{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
305 visninger | Oprettet:

Jonas J
Jonas J
Tilmeldt:
26. apr
Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29

Omdrejninger / Optræk {{forumTopicSubject}}

Hejsa SG.

I min hot lige pt. har jeg et 70cc setup, men i optrækket tager den alt for mange omdrejninger ift. hvad den kan klare, hvilket resulterer i et lorte optræk.

Jeg har 3G kobling og en malossi 30% gul tryk i. Jeg har prøvet at indstille på koblingen, men det hjalp ikke rigtigt. Jeg prøvede derfor med en rimelig let malossi hvid tryk, hvilket hjalp meget, men nogle gange når jeg gassede, så satte den sig "fast" ved 40-50 og havde MEGET svært ved at komme op i fart.

Det skal lige siges jeg har gul 3G trim i.

Burde jeg beholde tryk, også skifte til andre trim?
Eller burde jeg få en ny tryk?

Hvis i vil have flere informationer, så skriv endelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdrejninger / Optræk
  • #1   5. jul jeg bliver træt

    hvordan kan du tro at vi kan hjælpe dig du kommer med halve oplysninger vi skal jo vide hvad dit setup er 70cc opsætning kan jo være alt men fordi du køre hot så tænker jeg standart konfi opsætning for stor cylinder 19 eller 20 mm cp karburator og gg udstødning

    så skal du sætte din kobling til omkring 5000 omdrejninger 6.5 grams ruller og en 30 eller 32 kg trykfjeder også se om variator og remskiver arbejder som de skal


  • #2   5. jul Man sætter en trykfjeder i der trykker nok til remmen ikie glider...

    Derefter indstiller man hvad omdrejningstal scooteren kører med ved at ændre rulle vægt.

    Jeg ser ikke et eneste ord om rullevægt i dit indlæg, så går ud fra du ikke har rørt ved rullerne.
    Det lyder for mig helt bagvendt. Det ska man da altid.

    Man ændrer ikke omdr tal med trykfjeder.

    Koblingen bestemmer kun omdrtallet fra 0-10 kmt sååå ja.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #3   5. jul rullerne er 6x4 mix.

  • #4   5. jul Ændr dem op og ned for at få andre omdr tal under optræk.

    Det er sådan man indstiller vario.
    Ved at ændre rullevægt..
    Det memo har du så åbenbart ikke læst.
    Du skal prøve forskellige ruller. Du skal ikke prøve forskellige trykfjedre for at justere omdr tal. Det er simpelthen ligeså forkert som at sige en mand er en dame fordi han går i dametøj.
    Det er en mand.

    Og man indstiller ikke omdrejningstal ved at prøve forskellige trykfjedre


  • #5   6. jul Sæt den hvide trykfjeder i den igen.
    Hvid bør være hårdere end gul, så du skal nok bare smide den gule ud.
    Når dit vario sætter sig fast i nogle omdrejninger, som oftest er for lave, så tyder det på at du har en dyb rille i enten vario eller blæserhjul.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #6   6. jul Den gule er hårdere end den hvide og min vario fejler ikke noget.

  • #7   6. jul #6
    Det bør den ikke være...
    Se min video og "vej" hvor mange kg den er på.

    Gul burde være 27 kg.
    Hvid burde være 29 kg.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #8   7. jul Dette er den gule tryk: https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/trykfjeder/p/trykfjeder-malossi-1

    Og jeg ved ikke hvor man finder den hvide, men den er ihvertfald meget nemmere at trykke ned end den gule.


  • #9   7. jul #8
    Er længden også den samme?

    Tryk dem begge i bund, en af gangen, på en badevægt ( den du vejer dig selv på ).
    Tag vægten, 1 mm før den er presset helt sammen.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #10   8. jul På billedet kan du se længen/størrelsen af de forskellige tryk.

    Den gule: Malossi 30% (sendte link tidligere)
    Den sorte: Stage6 hard (kan sende link)
    Den hvide: Ukendt malossi tryk

    Den hvide vejede 32kg
    Den gule vejede 42kg
    Den sorte vejede 52kg

    Ved ikke om jeg har gjort det rigtigt eller forkert.


    profilbillede
  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #11   8. jul Så tog jeg også lige et billede af min rem på min kobling, jeg ved ikke helt om den sidder 100% rigtigt, men kan det have noget med det at gøre?

    profilbillede
  • #12   8. jul På mina er hvid vist hårdere end gul.

    På hiper er hvid blødest og så gul lidt stærkere.

    Underligt de vender om på farverne når det er til forskellige motorer. Istedet for at holde farvernes betydning det samme på alle deres produkter...
    Men what do i know


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #13   8. jul Ja, men når jeg prøvede den hvide, så lige den første tur ned af vejen gik sådan set fint, men da jeg vendte om igen så gik den fast ved lige de 50 ca. Jeg prøvede at stramme og løsne mine trimfjeder via. min 3G Kobling, men den hjalp ikke meget. Men tror jeg skal have noget ligesom hvide, bare måske en smule hårdere eller blødere?

  • #14   8. jul Prøv evt at optage en video af optrækket.
    Upload et sted og del link herinde.
    Så ka vi måske høre hva der er galt


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #15   8. jul Skal lige se om det er muligt, da jeg bare tror man kan høre en masse luft, men ser lige imorgen ift. vejret smiley

  • #16   9. jul Tag et billede af bøsningen ved vario, når det hele er samlet.

  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #17   10. jul Det er bare vario, gliderøret, rem på gliderør også blæserhjul. Der er ingen shimskiver, hvis det er det du vil se.

    profilbillede
  • #18   11. jul Din rem kommer ikke helt ud.
    Hvis du har originale remskiver på, så skift dem.
    Hvis du har en rem på, som ikke er den originale, så skift til den originale PGO rem.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #19   12. jul Har nogle zoot torque remskiver, men når jeg har dem i, så låser den bare top farten nogle gange på en 40-50 km/t, ellers havde jeg også haft dem på.

  • #20   12. jul #19
    Låser topfarten?
    Så er der jo noget galt.
    Har du husket at skifte rullerne, når du skifter remskiver?
    Vinklen på rillen i remskiverne påvirker jo hvordan at trykfjederen arbejder.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #21   12. jul Jeg har bare 6x4 ruller og det har altid kørt meget fint.

  • #22   12. jul Altså 3stk 6grams ruller og 3stk 4grams ruller eller hvordan ska 6x4 forstås?

  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #23   12. jul Ja 3 af hver. 3 6gr og 3 4gr

  • #24   12. jul Det svarer jo bare til 5 grams ruller.
    Du skal huske at skifte rullerne, hvis den ikke kører som den skal.
    At den låser ved en fart, betyder jo at der er noget galt.


  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 14 Emner: 5 Svar: 29
    #25   13. jul Jeg prøver at ændre fra std. remskiver til zoot, fra polini rem til std rem og fra 6x4 ruller mix til 5,3gr jeg har liggende. Så ser jeg lige hvad der sker. Lige pt.
    køre den dog fint med 6x4 og den køre 75 lige vej.
    Men prøver bare begge smiley


  • #26   13. jul #25
    Det skal være den helt originale PGO rem i en indpakning med det originale klistermærke.
    Køb en til en Big Max 50.


Kommentér på:
Omdrejninger / Optræk

Annonce