{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
163 visninger | Oprettet:

Skiftede pakninger i cylinderen og trækker mindre end før {{forumTopicSubject}}

Jeg skiftede lige alle pakninger i cylinderen og var ude at køre en lille tur, men pludselig har den ingen træk-kraft(altså den trækker som lovlig scooter og kommer ik op på mere end 35)?
Det Athena Racing 70cc (Pap bundpakning + nummer 2 mindste metal bundpakning, Jeg havde ikke loddetin til at måle squish så gættede bare)

Kommentarer på:  Skiftede pakninger i cylinderen og trækker mindre end før
  • #1   19. nov GÆTTEDE......

Der har du dit svar.

Mål din squish.......

• #2   19. nov Det skal jeg nok.
    Men lad os nu sige den er for stor, og jeg skal sætte mindre bundpakning i, skal jeg så skifte top pakning? Det er helt nyt pakningssæt og har kørt maks 1 km.

• #3   19. nov Du skal bruge den toppakning sol cylinderen skal bruge.
    Hvis topstykket er med o-ring, så skal det være med o-ring.

Fjern fiberpakningen under cylinderen og mål din squish.

• #4   19. nov topstykket er uden o-ring, så jeg bruger metal toppakning som kommer til cylinderen. Men har kan den ikke have noget at sige med squish, fordi den er nok 1 mm tyk som jo hæver topstykket 1 mm, så jeg skal da have en mindre bundpakning end jeg burde hvis det var med o-ring, eller hvad?

• #5   20. nov Hvis toppakningen fulgte med cylinderen, så passer den.

Mål din squish

• #6   20. nov Squish er 0.8, samme pakninger som før.(squish var også 0.8 før)
    Før der var toppakningen og udstødningspakningen lidt utæt.
    Problemet nu er bare at den trækker ikke og køre 35-40, som den gjorde før, men før der strammede jeg så trimfjedrene så den tog fat ved 40, så stramte jeg dem så mere så pludselig tog den fat ved 20, så 10, så 5 osv.
    Men det gør den jo ikke nu, så min teori er at nu er der kommet noget mere kompression, så nu skal jeg have nogle strammere i for den vil tage fat, for det var jo det den gjorde før som den gør nu, der strammede jeg dem bare og så tog den fat.
    Nu er de bare strammede helt, så synes du/i at jeg skal købe nogle stage 6 hard trimfjedre? Nu sidder der stage 6 medium.

• #7   21. nov Det lyder mere som om at du har en fejl på tændingen eller noget andet, som gør at den ikke gnister som den skal.

Jeg vil tilmed mene at din squish skal være 0,6 mm på den cylinder.

Er det et sæt du har købt fra nyt af, i en lukket, kasse?
    Så du er helt sikker på at topstykket ikke skulle have været med o-ring.

• #8   21. nov Pakningsættet kommer med både o-ring og normal top pakning. Topstykket er der ikke hul/ring til o-ring. Inde på speedline er der også 2 forskellige topstykker. Et til o-ring og et til uden o-ring.
    Da jeg bestilte pakninger bestilte jeg også et nyt tændrør. Det er et br8hs tændrør. Før sad der bp6hs tændrør.
    Er det muligvis defekt det nye tændrør, eller er det den forskel på R og P på det tændrør?
    Statoren havde jeg også prøvet at skifte en gang med en ny stator fra t-Hansen, men der passede Pick-uppen ikke med hullerne, så rensede jeg fra lidt rust, og så fiksede det de problemer jeg havde på det tidspunkt.

• #9   21. nov #8

????
    Så har du nok fået et forkert topstykke.
    Du bør omgående tegne et portmap og så skal du huske at regne squishy, toppakning og kant på topstykket med i dine målinger.

Find et billede af Malossi MHR kittet med afstande på og sammenlign med dit eget.

• #10   21. nov Men det ændrer ikke på at der nok er noget andet galt, siden den mister så meget fart.

Hvilken farve har din gnist?
    Orange/hvid
    Eller
    Blå/hvid

• #11   21. nov Gnisten er blå/hvid

Kan mulighvis være forkert topstykke. Inde på topstykket står der Athena, men når jeg kigger på cylinderen inde på speedline står der ikke Athena på topstykket.
    Kan det mulighvis være fordi det er et 10 år gammelt cylinder(Den havde stået stille i 10 år), eller kan det være forkert topstykke? Det passer med hullerne og alt det.

• #12   22. nov Det kan godt ske at der er lavet ændringer.

Men den manglende fart, den finder du et andet sted.

• #13   26. nov Har fikset problemet nu, det var de trimfjedre

• #14   27. nov #13
    Trimfjedre ændrer ikke topfarten.

• #15   27. nov Jeg lod den stå i tomgang i cirka 5 min, så træk den dårligt til 40 kmt og så træk den godt efter 40 og op til topfart.
    Så købte jeg stage 6 hard trimfjedre og fik den til at trække fra bunden til topfart smiley

Den gjorde jo præcis det samme før jeg skiftede pakninger

• #16   28. nov #15
    Dit vario har ikke været shimmet eller dine ruller vejer for meget.
    Der går nok ikke så lang tid før din kobling brænder af, nu hvor at den skal file på koblingen så lang tid.

• #17   28. nov Vario er shimmet, ruller vejer 4.7.
    Men som jeg siger, problemet er løst nu smiley

Kommentér på:
Skiftede pakninger i cylinderen og trækker mindre end før

x