{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Athena Big Bore - 47,6mm det nye kitt ved KGI {{forumTopicSubject}}

Er der noget som har prøvet dette kitt .. fordi jeg undre mig over de har lavet et nyt setup som så igen bliver sagt at det kan yde op de berømte
17-19 hk …. Mig bekendt skrev KGI for en del år siden også at Athena evo kunne lave op til 17-19hk .. hvorfor er det lige Athena igen igen så kommer ud med en cylinder som faktisk yder det samme som de andre ganle kits de har markeds ført i del år nu …. Det eneste jeg kan se der lavet om på er måden hvordan det bliver spændt sammen nu … det bliver spændt sammen som det er et kit med noget flange i mellem fordi pindbolte ikke kan være der , men det burde det da sagtens kunne ved 47/6 mm boringen…
Kan nogen forklare hvad forskellen på det nye og gamle cylinderkit
Se linket … eller kopier det og se linket

https://kgi.dk/doc/9aa5fa6b-0e32-4fe6-8e5c-c0c7aa75ca94.pdf



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Athena Big Bore - 47,6mm det nye kitt ved KGI
  • #1   25. mar 2023 Det har jeg på min anden bws, det rykker okay godt:)
    har krumbassen, cylindret, studskittet, og karb samt luftfilteret fra det sæt, men om det lige er 19 hk tvivler jeg på


  • #2   25. mar 2023 Jeg må indrømme Athena er jeg dælme blevet træt af , for ligegyldigt hvad for en rullefelt du ser hvor en motor med Athena setup på så bliver det altid rullet til mere end de her
    12-14hk …. Jeg har set alle GT tunings videoer igennem , med hvor han laver Athena motor på Jog R og PGO Hot osv , de har aldrig lavet den effekt som det blivet håbet på. Det har altid endt med at det noget i vejen med motoren eller kaburator , også skifter han de dele , så yder den ikke i nærheden af de her 17HK som lovet …


  • #3   25. mar 2023 ka det ha med flowoptimering at gøre ?

  • #4   25. mar 2023 Ja det kunne det da måske godt …. Være … porttider kan evt også være bedre på det nye setup Athena har lavet

  • #5   25. mar 2023 syns på Big bore at skyllekanaler er store og den større porte
    ved ik om det kun er på lodret smiley


  • #6   25. mar 2023 Vi må håbe det bliver godt med det nye setup fra dem…. Glæder mig til at høre lidt om folk der har prøvet det ….


  • #7   25. mar 2023 Kgi har måske copy pastet beskrivelsen på athena evo til alle maskiner, og brugt beskrivelsen fra LC kittet...

    Athena evo det gamle sku vist være = s6 racing mk1.
    Du får også kun de 18-19 hk ud af s6 mk2 hvis det er LC udgaven.

    Bare mit gæt.

    Så på ac er det max en 15hk formentlig


  • #8   26. mar 2023 Hvis man ser bort fra hvad der skrives og ser på det fysiske, så ligger forskellen nok i portmappet og dermed udformningen af udstødningsporten, samt vandets køling af cylinderen.

    Når cylinderen spændes med små bolte ved blokken, så har man ikke pinbolte som går ned igennem cylinderen.
    Og når de ikke er der så frigiver man plads til en større udstødningsport og man giver mere plads til at vandet kan komme tættere på cylindervæggen og dermed yde den nødvendige køling.

    Når det er sagt, så er jeg altså meget mere fan af de kits med længere slaglængde.

    there is no replacement for displacement

    44 mm slaglængde, kontra 39,2 mm giver over 10 % mere i ccm.
    Dertil kommer større moment og måske også lavere omdrejninger, da man kan få samme volumen/minut ved cirka 10 % lavere omdrejninger.

    Athena kittet minder nok i bund og grund og det gamle Stage6 R/T kit ( som vidst nok havde et tilnavn mere ).
    Det havde også flange montering ved blokken og der gav mulighed for større udstødningsport og jeg mindes at udstødningen sad fast med 3 bolte, frem for 2 bolte.


  • #9   26. mar 2023 men det ville sige at man godt kan køre c21 på big bore kittet men ikke det normale ac athena racing kit?

  • #10   26. mar 2023 #9
    C21 og C30 anser jeg for at være til banebrug, hvor man har ALT monteret til max ydelse og cylinderen portet.
    Omdrejningerne er så høje og ydelse er så høj, så stemplet skal skiftes meget ofte.


  • #11   26. mar 2023 Min bws render 108 på gps med alt fra athena sættet udover udstødning, det en proma warrior også har den også OR kit smiley
    jeg er okay tilfreds med sættet


  • #12   26. mar 2023 https://www.youtube.com/shorts/DB3itfm8BAs

    Det er også AC udgaven Athena selv siger "up to 19HP" men jeg vil også mene vi ligger på en 13/15 hk


  • #13   26. mar 2023 Jeg har rullet dette kit igår til 17hk+ vi var positivt overrasket over det faktisk, men det ligger lidt mindre hk end stage6 mk2 racing ac kan jeg så os afsløre smiley

  • #15   27. mar 2023 Ramshøj ….

    Intet undt ord sagt nu. Men er det ikke noget med din rullefelt måler en småle forkert syndes det var engang folk snakkede om det manglede at blive Indstillet for at vise den helt rigtig HK , eller var det ikke dit system


  • #16   27. mar 2023 I kan rulle alle de cylindre i vil, men når dagen er omme, så er det stadig først over stregen for den kvarte mil.
    Asfalten er den eneste rigtige dommer.


  • #17   27. mar 2023 #16
    Jo jo bestemt , hvad betyder det at have 15hk i motoren som ikke går så godt igen , når den anden der vant løbet kun har 9Hk fordi den er meget bedre indstillet og meget bedre kørt … så kan jeg godt se asfalten er den bedste dommer.. Men af en eller grund syndes jeg bare ikke rigtig man så tit ser at det er en Athena Racing/Evolution der vinder på asfalten selvom det sku kunne yde op til de her 17HK , selv om det er indkørt på rullefelt osv , så det lige før at en kunne bilde mig ind at Stage6 Street Race 70cc sport “ støbejerns kittet vant over Athena setuppet .. og stage6 street race 70cc sport kittet var kun indstillet hjemme i garagen på en beskidt gulv med en overskruet Pinbolt … smiley smiley smiley


  • #18   27. mar 2023 BP Tuning
    Lyder ikke til du aner ret meget om mit rullefelt, jeg smed samme hk på mit og gt´s mobile felt sidst jeg fik rullet derpå, så ved ikke hvor du har din info fra haha



    Scootertechguy
    Nu er spørgsmålet jo hvad det yder ikke om det er hurtigt.


  • #19   28. mar 2023 Hr ramshøj
    Nej det nægter jeg heller ikke… det var kun et almindelig ikke “ ondt ment spørgsmålet “


  • #20   28. mar 2023 #18
    99,9999999 % af den slags "hvad yder mest" emner handler om at komme hurtigst afsted.
    0,0000001 % af brugerne herinde går op i Power Drag.


  • #21   28. mar 2023 #18
    Ja det er igrunden sandt nok , man vel sige det sådan at du skal køre med hovedet og ikke med HK


  • #22   28. mar 2023 Som regel er tommelfingerreglen at flest hk/kg vinder ræset.
    Alt andet lige...
    Men er den max effekt kun mellem 20-30 kmt og resten af kurven er død så er det jo skrald ift en maskine der yder lidt mindre på baghjulet men gør det helt fra 10-60 km/t.

    Var der forresten ikke noget med de angivne max hk på s6 racing mk2 til lodret mina ikke er 18 hk, for det ses kun på vandkøl.
    Så som ac må man forvente max 14-15 hk på hjulet.
    Jeg gætter på det her kit er i samme boldgade. Måske lidt mere med en lav gearing og i øvrigt et setup der giver et flot maximum, men derudover kører som en fuld dame laver donuts smiley


Kommentér på:
Athena Big Bore - 47,6mm det nye kitt ved KGI

Annonce