{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch Monza 4 Gears 75 CCM 1982

7.672 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Monza                                  . S
| 0 år | Oprettet: 19. jun 2004


Puch Monza 4 Gears 75 CCM

Årgang:
1982
Motor:
Ny original Motorblok til 3 & 4 Gear.
Bygget med andre aksler og tandhjul til org. 4 Gears.
3 pladet Racer Kobling med hårdere fjedder
Racer Krumtab uden balance huller
Racer Lejer monteret.
Udfræset motor hus for montering af 80 CCM Tunsæt:
47.5 mm Alu-Cylinder og HighSpeed stempel med L Ring
20 mm Delorto karburator med Power Luftfilter
22 mm indsugningsstuds
Alle skyllekanaler samt indsugningsstuds højglans poleret.
Justerbar Proma udstødning med 32 mm forrør.
13 Tands fortandhjul 30 Tands bagtandhjul.
Hestekræfter
Tunsættet er IKKE det 10 HK som kan købes hos Protuna.
Dette sæt har meget større Indsugning og Udstødnings porte.
samt større skyllekanaler og topstykke med SquishBand.
Det skulle siges at det giver 15 HK
Men i praksis er det ikke målt på felt jo, så det....!
Den er pæn hurtig fra 0-85 men da jeg har valgt en høj gearing er den ikke så hurtig i 4 gear fra 85!
Fælge
Chrom Fælge med eger og tromle bremser
Søger stjerne fælge og skive bremse !
Dæk
Forhjul: Racer dæk i lavprofil
Baghjul: Bredt i højprofil og alm. mønster.
Styling
Malet i KongeBlå Metalik
Metalikken der er i lakken er i blå og sølv.
Anderøvs-TwinSæde
Chrom Forlygte med chrom holdere.
Malteser baglygte
Cross støddempere i Chrom, justerbare i 3 stillinger.
Chrom styr cross model.
LæderHåndtag med Chrom endestykker.
Polini Staferinger på sideskjoldende.
Ekstra tilbehør
InstrumentBoard med
Speedometer til 100 Km/t "baggrundsbelyst"
Omdrejningstæller til 12000 med rødt felt "baggrundsbelyst"
Kontrollamper for kort og langt lys.
Elektronisk Omdrejnings begrænser, mulighed for ShiftLight.
Startspære og Allarm.
Bemærkninger
Præstationer:
1. Gear 0-40 Km/t
2. Gear 40-65 Km/t
3. Gear 65-85 Km/t
4. Gear 85-112 Km/t Har været op på 120 ned ad bakke :-D
Alt målt med rimmelig stor nøjagtighed +/- 3 Km/t via GPS

Den har "Oplevet" et styrt med ca. 80 Km/t ind i siden på en varevogn, da manden ikke orinteret sig ved højresving og dermed ikke overholdt viepligten.
Det medførte genopbygning med: ny "brugt" forgaffel samt fælg og eger,
ny tank!
ny twin saddel samt nymaling ALT på hans regning.
Og mig ja jeg lå 1 måned med det ene ben i vejret "ikke brækket noget som helst "mirakkel !" så kan man lære det hehe

PGA hård tuning:
Har den kværnet 3 WiperMand kæder, 3 ForTandhjul
2 Bagtandhjul, 2 Gearet blev kvast men heldigvis har 2 Gearet de 2 samme tandhjul som fra en 3 Gears,
så den fik nyt 2 Gear.
Koblingen har fået op til flere udrykkerlejer samt koblingshuse!
og koblingsplader.
Kommentér på:
Puch Monza 4 Gears 75 CCM
  •   9. feb 2016 Knallerten er til salg som den står.
    Motor skal samles, men er komplet med sprit ny blok, den gamle haves også med org. Motor nummer der passer med stelnummer
    5000


  •   28. feb 2012 ..
    Har du den stadig? smiley


  •   2. jan 2010 Monzaen
    Måske skulle man køre en tur på den til sommer :o)
    Den har godt nok holdt stille lidt for længe nu :o)


  •   18. nov 2007 Intra
    Ja helt sikekrt smiley
    Men pengene er nok ikke lige til den smiley
    Hvis du gerne vil sælge den, så må vi blive enige om en pris jo smiley


  •   17. nov 2007 ...
    er du intra i min monza? smiley


  •   14. nov 2007 Yamaha.
    Nej slet ikke med en Yamaha.
    Men jeg er ren Puch enthusiast.
    Jeg vil ikke sælge den for penge eller kvinder smiley
    jeg er flere gange blevet tilbudt over 10 kilo for den pga det er en af de få 4 gears der findes.


  •   13. nov 2007 hey
    intra i byt med black beauty


  •   26. aug 2007 Ronni R
    Hehe, passe på hvad? (er det en slags trusel) smiley
    kender jeg dig? (makker ?)

    Jeg taler ikke til dig, jeg skriver en kommentar til din video om en standart scooter der køre 90 ned ad bakke.

    Så nej jeg taler til ham som stillede spørgsmål tegn ved at den skulle være så hurtig standart.

    Og jeg kom bare med en ironisk kommentar smiley
    Så tag du det bare hetl afslappet smiley
    Ellers må jeg holde dig ud i strakt arm til du falder bort af sult smiley (joke hvis du er i tvivl) smiley


  •   25. aug 2007 140 kg
    er det mig du taler til. sys du skal tag og pas lidt på makker


  •   13. aug 2007 Maxi
    Jeg er fra Sjælland
    Men fragt er intet problem jeg har en bil den kan være inden i.
    Sådan en Hundai Trajet. varebil.

    Undskyld jeg ikke har skrevet før, jeg har ikke været på så tit.
    Hvor er du selv fra?


  •   9. aug 2007 ...
    hovr kommer du fra. `?
    den går rigtig godt i motoren..-
    alt er nyt på nær motor blokken og lidt af kabu og topstykke.
    jeg kan måske godt fragte..


  •   9. aug 2007 hej lasses puch maxi den er bare iorden i motoren og alle andre steder den står ham bare i penge

  •   11. jul 2007 Monzaen
    Jeg har i øvrigt også kørt med sættet på min Monza.
    Og der var det godt en del opmærksomhed med alle de omdrejninger som man kan hive ud af sættet hehe...
    Den kørte også ca 100 med det på.


  •   11. jul 2007 Det var så lidt.
    Jeg hader folks forud indbefattet holdninger til hvad ting kan og ikke kan når de intet aner om det eller har haft mulighed for at prøve de påstande de selv fremstiller.

    Jeg ved med erfaring at dette Polinisæt er en killer på en Maxi.
    Det tog også lidt opsætningstid og justering men så virker det også bare over hele registret i forhold til mange andre tunsæt som kun virker inden for 1000-2000 omdrejninger.


  •   11. jul 2007 -------
    men tak fordi du ville over bevise de andre om den kan køre så stærkt smiley


  •   10. jul 2007 Ahh hehe...
    Næ nu kommer der nok snart gang og skub i tingene smiley

    Det skal blive sjovt at genoplive den goe gamle PUCH.
    Den har stået stille ALT for længe nu.
    Nu skal det være smiley


  •   4. sep 2006 Hmm.
    Tja har stået stille alt for længe så måske jeg skulle sælge, hvad vil du give?

    Jeg har en masse ekstra motor dele fuldkåbe lygter ja alt muligt der følger med.

    Giv et realistisk bud smiley


  •   3. sep 2006 hey...
    sælger du..


  •   3. apr 2006 møjn
    Smidder du ikke lige en stemmer på mine Udfordring under min Cobra?


  •   30. mar 2006 Bytte...
    Nej jeg har allerede en flot 4 Gears allerede, så den bytte handel er desvære ikke atraktiv.
    Jeg har rodet RIGTIG meget med PUCH og jeg kan se i din profil at du kun har yamaha og sådan nogle er jeg slet ikke intereseret i da de ikke har den samme kvalitet og holdbarhed som PUCH
    Jeg har også Rodet en del med Yamaha i sin tid og de skal hele tiden skrues på og pusses for ikke at ruste.
    De er heller ikke specielle på samme måde som en Monza 4 Gears, som jo er ret sjælden ! og så er tunings potientalet heller ikke lige så stort slag længden taget i betragtning og det betyder en del for mig hehe.

    Nu kender jeg også hver en skrue på denne her og har haft den i snart 12 år så den har også stor værdi for mig på den måde.


  •   7. mar 2006 Nice Monza du har der...
    Smed lige en høj... gir du ikk lie en kommentar og en stemme?


  •   4. mar 2006 hey
    jeg har lige fået sat min 4 gears motor, på min grand prix. den køre og virker også helt fint, men den siger en underlig høj lyd når jeg trækker koblingen, jeg troede så at udrykkerlejet var slidt, så jeg skifter det men siger fuldstændig den samme lyd hvad kan det være?
    Min kobling består af: 4 gears koblings knast, 3 gears racer koblingsskål, 3 nye koblings plader. p.s mit udrykkerleje sidder lidt løst i for hold til min gamle 3 gears motor.


  •   25. okt 2005 hey
    ja min har et 3 gears koblinghus på, ligner ihvert fald det på min 3 gears motor, men vidste sku ikke at det store tandhjul hvor kickstarteren tager fat, er en tand større. men det er jo nok også fra en 3 gears, ellers vil det jo nok ikke passe sammen, med koblingshuset..!

    jeg har siddet og kigget lidt på akslerne til min 4 gears motor, de slår desværre en lille bitte smugle i begge af enderne, altså ved: fortandhjulet og hvor kickstarter hjulet griber fat, tror du det har noget at sige?
    forresten ved du om der er forskel på gearskifter tromlen på en 3 gear og 4 gear?



    hvornår skal du samle din motor? lyder som om du nok har rodet en lille smugle med en puch, hehe


  •   24. okt 2005 hey
    hvordan ligger gearerne på en 4 gears motor, er det ligesom 3 gear..! bare hvor der et ekstra op ad? har nemlig lige købt en.


  •   19. aug 2005 hey
    tak for besvrelsen


    1. ved godt at jeg kun køre med 28mm men syntes bare at de andre tun udstødninger er lidt grimme, men det er klart noget der giver fart. jeg har skåret af forrøret her fornylig, og kunne godt mærke det gav omdrejninger..!!

    2. prøver lige det med studsen

    3. din er jo også fire gears og jeg syntes at min gear er rimelig høj i forvejen, men vis den kommer til at trække bedere, så kan det jo komme på tale.

    4. har nok vidst nok kun et rør der går ind i stellet, men den skal jo nok have lidt modstand i filteret.

    5. jeg har ikke ville skille min motor ad, da den 100% original, har aldrig været åbenet og lyder pisse godt i motoren, men igen du har nok ret i det du siger, men syntes nu bare at originale ting holder godt.

    6. jeg har selv fræset motor blokkene op, og ikke lavet noget hul ind til motor boltene, jeg var netop bange for at lave hul, og jeg kunne ikke se hvor langt ind jeg var kommet fordi jeg ikke ville skille motoren ad, men så kunne mine skørter ikke komme ned så, jeg gjorder noget som jeg stadig bliver kladt idiot for, jeg fjernede skørterne på cylinderen, men efter min hjerne bliver cylinder og stempel bare hurtiger slidt da skørterne ikke længere styre stempelt.

    7. jeg har jo det rigtige topstykke på, men den pakning kan bare ikke holde tæt, det kan stadig sode en lille smugle.

    jeg syntes bare at mine skyllekanaler i min gran prix motor er meget små og jeg kunne ikke fjerne mere nede i motor blokken så var også nød til at skære 5mm af skørterne på det cylinder til den!
    jeg tror at jeg vil prøve de ting du har for talt mig på min grand prix, når den er blevet lidt slidt, men den skal jo først lige have tunet på, men har bare et problem, jeg har ikke noget 47mm topstykke, har kun et nyt originalt topstykke jeg fik med, (faktisk meget flot) de sagde man bare skulle sætte en større pakning på så stempelt ikke bankede på.

    MEN I SIDSTE ENDE SKULLE MAN NOK BARE TIL AT BLIVE EN LOVLIG STATSBOGER, POLISEN TAGER NOK BARE DET HELE ALLIGEVEL.


  •   17. aug 2005 hey
    er motorblokkene du har købt fra kreidlerservice lige som de gamle og kan man frese i dem. jeg syntes godt nok dit tun køre hurtigt det jeg har på min monza, køre kun 75-80 km/t, men jeg har ikke lavet min skyllekanaller i motor blokken størere, tror du man skal det? og har du det?


  •   7. jul 2005 Hej igen
    Jeg fik faktisk heller ikke det rigtige topstykke der følger med til kittet men det er godt nok et 47 mm. tror det er til en kreidler !!!
    Jeg vil ikke bytte med noget helelr ikke minibike.
    1 og 2 gearet er det samme som på en 3 gears og der har jeg masser af tandhjul til.


  •   5. jul 2005 hey
    nice tun, glæder mig til at få det på. har selv lige købt det samme til min grand prix, men de havde ikke flere 47mm topstykker, så jeg ville lige høre om du havde et ekstra?


  •   26. apr 2005 4 gearet smadret
    hei min monza har gjort det samme ved min 4 gearet gearkasse men det er bare ved første gearet kender du nogle der har det tandhjul til at ligge eller har du et forslag til hvad jeg ska gøre


  •   8. apr 2005 hey
    har du ikk en orginal cylinder omdringstæller en orginaltændings nøgle og et svinghjulsdæksel i ALU jeg kan købe..er det noget du har...svarunder min monza 4gear..


  •   7. mar 2005 hey
    kender du ikk en som har en monza 4gear's motor det vil bytte til en puch crobra motor.. eller bar vil sælge den..?svar i min profil..


  •   9. feb 2005 sælger min monza !!!
    Nej den er IKKE til salg, der er lagt alt for mange timer i den til jeg kan få mig selv til at sælge den, den har været 75% af mine teenage år smiley hehe


  •   25. jan 2005 d
    vil du sælge den


  •   4. dec 2004 Diller
    NOGLE Som vil være med til at lave et Team SM

    NOT SPANK ME but Street magic smiley

    Skal helst være fra jylland (Randers,Århus,Kolding) eller lignende har ikke lige internet men får snart men i kan jo bare skrive men måske bliver det bare et scooter hold med alle slags scootere

    men har ikke tun på min scooter endnu men er på Monza men så kan man jo altid lave to grupper i holdet Knallerter og scootere eller vis man har begge dele

    men komme an på om jeg kan lokke de andre skov væsner med mig smiley det vil sige nogen som bor i skoven som jeg kender

    der er nok lidt fejl i men har skrevet det her klokken 2.56 om natten til et lan i skoven sammen med alle scooter hvoderne nå men fuck det READ


  •   1. dec 2004 bytte
    vil du bytte med to k50er + en masse reservedele nok til at lave en til og måske lidt penge


  •   8. nov 2004 hvor er det købt.
    købt hos Motoline i tyskland. som du kan se jeg har skrevet i den besked 2 før din hehe.


  •   7. nov 2004 smiley
    Har købt det her brugt men hvor kan man købe det henne kender en som gerne vil have det


  •   7. nov 2004 Har ledet efter en som har samme cylle smiley
    Jeg har også en Monza med den samme cylle på men har bare ikke lige noget digital kamara billed i min profil er før

    men nu er der 20 mm bing kabu
    samme cylle som din
    Gearing 15-40
    Cross oplagt udstødning


  •   19. sep 2004 80 ccm
    trode en 80 ccm er en cobra.. og havde 6 gear


  •   16. sep 2004 internet add.
    http://www.motoline-racing.com/

    Det er købt her, men de har det ikke på deres hjemme side, så man skal bestilel kataloget før man kan se det !


  •   16. sep 2004 Købt hos ?
    Det er købt hos motoline i karise, nede i tyskland.
    Jeg har flere billeder, men vil jo gerne lige have samlet den før jeg vil uploade dem!


  •   15. sep 2004 fed monza
    den er total fed den puck.. det er noget af et tun du skal ha på... jeg har selv kørt med 47 mm cylender..

    7 her fra


  •   9. sep 2004 Sorry...
    Så kun lige efter topfarten der hvor du havde skrevet det med den Merceds :-P...
    Så så jeg det med præstationer smiley


  •   9. sep 2004 80-85 KM/T og bedre end killertun???
    Du siger at dit 47.5 mm tun cylinder er bedre end protunas "killer-tun" og aligevel kører den kun cirka 85?
    En af mine venner kører med killer tunet 47mm, 20 dellorto, og proma (hvad gør den egentligt indstillelig?) og hans har vi målt til 100 smiley
    http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=929


  •   7. sep 2004 Slaglængde og kryds pin !!!
    Jeg har set inde på deres hjemme side at det ER med 12 mm. krydspin, så det skulle være Ok.

    Men så er der jo det med slaglængden ?
    Så vidt jeg kan regne ud, så kan den ikke afvige mange mm. for de kalder det jo et 80CCM, hviket man også skal huske på er fordi det faktisk er 48 mm. stempel og cyllinder,
    men stadig giver det kun helt precist 77.8 CCM
    og det er regnet ud fra at slaglængden er 43MM som på Monza,
    Og de kalder jo også et 47mm. tun til Monza for 80 CCM !!!

    Men "HVAD" er slaglængden da så på en cobra ??? hvis nogen ved det ???

    Men forstår jeg dig ret hvis jeg siger du mener altså at det tun skulle passe i slaglænde da maxierne køre med det !
    og at du derfor synes det er forkert at sige det passer på en Cobra ?


  •   27. aug 2004 hmm
    har se en del maxien som køre med det men hvis det er lavet itl cobra så dur det helelr ikke fordi slaglængden er heller ikke den samme på monza og cobra


  •   26. aug 2004 ang det der membran kit
    hvis det er det du finder under puch cobra så passer det højst sansynligt ikke på monza da krydspinden på cobra er 14mm... men prøv lige at undersøge det inden, det kan jo være at jeg tager fejl...


  •   23. aug 2004 Hmm.. hvad er en god pris !!!
    Jeg sælger den med Topstykke og stempel selfølgelig.
    Og indsugnings studsen kan du også få med, alle delene er poleret op i skylde kanaler og studs.

    du kan gi 800 Kr. det har næsten ikke kørt
    Grunden til jeg vil sælge er fordi jeg har kik på et 48mm membran tunsæt !


  •   21. aug 2004 .. cyllinder..
    ... er din cyllinder tilsalg? jeg vil gerne give en god pris.


  •   20. aug 2004 3 gears motor
    , jeg har det til at ligge adskilt,2 stk. som nok kan blivetil en komplet, men det er næsten for meget at begynde og samle en mere, når jeg er igang med min 4 gears smiley hehe så nej det må jeg nok sige nej til desvære


  • søren n
    søren n Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1
      13. aug 2004 ghhg
    jeg manlger en puch monza 3g moter har du en go stan med topstyk emeil sorenjust@tiscali.dk


  •   13. aug 2004 4 Gears gear kasse
    Jeg købte en komplet brugt 4 Gears monza motor, hos en privat, tog den med hjem og skilte den ad, og satte axlerne over i min egen 2 Gears motor og så havde blokken jo stadig samme motor nummer som mit stel nummer, for de er nemlig ens hvis man køre med den originale motor, men efterfølgene har jeg haft købt en HEL NY blok hvorman selv har skulle hugge motor nummeret i. og det har jeg så gjort. men der har fanstes et komlet ombygnings sæt til 2 og 3 gears så de blev 4 gears, men det er længe siden.


  •   12. aug 2004 hallo


  •   10. aug 2004 hej
    hvor har du købt den 4g gerakasse henne skriv lige til mig


  •   29. jun 2004 ehem
    du kan aldrig få et 47mm kit til at yde 80ccm! med den boring yder det 75ccm men mange butikker skriver ofte 80ccm <- lyder godt elelr sådan noget men passer ikke!


  •   28. jun 2004 ^^
    koster de ca 1500kr + porto ^^ men tror sku so det rykker men tror nu aligeevl jeg bliver ved mit portet metrakit med nogen hjemmefusk smiley - Men tak anyway!


  •   28. jun 2004 Og så det ALLE vil vide smiley HVOR HENNE
    Jo det fås her er et link så i kan se det.
    der er også en lille movie hvor man har filmet tunet smiley

    http://www.50cc.nl/zoek_res_e.asp?TA=PucCob&GR=cilinder%20kit


  •   28. jun 2004 Jeg ved hvor det kan skaffes
    Jeg ved hvor jeg kan købe sættet og det koster 202 euro så det er skam ikke så dyrt enda hehe


  •   28. jun 2004 c00l
    har hørt meget om det 75ccm menbran kit fra holland men igen ved hvor det kan bestille / pris er ved du dit Mick F? er måske intra i dit cylle kit hvis det er tilsalg!


  •   28. jun 2004 cylle
    Jeg har ikke andet cylinder kit til at ligge, men jeg køber nok det membran styret 47mm istedet og så kan det da godt være jeg vil sælge mit Parma 47mm kit
    Som stadig er købt hos MotoLine smiley


  •   27. jun 2004 ??
    Hvor har du fået den cylle henne???


  •   26. jun 2004 over
    fed monza. stem lige på min yamaha ty


  •   25. jun 2004 !!
    har du ikk andre cyllerkit t a ligge t monza... alt udover 38 mm... mangler nemlig lidt tun t min


  •   24. jun 2004 Mit Cylinder Kit
    Kommer fra Harrise i Tyskland, hvor der ligger noget kaldet MotoLine, som har et tæt sammarbejde med Polini.
    Det er hos MotoLine det er købt ! jeg ved ikke hvem der har produkseret Cylinderen men fed det er den godt nok.
    Faktisk lyder knallerten mere motorcykel agtig, og der er masser af bundtræk i dette kit pga. de store ind og udsugnings huller som der er i cyllinderen.


  •   22. jun 2004 cylinder
    men hvor har du dit cylinderkit fra??


  •   22. jun 2004 motor
    det er noget af en motor du har på.. jeg ligger selv og roder med at prøve og sætte andre motor/cylinder på min maxi.jeg har bla sat en yammaha 4-gears motor på en af mine maxiér. jeg er også igang med at sætte et malossi MHR cylinderkit, malossi studskit med plads til 4-membran plader, MHR v13 membran, 24mm mikuni fladspjæld karb og MHR udstødning. fra en yamaha BWS på min puch za50 motor.. og så selvfølgelig gearing kobling tændning osv. skal også på men det er dog nomal maxi tun.


  •   22. jun 2004 Monza
    Jeg har engang haft en fladspjælds kaburator og de har en tendens til at blive "utætte" ved spjældet og så begynder den at gå for højt i tomgang da den suger falsk luft ind.
    Men ellers jo så tager den gassen noget hurtigere.

    jeg lægger snart nogle nye billeder op og jo jeg har da en 20mm studs liggende men den er til et 64cmm membrantun, så den kan du nok ikke bruge jo !


  •   21. jun 2004 hihi
    hvsi du skal virkeligt skal have skub i din monza så køb en 21mm fladspæjlds kabo så tager den gassen en del hurtiger


  •   21. jun 2004 ohøj
    Dejligt at se en som virkeligt har fået skub i sin monza - kan du ikek tage nogen flere billeder af din knallert ikke kun af din motor....... du har vel ikek en 20mm studs liggende til monza?


  •   21. jun 2004 !!
    r du så færdig jeg r misundelig på din motor.... tror fandeme a den sparker så meget røv den monza der.....


  •   21. jun 2004 til Maxien og Mathias
    Maxien:
    Jeg har jo allerede fået tilpasset min studs så den passer på min 20 mm Delorto karburator, men jeg er da interesseret i at høre hvad det er for en karburide du siger der følger med sættet originalt ?

    Mathias:
    Ja jeg synes også det at det er en 4 Gears er næsten en verdi i sig selv, for der er ikke mange af dem, jeg har enda været naret af op til flere for at komme og købe deres "4 Gears" som så bare viste sig at være 3 Gears og et Frigear Hmm....ikke lige frem 4 gear jo !
    De fik så en verbal lusing og en sang om, hvad falske salgs akumenter kan koste dem i en retsal hehe.
    Og det eneste jeg ligger inde med er en masse motor dele til 3 Gears et par twin sadler osv.
    Ja jeg har MSN ! Mickgolsen@hotmail.com


  •   21. jun 2004 hey...
    Går nok...
    sådan er jeg bare!!!
    takker...
    Din er en 4 gears det er fedt i sig selv.. hehe!!1
    det er nok til mig... du har ikk en 4 gear motor til salg?
    Har du msn??
    //Kanaltt


  •   20. jun 2004 ...
    har fået en karb og studsen der følger med, der for bred for min Metraki cilinder. kunne være den kunne passe på den du har der


  •   20. jun 2004 hey...
    Den er god kent..-
    bare fordi ´havder alt det fake fis..
    men du er god nok....
    og tak for 7 tallet....
    og jeg har aldrig læst reglerne..
    undskylder..
    //Kanaltt!


  •   20. jun 2004 Ok nu jeg med
    Hehe jeg kunne heller ikke helt forstå hvad du mente, men der er 46mm mellem midten af hullerne,
    hvorfor spøger du ?


  •   20. jun 2004 ...
    Mente der hvor man spænder studsen på cyllen, alså de 2 huller pindboltene kommer op i ..


  •   19. jun 2004 Studsen !
    Den studs der fulgte med, var for stor i udvendig diameter hvor man spænder kaburatoren på, så da jeg nu skulle til at dreje studsens udvændige diameter af, så kunne jeg jo lige så godt også tage den indvendige diameter også, dermed fik jeg studsen drejet op til en indvændig diameter på 22 mm.


  •   19. jun 2004 ...
    Det et parma kit fra motoline du har?

    Kunne du ikke måle, studen hvor du spænder den på alså fra hul til hul?


  •   19. jun 2004 Forklaring eller Afklaring !
    Hehe, jo nu har jeg da rigtig nok gjort en masse ud af at fortælle hvor voldtunet den er, men det var også hele iden bag købet og jeg lå sammen med en ven, der havde en Yamaha 4 gears og da penge ik var problemet ville vi se hvem der kunne få sin til at løbe hurtigst.
    Og jo det gjorde jeg ! hehe.
    Men vi skal jo lige alle huske på at optræk på en knallert/scooter er næsten 50% afhængit af førens vægt, og de præstasioner jeg har opgivet, er med min fætter på 55 Kg. så derligger meget af forklaring jo eftersom jeg blev nød til at ligge og måle knallerten ved siden af i bil. og jeg kan da godt aflive den tro om at det blev målt via dårlige analoge instrumenter som er alt for afhængige af dæk størelser osv.
    Det er målt med GPS satelitsystem og det afviger ikke mere end +/-3Km/t uanset hstighed.

    NU til mit Tunsæt:
    som sagt er det ikke det, som kan købes hos Protuna, det er købt i 1997 i Harrislee i Tyskland hos MotoLine, men de laver det vist ikke mere, så jeg ved ikke om det stadig kan fås. men de solgte det under navnet 80CCM 15 HK tunsæt dengang!
    Men det jo ingen hemmelighed det reælt er 75CCM

    Og til dem som tror jeg har gidet og side og studere alle andres monzaer herinde før jeg oprettet min egen.
    Det har jeg ikke og jeg er ikke kommet herinde for at nedgøre jer andre tværtimod, de få jeg HAR set er sq flotte og yder pænt.

    Tunet kostet dengang 1200 Kr. uden Topstykke. Topstykket kostede vist omkring 450 Kr.
    Og det med bare at montere et nykøbt tunsæt uden at gøre alt det vigtige forarbejde kan resultere i et effekttab! op til 20%

    Blæser er ikke nødvændig, da det jo er en gear knallert, hvorimod mange scootere næsten altid køre med max omdrejninger køre min jo kun ud til 10000 når der acceleres, og det jo yderst sjældent jeg gider køre med topfart, derfor er det ikke nødvændigt.

    Så nu håber jeg da i forstår, jeg bare er en entusiast på PUCH området som mange af jer andre og ikke en blærrøv eller noget Brian
    Jeg er bare glad for at se at mine anstrengelser har skabt resultater og erfaringer, som jeg gerne vil dele med alle jer andre.


  •   19. jun 2004 heh
    fe nok der. ville gerne høre mere om det der 15 hk du har på og hva koster det? Det lyder sku vildt at den har kværnet de kæder og tandhjulene.


  •   19. jun 2004 beklager
    Jeg Beklager jeg afviser dig.....
    Ha selv en monza liggende med Et komplet killer til.....
    Så sys monza er en fed maskine.....
    Men vil lige vide hvor du ha det tun fra,, eller har du selv lavet det?
    //Kanaltt


  •   19. jun 2004 hey...
    Du kan fortælle oz hvor du har købt dit tun....
    Før kommer du ikk ind...
    Vi vil se beviser... ingen fusk!!!
    //Kanaltt


  •   19. jun 2004 haha
    kunne du ikke tåle en der var hurdigere end din n fuck hvor er det barnligt icki s


  •   19. jun 2004 NøøRJ!
    Den r sQda IORDN! Rimli voldtunet. Lyder t du har rimli meget styr p d!


  •   19. jun 2004 Top fart
    Ja det tog også lang tid !
    Før den fik Racer Krumtap og poleret alle skylkanaler samt justeret udstødningen rigtig samt det rigtige topstykke, kunne jeg ikke få den op på mere end lige 100 på lige stykke, den tager også lidt over 12000 rpm i frigear.
    Og den trækker rent fra 6500 til 10000 rpm


Annonce