{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Polini evo3 Motor til Aerox .

352 visninger | Oprettet:

Hej ... Dette er første gang jeg forsøger at bygge en motor op med et Racing kitt , De dele motoren består af ser du i teksten her neden under . Jeg har stort set motoren samlet og køreklar, men for at den er helt færdig skal jeg lige have et andet tændning på den og så skal som det sidste selvfølgelig indstilles ...

Cylinder : Polini evo 3 Lc
Krumtap : doopler S1R ø10
Krumtapslejer : Polini med stålstyr
Simmerringe : Polini víton
Udstødning : R-setup 14K
Studs : Stage6 R/T
Membran : Malossi VL14
Kaburator : Polini PWK 28mm
Hovede Dyse : 118
Tomgangs Dyse : 45
Powerfilter : Polini Big evo skum filter
Variator : Stage6 oversize R/T
Blæsehjul : Stage6 oversize R/T
Ruller : Stage6 R/T 3,5 gram
Rem : Polini kevler 0,1mm breder
Koplingskål : Stage6 R/T
Trykfjeder : Top performances 32Kg
Kopling : Stage6 R/T Racing
Trimfjeder : Stage6 Hard
Remhjul : Top performance 36/38*
Geardæksel : standart ...
Tændning : Std ( kommer italtkit på )


Denne motor skal på mit Yamah Aerox projekt der kan ses i fotoalbummet ,
Det er motoren med polini evo3 cylinder og diverse dele som høre til sådan et projekt



Kommentér på:
Polini evo3 Motor til Aerox .
  •   16. jan Det pænt af dig , men jeg tror ikke jeg skal have alt for meget om ørene i nu med dette her , måske jeg lige skal lære at bruge en sliber bedre , så kan jeg altid gøre det du siger sener på en helt anden blok , som sagt er dette kun en begynder system , og virker det ikke som jeg ønsker så kan jeg forsøge at sætte mig en smule mere i dette du nævner , men indtil da , bliver jeg på dette nivue (-:
    Jeg har alligevel 3 blokker i nu , de har dog lidt små fejl men det mest gevind på siddækslet osv der er fejl i , så intet alvorlig så de kan sagtens bruges til et projekt lignede dette med bedre med dit valg som du anbefaler ,
    Men igen skal nu heller køre på bane kun have en sjov optræks motor med lidt fart he he

    Jeg går udbragt din scooter er perfeckt lavet for du lyder da til at vide lidt meget om det


  •   16. jan jamen jeg ønsker dig held og lykke med det, og invitere dig til at studere om udstødnings virkemåde på en 2 takter, i forhold til port tider samt størrelser smiley

  •   16. jan Som sagt er dette også første gang så ja det logist det mangler øvelse he he , gør intet du siger det , jeg er nu heller ikke lige fremmede på at hente alt hvad der nu kan hentes på det kitt , bare ude på at få en motor med en smule mere power end den jeg har nu , og med hensyn til mine udstødninger , så er de som sagt købt hjem fra tidligere projekter , og jeg har nu set roost sp1 smide 17-18kh på et evo3 og det skam også set med c16 ... mere behøves ikke , jeg ikk bruger næsten ikke en krone på dette her selv om det koster lidt de ting i hjemkøb, så kunne jeg lige så godt bruge det til at projekt og få en sjover motor ud af det den jeg har nu på min Aerox , ikke fordi den på nogen måder mangler fart eller optræk længer , så kunne lidt forandring alligevel godt være rart (-:

  •   15. jan kan hilse og sige at du får meget svært ved at hente mange heste ud af det evo 3, så længe du køre med så små udstødninger, den skal gerne op og arbejde på 14000 omdr. før der er meget effekt.... og ikke for at hakke ned på dig eller noget, men det ser ud til at der også mangler en del øvelse mht. fræsning, samt at studere hvordan og hvorledes optimering af flow fungere smiley

    for at sige det direkte, de udstødninger er maksimalt lavet til semi racing kits som er god for max 15-16 hk


  •   14. jan Mest fordi jeg har igrunden ikke brugt penge på motoren i nu , ud over tappen og gear dæksel er hjemkøbt her for leden, men ellers har jeg haft alle dele på den , nyt evo3 og nyt Roost sp1 og har også en Yasuni c16 ny hjemme ..
    Jeg har mange mange nye dele hjemme fra tidliger projekter fra siste år af, også tænkte jeg på istedetfor at sælge de dele, så valgte jeg at gøre min gamle Aerox blok ren og skifte alle lejer i blokken og så ellers bygge en vild motor op for havde jo et evo3 kitt nyt liggende manglede kun pakningerne , og 2 nye udstødninger som jeg nævnte længer op i teksten, så mente det ville være nu at jeg skulle prøve at gå en tand op i tunings verden he he og prøve kræfter med tilslibningen af cylinder osv til blokken , og se om jeg kan finde ud af hente de vilde HK hjem fra Racing systemer , normal arbejder jeg kun i sport og semiracing ....
    så det mest derfor jeg ikke køber en anden type roost hjem (-:


  •   12. jan ja ok, hvorfor ikke bruge et roost rs5 eller et rs5 evo, det kit kan lide omdrejninger og er god for 18-22 hk ? smiley

  •   12. jan Billedet som ses er fra en anden motor jeg byggede for længe siden ,


  •   12. jan Det vandkølet evo3 som lige er monteret forleden dag , billedet du ser er kun sat på for at kunne oprette albummet , jeg er ved at få alle billeder af mit projekt lagt over på min ipad , så jeg kan oploade dem her på SG....


  •   12. jan er det et luftkølet eller vandkølet evo 3 du har i tankerne?