{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny rem pgo dr big
  • #1   8. maj 2022 Rem springer med tiden. Det er vigtigt at du skifter den en gang imellem. Polini remmen er for lang. Jeg ville anbefalde at du køber en original pgo rem

  • #2   8. maj 2022 polini remmen passer ganske godt. Men det gør din trykfjeder ikke smiley
    Den er for stram.


  • #3   8. maj 2022 #2 remmen er for lang. han mister topfart af det


  • #4   8. maj 2022 nej han gør ikke. Hvis han endelig mister noget er det lidt af optrækket, da den er smallere og starter længere ned på remskiverne.
    Men det er så ubetydeligt, at det glemmer man efter 2 ture.


  • #5   8. maj 2022 Fordi remmen er smaller og længere, kommer den ikke helt ud på varioen eller helt ind på remskiverne. Dvs at han mister en god stykke topfart og noget optræk tæt på topfart.
    Har selv lejer meget med pgo variator og har testet med lidt forskellige rem


  • #6   8. maj 2022 du kommer aldrig helt ud på vario på en pgo.
    Du bliver rig hvis du løser den gåde.

    Polinis rem passer ganske glimrende. Der er absolut ingen grund til at betale dobbelt op for en original.


  • #7   8. maj 2022 Det varioen på min hot. Den kommer HELT ud

    profilbillede
  • #8   8. maj 2022 Den der billede er efter jeg pressede den hårdt. Her er varioen før det

    profilbillede
  • #9   8. maj 2022 Helt ind og helt ud. Samme ting på remskiverne, dog har jeg et problem med remskiverne som ikke skubber remmen helt ud. Men den kan godt hvis jeg selv drejer lidt på remmen. Så strækker den sig selv ud til kanten af remskiverne

  • #10   9. maj 2022 Remmen sku gerne holde ihvertfald service intervallet.

    Hvis du har 70cc på holder den 20-30% kortere men..

    Mig bekendt er pgos service interval på remmen mindst 6000km og nok nærmere 10'000 som på piaggio.

    Kan kun fraråde at købe remme uden at være sikker på hvad mål de har fremover smiley
    Det er lidt besværligt at sætt sig ind i. Men ikke nær så besværligt som at være uvidende om smiley


  • #11   9. maj 2022 Tag det ikke forkert, polini kevlar remmen er en god rem. Den holder godt. Har selv kørt en hele del med min stylepro kevlar rem. Og den holder sgu. Har den stadig som reserve. Men hvis du ville yde alle motorens kræfter og få det bedste topfart skal du ha den originale pgo rem. Men igen, polini remmen er da god. Især hvis du kører lovligt. Så holder den længe

  • #12   9. maj 2022 Det ikke nemt og blive klog på..i min sidste tråd skrev proofiilen L. det eneste der duede var original og poliini..vlad siger originale og Simon siger polini ??

  • #13   9. maj 2022 Så den her original rem burde være bedre selv om der ingen mål står på den

    profilbillede
  • #14   9. maj 2022 Den polini der er samme længde som original pgo, den er fin. Kan anbefale den.

    Om speedlines rem er den rigtige størrelse.. det ser sådan ud. Og man kan håbe det.
    Skriv dem evt en mail og bed dem selv sige hvad mål den er smiley
    Så ka det være de snart tager røven ud af skoene og får det skrevet på deres varer i beskrivelsen smiley eller endnu bedre i overskriften så man ikke skal klikke 14 varer igennem for at finde ud af hvad størrelser remme de har

    Forestil dig hvis de solgte cylindre uden at oplyse hvad cc det var haha. Nej vel.
    Køb en. Se om den kører godt. Vær tilfreds eller køb en anden cylinder og prøve med.
    Hvor mange mon der så ville købe 86cc malossi fordi det har rødt topstykke, prøvet at sætte det på med en gg og standard krumtap, og så slås med at få lortet til at starte i ugevis indtil nogen kan fortælle dem
    det der passer overhoved ikke sammen. Du har købt forkert

    ...........

    Hvis så i det mindste de ku finde ud af at nøjes med at sælge kileremme som faktisk passer i den maskine der står den passer til... så ku det være at det ikke var nødvendigt at skrive størrelsen på remmene.

    Men spørger du dem så er det stadig ikke vigtig.
    Rem størrelse?
    Pfff
    Det skuda lige meget

    Du køber da bare en ny

    Haaaaa haaaaa haaaa smiley


    profilbillede
  • #15   9. maj 2022 Men L den polini rem står der jo den måler 750..siger du ikke den kun skulle måle 738 eller sådan noget ..

  • #16   9. maj 2022 Men L den polini rem står der jo den måler 750..siger du ikke den kun skulle måle 738 eller sådan noget ..

  • #17   9. maj 2022

    profilbillede
  • #18   9. maj 2022 #14 polini remmen og den originale pgo rem er IKKE samme størelse. Polini remmen er 750mmx16,2mm. Original pgo rem har målene 738mmx18mm. Polini remmen er for lang og for smal. Den kommer ikke til at komme helt ud på varioen eller helt ind på remskiverne. Jeg kørte selv med en stylepro rem som var slidt ned til ca 17mm i bredde og 750mm lang. Du kan enda se det på den her video jeg har lavet til en guide jeg er ved at blive færdig med. Det eneste rem den passer er den originale pgo rem. Så er der den fra stage 6. Den har den rigtige længte med er for smal

  • #19   9. maj 2022 https://youtu.be/cbqul51SWOk

  • #20   9. maj 2022 Ha ha jamen hvorfor siger L så de er ens..var dert ik ham der rådgav dig om remmene..men den originale rem som jeg har sendt billede af burde så være okay?

  • #21   9. maj 2022 Jeps det er den. Jeg ved ikke hvofor han siger at man skal gå efter polini remmen. Han har nok sin grunde. Men nu har jeg brugt rimelig lang tid på at u dersøge hvad ville virke bedste og kom frem til svaret, at det er pgo remmen.
    Det var enda L der fortalte mig, at std kun var 738 mm. Jeg kørte rundt med en "std" kevlar rem fra stylepro(750mm i længte). Jeg tænkte ikke så meget på remmen, der jeg troede std var 750mm.
    Hvis du ikke har købt rem ednu, så køb den originale pgo rem. Den kører bare bedst med det. Være dog opmærksom på, at den stærkere trykfjeder ville slide mere på remmen end std trykfjeder. Så den skal nok skiftes en smule oftere end normalt. Bare tjæk remmen en gang imellem om den er begyndt og revne osv. det er ikke så godt når remmen springer. Det kan lave rimelig meget skade på variomatik systemet smiley


  • #22   9. maj 2022 Jeg har bestilt det men kan vel nå og annuller det..okay hvad skal jeg tjekke i variomatik om har taget skade..tror bare skifter ud til original fjeder for syntes ikke kunne mærke synderligt forskel alligevel

  • #23   9. maj 2022 Hvis du ikke har 70cc ville den der trykfjeder ikke hjælpe

  • #24   9. maj 2022 Det har jeg også

  • #25   9. maj 2022 Der findes mange polini remme.

    De fleste af dem passer slet ikke. Selvfølgelig

    At speedline sælger det lort der er alt for dumt

    https://www.twostroke.se/polini-drivrem-race-kevlar-6

    Kig på twostroke.

    Boykot speedline til de stopper det pis


    profilbillede
  • #26   9. maj 2022 Inden du falder ned af stolen over priserne, så er det svenske kroner.

    Men ja priserne er lidt højere.
    De smider nemlig ikke affald i nakken på dig ved et tilfælde som fartstribe gør


  • #27   9. maj 2022 #26 ja det er jeg godt klar over. Men nu snakkede vi om rem fra speedline. Udover det, er den der rem for bred. Den kommer til at sidde under meget spændning og kommer derfor til at blive slidt meget hurtigt

  • #28   9. maj 2022 Der sku gerne være plads til de 0,6mm ekstra bredde.

    Jeg tænker slet ikke på speedline som et sted man køber remme smiley

    Prøver altid at fraråde speedline, om ikke andet så indirekte.
    Anbefaler at man går på twostroke og kigger i det mindste.
    Og at man kun køber remme man kender målet på

    Og det skal man gøre efter at have fundet ud af hvad mål remmen skal være
    Ellers gir det ikke meget pote at vide hvad størrelse rem man køber, hvis man stadig ikke ved om den passee i.

    Boykot fartstregen smiley


  • #29   9. maj 2022 Jeg har bestilt den originale fra speedline ..den burde vel også måle hvad den skal nu den er original og der står pgo på den

  • #30   9. maj 2022 Meld gerne tilbage med hvordan den kører. Hvis du ikke havde en original pgo rem, kører den så bedre med den nye?

  • #31   9. maj 2022 Skal jeg gøre..nej den var ikke original den der sad i så det bliver spændende om det giver noget

  • #32   9. maj 2022 Glæder mig til at høre det smiley

  • #33   9. maj 2022 Vlad var der ikke også noget med du havde skiftede din hvad gav det

  • #34   9. maj 2022 En god 10 kmt

  • #35   9. maj 2022 Det ville ikke være tosset hvis det kunne gi det

  • #36   9. maj 2022 Tjaaa ville ikke love noget. Men det skulle give noget på toppen. Det afhænger vel af din motor og hvor mange kræfter den har

  • #37   10. maj 2022 Kan jeg evt køre videre med den gule tryk fjeder nu i mener den åd den gamle rem..tænker om det kan være fordi den var ved at være udskiftnings klar..sagen er den jeg har fået kørt original fjederen ned med mon bil

  • #38   10. maj 2022 Den gule trykfjeder slider mere på remmen end std. Men derfor kan du stadig godt køre med den. Den giver dog ikke noget mening at ha på hvis din maskine er std

  • #39   10. maj 2022 Maskinen er heller ikke stationær har 70cc multivariator og gg..var bare mere om kunne regne ..den ville klemme den stort set med det samme

  • #40   10. maj 2022 Den gule trykfjeder ville klemme mere end std. Når du kører ved topfart, så ville remmen være under det mest præs

  • #41   10. maj 2022 Nå status er den stadig kun lige kan klemme sig op på 70 på speedometeret..min vens hot ligger på 80 med 50cc på ??

  • #42   10. maj 2022 Hvor hurtigt kørte den før? Og hvilke ruller har du i?

  • #43   10. maj 2022 Ja det hele ska helst være afbalanceret for der ikke er en flaskehals.

    Men stod der så faktisk pgo på den rem, eller var det en dayco rem istedet.
    Man ka også måle en rem ved at lægge den på gulvet. Lægge en ikke-elastisk snor rundt om på gulvet og stramme ind så de matcher.
    Tegn en streg på snoren hvor den overlapper.
    Mål snoren med målebånd.
    Så har du den ydre længde på remmen som meget gerne sku være samme mål som standard +/- 2mm


  • #44   10. maj 2022 Den kørte 65 kun med pillede begrænsning ..før og efter Remskifte med 70cc og multivariator..kan den lige komme op på 70..så remskifte har ingen ændring gjort

  • #45   10. maj 2022 Der står pgo på rem og indpakning og det hele

  • #46   10. maj 2022 hvilke ruller har du i? hvis de er for lette, så kommer den bare ikke ud på variatoren

  • #47   10. maj 2022 Har 6 gram har prøvede med 5 7 og syntes egentligt ikke var synderligt stor forskel udover den kørte lidt bedre med 6

  • #48   10. maj 2022 Skrev du 5,7 eller 5 og 7? Og har du husket de diverse begrænsninger? Fx i ggen eller evt tragten?

  • #49   10. maj 2022 Men jeg har sat streger på variatoren her da skiftede rem så kunne se hvordan det så ud

  • #50   10. maj 2022 5 og 7 grams alle begræsninger er taget

  • #51   10. maj 2022 Har du en billede af de streger på varioen?


  • #52   10. maj 2022 Nej jeg har først lige sat dem.skal den ikke køre noget tid inden man kan se det..

  • #53   10. maj 2022 Nej behøver man ikke. Tuschen bliver slettet så snart remmen kører på den i ca 5 sekunder

  • #54   10. maj 2022 Nå okay må lige se på det i morgen

  • #55   11. maj 2022

    profilbillede
  • #56   11. maj 2022

    profilbillede
  • #57   11. maj 2022 Vlad så der billede af variator ..vi enige om mit tændrør også ser ganske fornuftigt ud ikke..køre med 94 dyse kan se det lidt hørere end mange andre i en original karborator..luftfilter begræsningen er taget..hvor længe skal man egentlig køre med Hanen I bund for at aflæse tændrøret korekt

  • #58   11. maj 2022 Dit tændrør ser fatisk ok ud. Du kan nok godt gå 1-2 ned i dyse faktisk. Den skal bare ha fuld gas i 2-3 km, men bedst med mere. Men den udnytter ikke varioen. Hvis du klæmmer variatoren og blæserhjulet sammen og putter remmen i toppen, sidder den så i toppen? Eller sænker den ned til stregerne. Hvis den nu bliver i toppen, så prøv med de tungere ruller. Din motor makser måske ud for tidligt. På min der bruger jeg 7,5 grams ruller og en polini knæk udstødning og 19mm karbu(dyse 100)

  • #59   11. maj 2022 Vil det gøre noget positivt at gå lidt ned i dyse..okay det må jeg lige prøve når får tid..men har jo prøvede 7grams uden det gjorde noget positivt dog inden skiftede remmen

  • #60   11. maj 2022 Prøv bare. Du skal aligevel åbne op og tjække om afstanden mellem variator og blæserhjul er overhovedet stor nok.
    Når du kører nu, lyder det som om motoren arbejder eller tager den bare omdrejninger?


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #61   11. maj 2022 Støre tandhjul på en crosser bag på og mindre for. giver højt optræk. mindre tandhjul bag og større for giver højre hastighed og mindre optræk. Flere gram ruller du bruger for gør den langsommer i optræk . Fjeder bag på . strammer fjeder bag i kobling gør større tandhjul bag. så skal du bruge en ikke så tyk rem

  • #62   11. maj 2022 Det der mer rullerne passer ikke. Er de for lette, så ja, du har bedre optræk lige de første par kmt. Men så trækker den ad helveds til derefter. Er de for tunge har motoren det svært ved at holde omdrejninger.
    Det er derfor vigtigt at finde de ruller som gører både sådan så motoren kører i powerbandet, men også faktisk arbejder og ikke bare tager omdrejninger


  • #63   11. maj 2022 Ska sige fra min nrg at der godt ka være en 19mm rem mellem bagerste remskiver smiley

    profilbillede
  • #64   11. maj 2022 Varmesatte stemplet med 90 kmt så baghjul blokerede.
    Og så river den jo bare i endnu højere gear så den prøvede lige at sluge remmen.
    Lykkedes den meget godt


    profilbillede
  • #65   11. maj 2022 Heldigt mit bagdæk bare skred, så den ikke rev remmen over eller rev diverse aksler skæve .
    Selvom det var friske michelin power pure på tør asfalt...
    Var godt nok tæt på. Hiper er bare overengineered.

    Prøv at skifte ruller med den nye rem.
    Den gamle rem ku alligevel ikke få remmen i max gear fordi den var for lang og smal.
    Den nye rem skal kunne trækkes op i højere gear. Hvis du har hård trykfjeder i skal du have tungere ruller i for at trække den helt ud i topgear.
    Vil anbefale std tryk faktisk men en ting af gangen


    profilbillede
  • #66   12. maj 2022 L ..det ser surt ud..ha ha ja problemet er bare at jeg har kørt min std fjeder over med bilen smiley men prøver nogle tungere ruller

Kommentér på:
Ny rem pgo dr big

Annonce