{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

seletra racer tænding på pitbike

1.373 visninger | Oprettet:

hej sg jeg har lige prøvet og smide en racer tænding som er beregnet til scooter over på en pitbike og kan sige at det virker total godt man kan godt mærke forskel fra den kinisiske innerroter og så til den her der er stor forskel.

brugte 3-5 timer på og få den samlet og indstillet korekt så det er ikke det store problem men du skal have en drejebænk før du kan gøre det

Jonas Garder
Mand | 94 år | Oprettet: 9. jun 2012


Kommentér på:
seletra racer tænding på pitbike
  •   30. apr 2013 jeg kan godt forstå hvad i mener og det
    men den skal kun bruges til for sjov race på baner så jeg interesserer mig ikke for hvor god kurven er. men jeg ved ihvertifal at den går beder med den her tænding end den gjorde med Kina innerrotoen

    så skal vi ikke bare lade den ligge der


  •   30. apr 2013 okay men nu for vi og se om det er så galt som i går og siger

  •   30. apr 2013 Som GT siger er tændingskurven omvendt fra 4- til 2-takt. Dvs. at den måde tændingen er mappet på i grader, ligger på en helt forkert skala.
    Self. kan en 4-takter kører med gnist pr omgang, sådan fungerer en DIS-tænding jo.
    Men det der duer slet slet ikke, men mindre du får ændret mappet i den.


  •   30. apr 2013 hej hvem som ellers måtte have kigget på en firtakter , de orginale tændinger med platiner og med cdi sætter en gnist pr omgang svinghjulet drejer, det er totalt uden betydning med gnist hvor den vender mellem udstødning og ny insugning af luft, måtte der være tvivl så gå hjem og lær din firtakts teori. og ja tændingen og tændrøret er sgu. da lige glad de er beregnet til at sætte gnist hver gang på totakteren.
    skulle man have gnist hver anden gang stemplet er i top skal der aftastes på knast-akslen, den drejer kun halvt så mange gange som krumtappen, men så får man også knastkæde og tandhjuls unøjatig-hed med på tændings-tidspunktet.
    venlig hilsen bjarne g


  •   29. apr 2013 det er totalt lige meget om den laver gnist hver gang den er i top. du kan stadig ikke tage en tænding der er til en 2 takts motor og sætte på en 4 takts motor. for kurven er totalt forkert og den ville meste rigtig mange heste da kurven er omvendt fra 4 til 2 takts. sæt jer ind i hvad en tænding er og hvordan den virker. og så lav din egne kurve altså et tændings map med en program bar box det er vejen fram

  •   29. apr 2013 Den skal jo netop ikke lave gnist hvergang den er i top.
    Så det er en ommer. Det kan laves, så i tænke box igen.


  •   29. apr 2013 det jo ikke det bedste.

Annonce