{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kreidler Florett RS 1974.

Tilbage til Kreidler Florett RS 1974.

Kreidler Florett RS 1974. billede 1
Kreidler Florett RS 1974. billede 2
Kreidler Florett RS 1974. billede 3
Kreidler Florett RS 1974. billede 4
Kreidler Florett RS 1974. billede 5
Kreidler Florett RS 1974. billede 6
Kreidler Florett RS 1974. - Jaaa, et eller andet tun er monteret, jeg har dog ikke undersøgt hvilket endnu. Kaburatoren er en 18mm bing, vidunderligt stykke mekanik. billede 7
Kreidler Florett RS 1974. - Nogen der har kenskab til dette klistermærke? Er det mon noget maskinen er solgt med oprindeligt? billede 8
Kreidler Florett RS 1974. - Det er så kreidler nr. 2 der viser 28.xxx km på klokken jeg har købt, inden for kort tid, hehe. billede 9
Kreidler Florett RS 1974. - Mmmmmmmmmm, lækkert syn. Sådan ser et slidt, misvedligeholdt gearskifte på en 3 gearet kreidler motor altså ud, hehe. billede 10
Kreidler Florett RS 1974. - Jesper og jeg havde en diskution om hvorvidt slidte stempelringe medførte sorte stempelsider. Her er et ganske godt eksempel på, at det gør de, hehe. billede 11
Kreidler Florett RS 1974. - Original Mahle 2,6ps cylinder, som bliver monteret som erstatning for det nuværende parmakit. billede 12
Kreidler Florett RS 1974. - Rengjort, og jeg har gjort hvad jeg kan ligenu med gearskiftet, med et rimeligt resultat. Det næste er koblingseftersyn, og justering. billede 13
Kreidler Florett RS 1974. - Lækkert når der har været vand i sådan en kobling, hehe. billede 14
Kreidler Florett RS 1974. - Sådan ser en mellemplade altså ud når den er rustet pga. vand i motoren. Der må en gang slibning med det fine sandpapir til, hehe. billede 15
Kreidler Florett RS 1974. - Samlet igen, blokken er blæst igennem så det værste slam og vand er væk. Sådan en renoveringsbænk er uundværlig når man roder med motoren, det betyder blandt andet, at man kan justere koblingen ordentlig ind, inden motoren lægges i stellet. billede 16
Kreidler Florett RS 1974. - koblingsdækslet er blevet poleret let op. Så kan jeg ikke rigtig gøre mere med motoren før der er penge til lidt stumper. billede 17
Kreidler Florett RS 1974. - tændingen justeret op, og lukket igen. Så kan jeg ikke rigtig gøre mere med motoren før der er penge til lidt stumper. billede 18
Kreidler Florett RS 1974. - Lidt mere orden på sagerne end før jeg begyndte. Blokken kunne dog have gavn af en glasblæsning, men det er jo heldigvis ikke undersiden man skal kigge på. Ingen grund til at bruge 50kr på en fedtpude ved thansen, en køkkensvamp klippet lidt til, tjener fint det samme formål, og igen, det er jo heldigvis ikke undersiden af motoren man skal kigge på, hehe. :-) billede 19
Kreidler Florett RS 1974. - Tank og sæde afmonteret, og maskinen hængt op for at lette arbejdet med adskillelsen. billede 20
Kreidler Florett RS 1974. - Her ses hvordan ophænget til gaffelstoppet kommer til at se ud, når gaffelstoppet ikke er der. Så HUSK for guds skyld et gaffelstop. billede 21
Kreidler Florett RS 1974. - maskinen adskildt. svinggaflen må varmes af, men jeg har ikke mere gas, så det må komme senere. billede 22
Kreidler Florett RS 1974. - Jeg har ladet mig fortælle at knallert modellernes stelnummer starter med 3, og mc'erne med 5, så her er altså endnu et "bevis" på at rs'en herhjemme også findes som knallert. Jeg har censoreret de sidste 2 cifre i stelnummeret, bare for god ordens skyld. billede 23
Kreidler Florett RS 1974. - flækket lejeskål, det har jeg aldrig set på en kreidler før. billede 24
Kreidler Florett RS 1974. - Grunden til at projektet er standset. Nogen har skåret det nederste ophæng til fodhvilerkonsollen af. HVORFOR gør man sådan noget? Grundet fodhviler konsollen ikke bar sat korrekt på er hullet til centralstøttefoden også blevet lidt aflangt i det. billede 25
Kreidler Florett RS 1974. - Så er jeg så småt begyndt at genskabe ophænget. En plade i passende tykkelse savet ud. billede 26
Kreidler Florett RS 1974. - pladen svejset op, og slebet plan, utroligt at det gik, med mine elendige egenskaber når det kommer til at svejse, hehe. billede 27
Kreidler Florett RS 1974. - Ophæng færdigt, man skulle jo næsten tro det aldrig havde været savet af, høhø... Det er ihvertfald godt nok! billede 28
Kreidler Florett RS 1974. - Hurra, konsollen passer også! billede 29
Kreidler Florett RS 1974. - Nyt geving til tanken lavet. det eksisterende hul blev boret en smule op, en møtrik blev tilpasset, banket i, svejset fast, og slebet plant. Herefter blev gevindet lige renset med en snit tap, hurra, så kan tanken også spændes fast igen! billede 30
Kreidler Florett RS 1974. - Hjemme igen! Afsluttelsesvis lige pletmalet med en farve som ikke passer skidegodt, hehe. Igen, jeg må klare mig med hvad jeg har lige PT, og da det ikke bliver synligt er det ikke så vigtigt, det tjener mere som rustbeskyttelse end noget andet. :) billede 31
Kreidler Florett RS 1974. - Også lidt pletmaling her. Så er stellet i orden igen, så mangler vi bare aaaaalt det andet.. Damn.. Nå, men i det mindste kan projektet nu fortsættes, hehe. :) billede 32
Kreidler Florett RS 1974. - Så kom den første omgang stumper. Eftersom dette er et "low budget" projekt, så har jeg kun bestilt stumper som jeg ikke havde mulighed for at genbruge. Der er kommet følgene i denne sending: Udstødning og forrør, skærmstivere til forskærmen, renoveringssæt til forgaflen, nye "sportssimmeringe" til forgaflen, nyt forgaffelstop og kabelbuide, nyt kædekit med tandhjul (13/36, vil dog have et lovligt 11 tands foran i stedet), låseblik til tandhjul, og møtrik til fortandhjulet. Nyt forbremsekabel, og gaskabel. Nye bøsninger, og kilebolte til bagsvingeren, ny beskyttelsesbøsning til stellet (så kæden ikke slæber på), ny bøsning til centerstøttebenet, nyt anslagsgummi til centerstøttebenet (så centerstøttebenet ikke banker op i udstødningen), nye chrome hætter til styrbeslaget, og et stykke koblingsværktøj, til næste gang jeg skal renovere en motor. Næste sending kommer til at indeholde dele til at renovere begge hjul.

 billede 33
Kreidler Florett RS 1974. - Stellet er kommet op og hænge så samlingen kan påbegyndes, efterhånden som stumperne bliver klar til det. billede 34
Kreidler Florett RS 1974. - Den flækkede skål skiftet ud med en intakt. Gaffelstop og kabelguide monteret. Det er ikke just "perfect fit" som det kan ses, men det værste er, at det er produceret i noget forfærdelig blødt materiale. Det holder sikkert kun til maskinen vælter første gang, og ved almindeligt brug holder det sikkert kun et par år. Kvaliteten på dele idag er simpelthen for dårlig, det hører ingen steder hjemme. billede 35
Kreidler Florett RS 1974. - Fodhvilerkonsol sandblæst, lakeret og monteret. I baggrunden ses tanken der ligeledes er sandblæst, men blot grundet. Den skal spartles pæn og lakeres inden montering. billede 36
Kreidler Florett RS 1974. - Støtteben og lygteholdere sandblæst og lakeret, hvis nogen har et sæt lygteholdere som disse i pæn stand, i chrome som de oprindeligt er, så er jeg interesseret. billede 37
Kreidler Florett RS 1974. - Forlygte sandblæst, og lakeret, billede 38
Kreidler Florett RS 1974. - Bagsvinger sandblæst, og lakeret, billede 39
Kreidler Florett RS 1974. - Forgaflen har fået lidt frisk sort lak, og den er renoveret med frisk indmad. billede 40
Kreidler Florett RS 1974. - Endelig er der sket lidt fremskridt. Motor og bagskærm monteret på stellet. billede 41
Kreidler Florett RS 1974. - Så kom der nogle flere stumper hjem, så nu skulle jeg gerne kunne gøre lidt igen. Jeg skulle gerne kunne lave den vejklar nu, men jeg mangler stadig MANGE stumper hvis den skal stå med de originale dele den havde fra fabrikken. :-) billede 42
Kreidler Florett RS 1974. - Bagsvinger, bagstøddæmpere, og sportsbøjle monteret. billede 43
Kreidler Florett RS 1974. - Hvad gør man når nogen af de eksisterende ledningsholdere er rådnet væk? Man laver da nogen nye, der hvor skærm og sportsbøjle fæstnes. :-) Meeeeen, jeg leder stadig efter en intakt skærm i farven, hvis nogen kender nogen som kender nogen, osv, der har en. :-) billede 44
Kreidler Florett RS 1974. - Se nu, den begynder jo næææsten at ligne en knallert igen. :-) Forgaffel, forskærm, og forlygtehus monteret, og så er der også lavet elnet, mangler selvf stadig at lave kontakten. :-) billede 45
Kreidler Florett RS 1974. - Jeg begynder nu at kunne se lyset for enden af tunnelen, jeg mangler lige nogle små stumper for at kunne blive helt færdig, men alt i alt går det for alvor den rigtige vej nu. :-) billede 46
Kreidler Florett RS 1974. - Så kom der sgu hjul under dyret, og den blev startet op. :-) Hvis nogen har en tank som er nogenlunde pæn i chromen, behøver ikke være bulefri, så er jeg interesseret. :-) billede 47
Kreidler Florett RS 1974. - Så kom der sgu hjul under dyret, og den blev startet op. :-) Hvis nogen har en tank som er nogenlunde pæn i chromen, behøver ikke være bulefri, så er jeg interesseret. :-) billede 48
Annonce