{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Vga explora euro 5, ny model. Nogle der kender begrænsningerne? {{forumTopicSubject}}

Jeg har den sprit nye euro 5 explora men kan ikke finde værksted manualer eller noget....

Er det bare en ledning til cdien? Hvis ja hvad farve?.
Er der indsugning begrænsing?
Vario begrænsning?
Udstødnings plumb?

Jeg er bådmekaniker så i behøves ikke skære det ud i pap bare hurtigt og simpelt, for det er forfærdeligt at køre med.

Tak på forhånd (-:

Kommentarer på:  Vga explora euro 5, ny model. Nogle der kender begrænsningerne?
  • #1   18. nov nej de ny euro 5 er med indsprøjtning og dry et der ikke nogen som har knækket inu

• #2   18. nov Er det her da ikke kaburatoren? Der sidder choker og det hele. Så er vel ikke kun et indsugning spjæld

profilbillede
  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 1.115
    #3   18. nov Det er en elektronisk styret karburator hvor motorstyringen kontinuerligt trimmer benzin/luft forhold via en elektrisk magnetventil/dyse i forhold til hvad lambdasonden og andre parametre giver af input. Den kan forstøve benzinen mange gange finere end når en almindelig "dum" karburator bare trækker benzin op gennem en dyse.

Der findes ikke nogen tuningsmuligheder til det, i al fald ikke endnu.

• #4   18. nov Okay æv, sikke noget lort.
    Det er bare træls at når du køre de syge 20 så hoster og hakker den fordi den begrænser føltes ligesom en helt normal fartbegrænser til en totalter hvor den fjerner gnisten over set rpm/fart.

• #5   18. nov Jo det ser da sådan ud thansen har ikke dele til den inu mener tate euro5 er med indsprøjtning og ja det er 100 % at den begrænser omdringere men euro 5 så ved ikke hvor dan den er skruet sammen men de gamle har en ledning som føler på koblingen ved baghjul som føler på omdringere på klokken så når den rammer den fart de har sat den til cutter den tænding men det kan også sidde en skive I variator det er den forreste remhjul måske har de lavet den på bøsning så der skal ny bøsning til

• #6   18. nov Jeg tager vario skjold af imorgen noget er 8mm men nogle er boltene er torx.
    Så tjekker jeg for skive og den vario føler, min kammerat havede en explora euro 4 tror jeg den klippede han ledningen ved koblingen på, så var den helt ubegrænset. Kunne ramme 85 på speedo meteret ned af bakke. Men så blev der så varmt bag dækslet at remmen sprang hehe.

• #7   18. nov Men thansen idiot sikre sig også deres scootere, tænker de gør det samme som mange andre fabrikater gør.
    Prøver at fjerne rights to repair så man betaler fabrikanten.
    Ligner os der er til tester gadvide om man kan købe en

• TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 1.115
    #8   18. nov Der er muligvis flere udgaver af firmware og hardware på dem, det var der på EURO 4 scooterne.
    Nogen kunne man klippe ledningen til sensoren på koblingsklokken, så gik den i ubegrænset mode. Andre findes ledningen ikke på.
    Nogen af dem er ret godt låst:
    Klipper du ledningen til koblingen gik den i default 30km/t (omdrejnings begrænset)
    Klipper du ledningen til hastighedssignal går den i default = 30km/t
    Klipper du begge to...bliver den til 25km/t, så kan du lære ikke at pille ! smiley

Der er OBD stik på dem, protokollen er sikkert KWP2000, et simpel K-line interface klare det hvis du har noget software til det. Den svarer også på Eobd forespørgsel med en fejlkode (hvis der ligger en i fejllisten)

• #9   18. nov @TT Okay lækker info googler lige og lære lidt om interfacet og hvad programmer der ka bruges.
    Ville bare have den ubegrænset så jeg kan køre de 40/60 de nu gør, og bruge mindre benzin.

• #10   18. nov Nogle der ved hvor lang tid fra en scooter et udgivet til man ca kan købe dele osv? Det er bare hvor lang tid jeg skal, køre 30...

• #11   19. nov Når i søger på VGA scootere, så husk at bruge deres oprindelige navn.

Det er en Longjia scooter.
    Navnet VGA er bare Thansens eget navn, som de har fået sat på dem.
    Du kan også finde dele på eBay, ved at kende motorkoden og søge på Longjia.

• #12   19. nov Hey tommy fandt godt ud af det kinesiske mærke idag da jeg slog min scooter op på nrpladenet.
    Men de har sindsygt mærkelige navne der inde ved du hvad deres vga explora euro 5 heder der inde?
    Tak.

• #13   20. nov Ingen anelse.
    Se om du kan finde en forum kun for Longjia. Evt på FB.

• #14   21. nov Kigger også på det har en uge tid sender scooteren til garanti reperation tirsdag of for den torsdag igen.

Fordi bagfælg er skævt så den hopper har video allerede ved første start

Scooterens starter slår ud når man trykker på en af bremserne ligemeget hvilket (periodisk fejl skeet to gange på de sidste 100km)

Forskærm over dæk er skæv med 6mm ca mega træls at se på

Ud over det starter og køre den perfekt men sårdan er det med nye køretøjer syntes bare der er lidt flere fejl end man ville se på et sprit nyt køretøj. Kunne se 3/5 fejl var det en bil men noget så simpelt som en scooter ville jeg helst se 1/2 fabriks fejl har også en fjerde fejl og det er påbegyndende rust pletter 4 steder meget små men de er der.
    Alt skal laves under garanti self så når det er lavet tager jeg mig selv af den når garantien udgår ved 1000km.

• #15   21. nov Garantien udgår ved 1.000 km?
    Den er på et halvt år og derefter 1,5 år reklamationsret.

• #16   21. nov Jeg troede garantien galt til første service, og første service skal laves ved 1000 men ville selv servicere mit køretøj ikke kun fordi jeg ikke stoler på andre mekanikere men de godtager ikke hvis den er ubegrænset.
    Så tænker at når man vælger ved 1000 ikke at få lavet service hos dem ryger garantien vel??? Eller er det stadig sammen regler som du nævner?
    Jeg ved godt der er 2års garanti på alt el på den da det er dansk lov

• #17   21. nov Så overgår den nok til reklamation, når du selv laver det.
    Alt efter hvad fejlen er.
    At du ikke laver service på motoren har intet med speedometeret at gøre. Hvis det skulle stoppe med at virke efter 3.000 km.

Kommentér på:
Vga explora euro 5, ny model. Nogle der kender begrænsningerne?

x