{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch monza 2 gear original renovering

9.471 visninger | Oprettet:

Her kan i se min monza 2 gear.
- husk at se video

HOLD ØJE MED BILLEDETEKSTEN, DER SØGER JEG DELE

Jeg har valgt ikke at oprette den endnu. Jeg synes først den skal have gennemgået en større renoveringen inden da.

Hvis i ved hvordan man adskiller speedometeret yderligere så skriv endelig!

Den er købt som beset og til prisen 4500,-
cockpit dele: 350,-
blade: 80.-
gummi for bremse og gear arm: 50,- stk
nøglering: 110,-
komplet stafferingsæt: 400.-

Stoplyskontakt f. bagbremse 1stk 199 kr
Skrue f. sidedælsel Monza/G.P. 2 stk 49 kr
Bøsninger f. bremsepedal (SÆT) 1 stk 49 kr
Gummibælge f. forgaffel 1 stk 249 kr
Stoplyskontakt forbremse - ORG. Magura 1 stk 149 kr
Fodgummi (sæt) 1 198 stk kr
Fodhvilerkonsol original 1 stk 299 299
Anslagsgummi for støtteben VZ/MS/Monza - sæt 1 stk 69 kr
Magura håndtag for gasdrejerør - HØJRE 2 stk 58 kr
Olieprop ORIGINAL 1 stk 69 kr
Stænklap f. Monza bagskærm 1 stk 129 kr
Lås f. Værktøjskasse 1 stk 298kr
Tændingsnøgle, MERIT 2 stk 100kr
Bagdæmpere 1sæt 750kr



( www.e50.dk):
Generel info: Der er solgt 2 modeller i Danmark med 2 gear i motoren.
Begge er solgt med kort sadel, et nyt lovkrav.
Der var også kommet regler for vægten, max. 65Kg
Dette betød bla. at man satte et bag nav fra en maxi 2gears/KL på Monza'en,
dette giver en ret forringet bremseevne i forhold til de gamle 3 gears.
Selv lakeringen er der også sparet på, færre lag maling = mindre vægt og mere rust :-(
Svinghjulsdækslet og kædeskærmen er også lavet i plastic i stedet for metal.
Man gik også tilbage til at bruge en 120mm forlygte.
Den største forringelse er dog nok at man har sparet det lille leje væk bag koblingen,
dette betyder at der er en øget belastning af krumtaps lejerne og plejlstanglejet,
hvilket gør at man ser mange 2 gears hvor motoren er smadret, fordi plejlstangslejet har givet op.


Den første model: er solgt i farverne sølv metallic og lortebrun.
Kom på markedet i 1980, alle oplysninger tyder på at den sidst blev solgt i 81, hvorefter type 2 kom på markedet.
Motoren er den velkendte 2gears fra MS50 (model M4) med gearskiftet monteret forneden.
Dog er krydspinden 12mm, cylinder og top er fra Maxi og karburatoren er den firkantede model.
Denne model er leveret med racerkobling, den der også bruges i 4 gears motorer, et klart +

" Type 1, var den gode gamle velkendte MS50/VS50 motor model M4, med gearskiftet placeret under motoren.
Der var dog monteret kickstarter i stedet for pedaler og den blev leveret med racerkobling (6 lameller).
Den er på Monza'en monteret med en krumtap med 12 mm. krydspind,
cylinder og top er den velkendte model fra Puch Maxi'en og
der er benyttet den 4 kantede karburator ligeledes kendt fra Maxi'en.
Denne type motor er også denne model der er brugt på Pionieren."

Venligst
Morten Hoffmann

Kommentér på:
Puch monza 2 gear original renovering
Annonce