Suzuki RMX renovering
2.097 visninger
|
Oprettet:
Så blev vi færdige med at renovere min RMX.
Startede med at købe en stor kasse nye og brugte RMX dele til kun 600,- fra en person som havde haft delene liggende i flere år, og bare skulle have ryddet op.
Vildt billigt, da der bl.a. var tre karburatorer, to topstykker, to cylinder, stempler, ringe, tandhjul, kæde, forgaffel, bagsvinger, pakningssæt, blinklys, spejle, fodhvilere, kabler osv. osv.
Bare i nye dele, var der for over 2000,- i kassen, Og de brugte dele hvor mange er rigtig fine, havde en ny-værdi på 8000,-.
Så mange af delene til renovering af min RMX var nu sikret. Der skulle dog købes ind til maling, stickers, sædebetræk og olie for ca. 500,-
Så efter renoveringen, står min RMX mig i kun 5000,- Og så har jeg så også nok reservedele til mange år frem.
Stort set alle skruer, bolte, møtrikker og skiver er blevet udskiftet med rustfri A4.
Udstødning malet med varmebestandig maling.
Olielækager på motor renoveret.
Karburator adskilt, renset og justeret.
Nye tandhjul og kæde.
Monteret nye stickers.
Fremstillet og monteret bagagebærer.
Monteret nyt sædebetræk.
Pletmalet her og der på motor og stel.
Malet bremsekaliber for/bag.
Monteret nye gule reflekser på sider samt røde reflekser bag.
Monteret ny diode bag/brems lygte.
Udskiftet tændrør.
Udskiftet gearolie.
Efterfyldt bremsevæske .
Efterfyldt kølevæske ( frostsikret til -24 grader ).
Justeret forgaffel ind, da den var meget skæv.
Rep. af ledningsnet over alt.
Startede med at købe en stor kasse nye og brugte RMX dele til kun 600,- fra en person som havde haft delene liggende i flere år, og bare skulle have ryddet op.
Vildt billigt, da der bl.a. var tre karburatorer, to topstykker, to cylinder, stempler, ringe, tandhjul, kæde, forgaffel, bagsvinger, pakningssæt, blinklys, spejle, fodhvilere, kabler osv. osv.
Bare i nye dele, var der for over 2000,- i kassen, Og de brugte dele hvor mange er rigtig fine, havde en ny-værdi på 8000,-.
Så mange af delene til renovering af min RMX var nu sikret. Der skulle dog købes ind til maling, stickers, sædebetræk og olie for ca. 500,-
Så efter renoveringen, står min RMX mig i kun 5000,- Og så har jeg så også nok reservedele til mange år frem.
Stort set alle skruer, bolte, møtrikker og skiver er blevet udskiftet med rustfri A4.
Udstødning malet med varmebestandig maling.
Olielækager på motor renoveret.
Karburator adskilt, renset og justeret.
Nye tandhjul og kæde.
Monteret nye stickers.
Fremstillet og monteret bagagebærer.
Monteret nyt sædebetræk.
Pletmalet her og der på motor og stel.
Malet bremsekaliber for/bag.
Monteret nye gule reflekser på sider samt røde reflekser bag.
Monteret ny diode bag/brems lygte.
Udskiftet tændrør.
Udskiftet gearolie.
Efterfyldt bremsevæske .
Efterfyldt kølevæske ( frostsikret til -24 grader ).
Justeret forgaffel ind, da den var meget skæv.
Rep. af ledningsnet over alt.

Suzuki RMX renovering
Der er endnu ikke skrevet kommentarer