er der blevet åbnet for skyllekanalerne, og grundet trykket i krumtapshuset, så presses det forstøvede benzin nu ud i cylinderen, igennem de åbne skyllekanaler, og så starter hele turen forfra igen.
Så må man jo konkludere at når den der "væg" er der, så når benzinen kun ned mellem krumtappen, og det øger sikkert ydelsen betydeligt, men når benzinen ikke kan nå ud til lejerne er der ikke noget smørring. Endelig køler benzinen osse lejerne ned så de ikke overophedes og sætter sig.
Så jeg ved sgu ikke helt om jeg køber den der med at de har tænkt over det hele.
Den der motor, er ihvertfald ikke bygget til at skulle holde mange kilometer, hehe.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
ja er du tosset det ser specielt ud. Det er godtnok ikke en fremgangsmåde jeg har set eller hørt om før, hehe. Jeg kan dog ikke se formålet med det, da det lukker af for al smøring til krumtapslejerne, hehe.
Er cylinderen osse tilpadset de der fuskede skyllekanaler?
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hehe, okay, bare lige smid en besked når de er der, ok?
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
der skal ikke viden til at afgøre det, der skal ERFARING til.
Men det gider jeg ikke diskutere mere, hehe.
Noget helt andet, jeg kunne vildt godt tænke mig at se et par billeder af den modificerede motor.. altså af krumtapshuset indvendigt, og af cylinderens foring..
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
du har ret, fuldstændig.
Men, os der har kørt på, og skruet i begge maskiner og alle tænelige modeller, er nok lidt mere kvalificeret til at kommentere emnet, end de der ikke har hverken ejet eller prøvet den ene af modellerne.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hehe, næh vurderingen på kreidleren lagde kun på ca den dobbelte pris af Puch'en jo.
Kreidler kører bedre, holder bedre, styres bedre.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Den var dyr du, den kostede en 5 gearet Kreidler, men jeg har ikke fortrudt, det er lige præcis den model jeg har gået og drømt om.
Ja den er lige til at gå til, og jeg er osse så småt ved at gå og pudse og polere lidt.
maj 2005
Følger: 104 Følgere: 113 Scootere: 64 Emner: 110 Svar: 2.359
Begrund afvisning?