{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
99 visninger | Oprettet:

Stefan M
Stefan M
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 40

Sænkning af topfart uden brug af skive / mekanisk begrænsning. {{forumTopicSubject}}

Hey derude,
Min Piaggio Typhoon 50 2T har lige fået nyrenoveret motoren, så den kør ret godt til den nu. Men hvad topfarten angår er den lige blevet en anelse højere end hvad godt er. Den er GPS målt til en topfart på 63 km/t, og jeg ønsker at sænke den et par km/t så jeg risikerer at blive målt til 64+ km/t på et rullefelt. Jeg ved at man kan sætte skiven i som pt. er pillet, men jeg syns det er ærgerligt at brænde mere benzin af samt øge det mekaniske slid, for at få den til at sænke farten. Så jeg tænkte på om ikke der var andre måder man kunne sænke farten lidt på, som ikke trækker andre specs ned på scooteren. Jeg har fået sat nogle lettere ruller i som skulle sænke topfart og på samme tid øge accelerationen, er der mon andre lign. ændringer man kan lave?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• jeg ønsker hjælp til at fjerne et stort træ som er faldet på min grund 320.000 kr.
  • Samling af loungesæt 50.000 kr.
  • Naturtrappe eller naturtrin på stenbed 1.500.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 150.000 kr.
  • Fælde og fjerne træer 180.000 kr.
  • At montere 2 lamelgardiner 85.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sænkning af topfart uden brug af skive / mekanisk begrænsning.
  • #1   i går kl. 12:24 Det er en 45 km knallert, siden du vil ha topfarten under 64 kmt?

Jeg havde købt sådan et begrænser ring sæt og prøvet den tyndeste.
    Evt slebet den endnu tyndere så den kun lige tager et par kmt.

Afhængig af din rem og vario ka man sætte en rem i der er lidt længere eller smallere. Så max gearet bliver de par procent lavere.
    Eller bruge shim, som også ka tage lidt af topfarten.

• Stefan M
    Stefan M Tilmeldt:
    apr 2025

Følger: 3 Emner: 4 Svar: 40
    #2   i går kl. 14:24 Ja det er en 45 knallert, og jo den mulighed har jeg også godt overvejet, for der er måske ikke andre måder at sænke topfarten på, som fx den med at skifte rullerne til en lavere vægt?

• #3   i går kl. 17:35 Dine ruller blir lidt for lette under al kørsel hvis du sænker vægten på dem for at sænke topfarten.
    Det gir mere larm, mere slid og mere benzinforbrug hver eneste meter man kører.

Så vil anbefale en lidt længere/kortere rem istedet.
    Eller en ultra tynd varioring.
    Bedste løsninger

Rem kræver at du regner på det og ved hvad længde remmen du har nu er.
    Varioring er plug and play, der skal kun slibes til rette tykkelse hvis ikke den sidder i skabet med første forsøg

Kommentér på:
Sænkning af topfart uden brug af skive / mekanisk begrænsning.

Annonce