{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvilken dyse?
  • #1   22. sep Dysen er alt mellem 80 og 100 hvis du beholder std luftfilter og ubegrænser den.

Rullerne passer fint ved ca 6 gram

• Oliver J
    Oliver J Tilmeldt:
    sep 2022

Følger: 12 Emner: 2 Svar: 4
    #2   22. sep Hvad så hvis jeg putter powerfilter på? Og hvad tror du den kommer til at rende efter alt? Men hvis jeg sætter alt på skal jeg så også pille tragten eller skiven? Måske spurgte jeg dumt der men jeg skal fandme være sikker.

• #3   22. sep Før du begynder at put noget tun på, så skal knallerten ubegrænses.

Med powerfilter ligger den stadig omkring de 80-100, men kan gå højere afhængig af hvor utæt din motor er

• Oliver J
    Oliver J Tilmeldt:
    sep 2022

Følger: 12 Emner: 2 Svar: 4
    #4   22. sep 80-100km/t??

• #5   22. sep Nej snakker om dyse størelse. Du heldig hvis du rammer 80 med den opsætning.

Køber du ggen ny?

• #6   22. sep Du får så godt som ingen mærkbar power ud af hverken 19mm karb istedet for den originale 12, eller powerfilter, så længe du kører std cylinder på gg.

Jeg vil faktisk næsten sige du får Mere ud af hæve 1000 og lægge dem i toilettet og trykke skyl.
    Fordi du sparer en masse tid, den larmer mindre, den kører længere på literen, du får ikke problemer af at køre på lidt våde veje, du skal ikke omdyse når vejret skifter, motordelene holder læmgere når den ikke prøver at brænde sandstøv... og du får nøjagtig ligeså godt optræk (sløvt)

Du får heller ikke noget ud af at bruge penge på vario eller kobling eller tænding.

Det der giver kræfter på en 2 takter er udstødning og cylinder.

Karburator skal bare passe til de to motor dele.
    Det samme med vario luftfilter kobling tænding og så videre.

Hvis du vil have bedre optræk er det første du skal gøre at fjerne alle begrænsinger i motoren (og indstille karburator til det inden du kører med forkert indstillet karburator og derfor smadrer motoren)

Det næste du kan og bør gøre, er at få en sport cylinder til de 6-700kr som er støbejern og 47mm istedet for 40mm.
    Det er 68cc. Også kaldet 70cc diskret hverdagsknallert sniger tun.

Dysesæt så karburator kan indstilles til det, og 6,5 grams ruller i varioen, og evt liiidt strammere trimfjedre i koblingen.

Så kører du 75 kmt ca.
    For under 1000kr.
    Med dobbelt så mange hestekræfter som hvis du sætter 19mm og problemlarmfilter på std 50cc med gg.
    Du larmer meget mindre.
    Du ka køre hele vinteren uden problemer.
    Du kører en del længere på literen.
    Knallerten går ikke i stykker.
    Og du sparer en masse besvær.

Men start med at få maskinen 100% fjernet begrpnsniger og rigtig indstillet med dyse og rullevægt til at køre med din motoropsætning (standard 50cc cylinder + gg)

Så ka du overveje at opgradere til sport 68cc cylinder + gg derefter og så indstille karb/vario/kobling til det setup

Kommentér på:
Hvilken dyse?

x