{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
174 visninger | Oprettet:

Trykfejder længde {{forumTopicSubject}}

Har roddet lidt med min kobling.. ny remskive fra stylepro..

Først da jeg satte den på, havde jeg ikke det øverste fjeder styr monteret, og den gik +10kmt hurtigere end tidligere - men uden styret udvidede fjederen sig så meget at den skubbede til koblingsbakkerne så den var konstant tilkoblet, og stod og trak i tomgang.. hmm..

Så satte jeg fjeder styr på, og så mistede jeg de 10kmt igen..
Jeg kortede styret af med 6mm men det hjalp ikke en skid... nu har jeg så kortet styret helt ned til omkrong 12/13mm i højden, og det hjalp lidt, men remmen vil stadig ikke gå helt ind på remskiverne..

Har en hvid tryk fra malossi.. så nu at den har en længde på 106mm hvor originalen er 94mm.. Hmm...

tænker at grunden til at den kørte bedre uden fjederstyr er at afstanden så blev det mindre, alså fjederen blev "kortere"

Gør det virkelig så stor en forskel med de 12mm længere fjeder ?

PGO TR3
70cc/GG, multivar og lang rem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trykfejder længde
  • #1   24. mar 2023 Du er godt klar over at du skal måle fjederen når den er klemt helt sammen og ikke kan klemmes mere sammen? !!

  • #2   24. mar 2023 Jeg tror at et af problemerne er manglende plads til fjederen og selve remskiven.
    Der du har købt, er nok kun den ene halvdel af remskiverne.
    Du har købt den den der sidder yderst og dermed den del med de skrå riller?


  • #3   24. mar 2023 kan konstatere at original længden på tryk fjeder er 96mm høj, hvid malossi er 106..

    Korrekt, jeg har kun skiftet den ene halvdel : https://www.kgi.dk/product/36658-9092/peugeot-ludix-pro-post/stylepro-remskive-torque-drive-118mm

    - den har givet godt godt og jævnt optræk.. men uden fjederstyr gik den +10kmt hurtigere.. og med fjederstyr(både standard, minus 6mm, og den helt baberede udgave ca 12mm højde ) så går den maks 63 på gps..

    Uden styr kører den meget bedre og hurtigere, men det fucker med koplingsbakkerne.. derfor jeg tænker om den hvide malossi fjeder er for lang og gir for lidt plads når den er klemt sammen ?


  • #4   24. mar 2023 fjederstyret giver jo alligevel 1.5/2mm mere længde til fjederen?

  • #5   25. mar 2023 #3
    Jeg har godt læst det du skrev i #0
    Og så gentager jeg det jeg skrev.....

    Problemet er manglende plads på den bagerste del af remskiven.
    Det har intet at gøre med fjederstyr eller stylepro delen.

    Det er remskiverne der ikke har plads nok.
    Hvorfor kører du ikke med den originale trykfjeder så brugere lettere ruller?


  • #7   25. mar 2023 standard fjeder gav intet.. -_- hverken med lettere eller tungere ruller i..

    Den kører hurtigst UDEN fjederstyr.. Det giver absolut ingen mening i mit hoved..

    Henrik: er ikke 100 på at det var fjederen der gik op og skubbede bakkerne, bare en teori, men da jeg ikke havde fjederstyr i, lå den og hakkede i koblingen ved tomgang.. det stoppede efter styret kom i igen..

    Gir sgu snart op på den skod scooter xD uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få den op på mere end 63 på gps, den uden det skide fjederstyr render den over 70 på gps..... smiley


Kommentér på:
Trykfejder længde

Annonce